Zandoverslag bij Schagerbrug (Nrd Holl)

Post hier de algemene zaken over grondwerken, en de grondverzetbedrijven.

Moderator: André

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Zandoverslag bij Schagerbrug (Nrd Holl)

Bericht door ERIC TB »

Hier een foto van het lossen van een schip met zand in een trechter die vervolgens door kippers wordt leeg gereden van de firma Spaansen.
Bijlagen
Komatsu-PC-450-LC-3.jpg
Komatsu-PC-450-LC-3.jpg (99.84 KiB) 8948 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thomas
Forumlid
Berichten: 1082
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 22:24
Locatie: Koudum

Bericht door Thomas »

is dat bij de stolpen?? :o

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Bericht door J.B235 »

Yep.. is overslag lokatie van Spaansen op De Stolpen :Y
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Gebruikersavatar
Thomas
Forumlid
Berichten: 1082
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 22:24
Locatie: Koudum

Bericht door Thomas »

ok waar is die dragline gebleven die daar stond??:Y

Gebruikersavatar
hitachi Mathias
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: do 9 aug, 2007 15:33

Bericht door hitachi Mathias »

Ik zie het voordeel niet in van die trechter, als je nu gewoon naar de kraan komt, kan die dat er toch ook ingooien, nu moet de camion veel tijd vooruit en achteruit rijden, terwijl hij niet ziet wat er in de laadbak gebeurt. Als je het rechtstreeks doet van de kraan naar de camion, kan de kraanman het zand mooier bedelen dan met die trechter denk ik, en het is heel wat aangenamer voor de truckers ook. Ik denk niet dat het in tijd heel veel zal schelen met of zonder trechter, als je een geoefende kraanman bent gaat dat ook heel snel hoor.

Gebruikersavatar
Rinse
Forumlid
Berichten: 6425
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 20:18
Locatie: Hippolytushoef

Bericht door Rinse »

Dat denk ik niet Mathias, in de trechter zit zo'n 50 m3 voorraad, en de auto is in minder dan een minuut geladen met 20 m3. Dat red je nooit met alleen de kraan.
Via een spiegel aan de trechter kan de chauffeur zien wat er in de bak gebeurt en met een beetje oefening kan je jezelf mooier laden als met de kraan.

Gebruikersavatar
hitachi Mathias
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: do 9 aug, 2007 15:33

Bericht door hitachi Mathias »

Heb je al eens gezien hoe hoog die kraan moet heffen, dat moet toch enorm schelen, dat je zo hoog moet met een volle bak, als het dan nog eens nat zand is... Welk type is die kraan trouwens? en welke inhoud heeft de bak?

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Bericht door J.B235 »

't is een Komatsu 450-6
knijpertje met een inhoud van 2.5 m3

Het is wel errug hoog heffen,maar je kan lekker doorgaan en je hoeft niet telkens op een auto te wachten...
De knijper is niet uitgerust met een rotator dus dat rechtstreeks op de auto gooien gaat wel maar je krijgt ze nooit zo netjes vol als onder de trechter... :Y

heb het zelf ondervonden want ik heb daar ook al een paar keer staan te schepen lossen
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Je kunt een in een minuut best 20 kuub op een auto donderen met een 50 tons kraan maar als je zo achtelijk hoog moet heffen red je dat never nooit.Als je hier een grijper met een rotor hebt los je ook snel recht op de auto.Nu kun je lekker doordraaien als er geen auto's maarja tis wel een beetje tijdverdrijf.Bij grote trechters is een auto al rond de 20 sec geladen en das gasgeven natuurlijk maar dan moet de kraan ook over een band lossen om capaciteit te kunnen halen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”