Liebherr MK 63

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Liebherr MK 63

Bericht door Randy »

Hoe is het met de zwenk gesteld? Gaat dat ook een beetje soepel of voel je hem stoten? Enkele MK80's bij ons hebben daar namelijk last van. De mijne valt wel mee al zijn er dagen waarop hij niet zo lekker draait (in dezelfde omgeving), maar het kan goed zijn dat er storing optreedt in de besturing agv radiografische aansturing pompen e.d. bij DSM.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

liebherrhc-l
Starter
Berichten: 496
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 8:28

Re: Opbouwen

Bericht door liebherrhc-l »

Wouter S schreef:Wagenborg heeft er ook 5 besteld
Is er ook al bekend welke vestigingen ze komen?
Komt er ook een op vlaardingen en wie komt daar op??

Alvast bedankt.

Groetjes Mitchell

WouterS
Starter
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 27 mar, 2009 18:52

Re: Liebherr MK 63

Bericht door WouterS »

Geen idee waar ze komen, maar er komen er nu ook nog maar 2 geloof ik.

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Liebherr MK 63

Bericht door janatlas »

Die van Wagenborg staan bij de spuiter en had helaas geen camera bij me.Maar ik vind wel dat ze in Oss nog een boel kunnen leren van liebherr,en natuurlijk zijn er problemen geweest met de mk80 maar laten we niet vergeten wat voor problemen er bij spiering zijn.
Maar de kraan staat binnen 10 minuten zwenkt perfect en de afwerking is ook typisch liebherr perfect.Ik kijk dan ook vol verwachting uit naar de opvolger van de mk80 en dan zouden ze echt wel eens zenuwachtig kunnen worden in Oss.

Dr.zoidberg
Starter
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 17:50
Locatie: eindhoven

Re: Liebherr MK 63

Bericht door Dr.zoidberg »

janatlas schreef:Die van Wagenborg staan bij de spuiter en had helaas geen camera bij me.Maar ik vind wel dat ze in Oss nog een boel kunnen leren van liebherr,en natuurlijk zijn er problemen geweest met de mk80 maar laten we niet vergeten wat voor problemen er bij spiering zijn.
Maar de kraan staat binnen 10 minuten zwenkt perfect en de afwerking is ook typisch liebherr perfect.Ik kijk dan ook vol verwachting uit naar de opvolger van de mk80 en dan zouden ze echt wel eens zenuwachtig kunnen worden in Oss.
Hmmz, ik ben van mening dat ze beide nog veel van mekaar kunne leren, de MK63 heeft zo ook zijn eigen nukken.......

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr MK 63

Bericht door stamgast_2 »

Dr.zoidberg schreef:
janatlas schreef:Die van Wagenborg staan bij de spuiter en had helaas geen camera bij me.Maar ik vind wel dat ze in Oss nog een boel kunnen leren van liebherr,en natuurlijk zijn er problemen geweest met de mk80 maar laten we niet vergeten wat voor problemen er bij spiering zijn.
Maar de kraan staat binnen 10 minuten zwenkt perfect en de afwerking is ook typisch liebherr perfect.Ik kijk dan ook vol verwachting uit naar de opvolger van de mk80 en dan zouden ze echt wel eens zenuwachtig kunnen worden in Oss.
Hmmz, ik ben van mening dat ze beide nog veel van mekaar kunne leren, de MK63 heeft zo ook zijn eigen nukken.......
denk dat ook een van de weinige mooie en juiste antwoorden is
heb dan geen ervaring met de mk 63
maar wel met de mk80 (nr 50 die in nederland werd uitgeleverd)
en de kraan had had echt wel voordelen tenopzichten van de 488 die ik later kreeg
persoonlijk vond ik het gemak van de achterwiel besturing van de m80(sneller inteschakelen en opgebouwd/toren overeind bruikbaar) en de tekiezen toren hoogte super
en was de afwerking 10X beter dan de spierings
maar kwa rijden , draaien en simpelheid de machine naar je hand te zetten won de spierings dit

vgr roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Liebherr MK 63

Bericht door janatlas »

Ja Roy qua rijden ben ik met je eens dat is niet echt prettig in een mk80,maar ik hoop dan ook dat de opvolger van de mk80 dezelfde onderwagen krijgt als de mk63.Maar laten we niet vergeten dat elke machine persoonlijk is en we allemaal onze persoonlijke mening geven.
Ik draai heel weinig op een torenkraan,maar de ervaring die ik heb met een mk80 is zeer goed en de ervaring die ik heb met een at5 vond ik stukken minder met uitzondering van het rijden.Ik heb de mk63 1 keer mogen proberen en het is een machine waar je hell snel vertrouwd mee raakt.
mvg Jan

Ppm
Forumlid
Berichten: 1741
Lid geworden op: wo 5 okt, 2005 8:51
Locatie: Sondel
Contacteer:

Re: Liebherr MK 63

Bericht door Ppm »

ik vond deze foto op www.gouweleeuw.nl
Bijlagen
DSC04489%20(Large).jpg
DSC04489%20(Large).jpg (14.82 KiB) 2848 keer bekeken
DEMIENESCHUUFTUT
FRYSLAN BOPPE

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Liebherr MK 63

Bericht door Regay De schotgay »

Das lekker voor die machinist die straks die kraan krijgt.Moet ie elke dag met de afstandbediening lopen.Omdat het geld voor een cabine op was:P

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Liebherr MK 63

Bericht door janatlas »

Ja dat lijkt wel zo maar de cabine was gelukkig gedemonteerd van wegen het spuitwerk.Maar er zit wel een afstandsbediening bij waarop je ook je lmb kan aflezen,lijkt mij wel prettig.

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”