Gevolgen van nat grondwerk voor overige verkeer
Moderator: André
Advertentie post before
Gevolgen van nat grondwerk voor overige verkeer
Een paar foto's van gisteren. Janssen Maasbracht kwam niet van de plek in beladen stand na in onbeladen stand al te hebben vast gezeten en van de rijplaat te zijn geschoven.
Randy
Randy
- Bijlagen
-
- plaat gepoetst
- IMG_0007a.JPG (101.46 KiB) 11176 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1
Dat was trouwens gen Klemm, maar een Bauer UBW 08S.
En deze foto moet iemand in een Suzuki Jimny met Cat op de reserve wiel-cover enigszins bekend voorkomen. Zij het dat - toen hij arriveerde - er een blauw-gele wagen achter de Volvo hing!!!
Randy
En deze foto moet iemand in een Suzuki Jimny met Cat op de reserve wiel-cover enigszins bekend voorkomen. Zij het dat - toen hij arriveerde - er een blauw-gele wagen achter de Volvo hing!!!
Randy
- Bijlagen
-
- LOS!!!
- IMG_0012a.JPG (91.6 KiB) 11170 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1
O ja, dat bruggetje over het riviertje de Roer krijgt het zwaar te verduren daar.
Daar moet namelijk al het bouwverkeer overheen. Ook de grondverzetmachines. De Cat 375 is vandaag al 2 keer de brug overgestoken. En de Hitachi KH150 rijdt ook heel het werk op en neer en moet dus ook die brug over.
Overigens zitten er behoorlijke hoogteverschillen in het terrein en veneinige dwarshellingen in de bouwweg. Vooral in de bochten. Ik heb al een keer 's avonds een rondje over de bouw gereden van zo'n 500 m' om de kraan 25 m' te verplaatsen.......met het jib erop. Moest wel een paar keer de kraan links of rechts "oppompen" of een asje arbij gooien om voldoende tractie te houden.
Randy
Daar moet namelijk al het bouwverkeer overheen. Ook de grondverzetmachines. De Cat 375 is vandaag al 2 keer de brug overgestoken. En de Hitachi KH150 rijdt ook heel het werk op en neer en moet dus ook die brug over.
Overigens zitten er behoorlijke hoogteverschillen in het terrein en veneinige dwarshellingen in de bouwweg. Vooral in de bochten. Ik heb al een keer 's avonds een rondje over de bouw gereden van zo'n 500 m' om de kraan 25 m' te verplaatsen.......met het jib erop. Moest wel een paar keer de kraan links of rechts "oppompen" of een asje arbij gooien om voldoende tractie te houden.
Randy
Liebherr LTM1050-3.1
Niks waard die rijplaten.vooral als ze zoals hier naar een kant liggen.Beetje regen of wat blubber en het is dikke elende.Platen gaan schuiven banden kapot rijden platen in de rupsen pikken en omplooien constant een shovel om de boel goed te leggen.Als het nat is zand erover stooien voor grip te krijgen maar dit word later ook weer blubber.......... .In belgie hebben ze gelukkig geen rijplaten tik.
nee wij gebuiken steenslag.afentoe eens met de bull of de bak erover en klaar.ook in bouwputten waar vaak steile rampen in zitten zijn rijplaten echt dikke fecaliën.wij hebben wel eens na een regenbui een oplegger achteruit terug de put in zien komen.Als je die dan met de kraan moet boven duwen en erzit ook nog een bocht in.........wij pakken veel van die "slechte"steenslag van onze breker of brikilion,dat is helemaal ideaal.
Ik heb een keer met de 20-tons Kato RT veel moeite gehad om in Weert vanuit een put boven te komen tijdens een stevige regenbui.
Het was een korte, maar stevige helling, belegd met rijplaten, maar een voor een schoven ze onder de wielen uit naar achteren. Pas toen ik alle platen naar beneden had "gespind" had ik voldoende grip om boven te komen.
Deze platenbaan heeft ook niet veel zin. Gelukkig is al een groot deel van de put belegd met rijplaten van 3 m' breed. Daar kun je tenminste goed met je auto overheen en met een vrachtwagen zonder dat je aan een kant wegzakt wat op de kleinere platen meer regel dan uitzondering was.
Bovendien bleven deze platen nat, omdat de dumper die werd beladen met bagger uit de Roer continu daar omhoog moest. Je snapt natuurlijk wel dat het vloeibare goedje achter over de klep uit de dumper liep.
Randy
Het was een korte, maar stevige helling, belegd met rijplaten, maar een voor een schoven ze onder de wielen uit naar achteren. Pas toen ik alle platen naar beneden had "gespind" had ik voldoende grip om boven te komen.
Deze platenbaan heeft ook niet veel zin. Gelukkig is al een groot deel van de put belegd met rijplaten van 3 m' breed. Daar kun je tenminste goed met je auto overheen en met een vrachtwagen zonder dat je aan een kant wegzakt wat op de kleinere platen meer regel dan uitzondering was.
Bovendien bleven deze platen nat, omdat de dumper die werd beladen met bagger uit de Roer continu daar omhoog moest. Je snapt natuurlijk wel dat het vloeibare goedje achter over de klep uit de dumper liep.
Randy
Liebherr LTM1050-3.1
@randy.Jij snapt het tenmiste.Die wegschietende rijplaten kunnen goed wat schade make hoor.Die platen van 12 bij 3,49 zijn wel een stuk beter maar als daar grote dumpers over gaan rijden moet de ondergrond wel stevig zijn want die rijden helemaal over de buitenkant.Ja die uitritten met platen,je kunt zoiezo al geen bull gebruiken om te trekken of te duwen,als je er met een kraan over gaat rijden dan fladderen ze alle kanten op en en schovel ervoor is ook lang niet altijd afdoende want die zit met hetzelfde probleem.Platen zijn goed om bijv over een diepwand te leggen ivm de wapening die eruit steekt,of voor een mobiele kraan ergens te laten inrijden op een 'vlak' stuk en ze dan zo op de grond leggen zonder zand eronder.Dan heb je geen herhalende rijbewegingen en het is snel en simpel maar voor werfpistes is dat heel iets anders.