Liebherr MK 140

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
maikel488
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 18:23
Locatie: schijndel

Re: Liebherr MK 140

Bericht door maikel488 »

Ik mis de hijsgereedschappen-plateau bij de mk 140 . Dat zijn 140 minpunten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
slingerkoning

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Liehbherr MK140

Bericht door Randy »

gaetan schreef:heb ik hier uitgelegd viewtopic.php?f=192&p=677748#p677748 . werkt op zelfde principe als een rups kraan. er zijn rupskranen die ook werken met hun hoofd mast vergrendeld op 90° en met beweegbare hun werk doen. dus waarom niet met een mobiele torenkraan.
Dat is niet wat ik bedoel. De luffing jib van een rupskraan is nog altijd een stuk forser dan die van een mobiele torenkraan. En in een land waar ze zoveel van die grote ventilatoren neerzetten, omdat het er bijna altijd waait, weet ik niet wat je met zo'n luciferstokje op die hoogte kunt doen.
Hebben we het nog niet gehad over de feeling die je met de kraan moet hebben, want denk maar dat je met torsie te maken krijgt. Aan de andere kant: zelf met 95 m hijshoogte kan die zeker niet slechter zwenken dan mijn vorige MK80 :evil:
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Liebherr MK 140

Bericht door gaetan »

kbegrijp je volledig Randy . maar ja veel zal men met de mk140 niet kunnen hijsen op 95meter hoogte . maar tussen de 1000 en 1500kg. . dus enkel interessant voor kosten te besparen door het vermijden van zware kranen te huren voor gewoon 95meter hoogte te halen dat maar licht materieel moet hijsen. denk ik.

Gebruikersavatar
Jelco
Forumlid
Berichten: 5464
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 15:01
Locatie: Schiedam

Re: Liebherr MK 140

Bericht door Jelco »

Als je de tabellen heb bekeken kan die dan nog 1 ton hijsen op 94.8 meter en 1 ton op 65 meter vlucht horizontale giek.
Fotograaf

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr MK 140

Bericht door stamgast_2 »

Jelco schreef:Als je de tabellen heb bekeken kan die dan nog 1 ton hijsen op 94.8 meter en 1 ton op 65 meter vlucht horizontale giek.
-185.6 hijskabel.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
Jelco
Forumlid
Berichten: 5464
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 15:01
Locatie: Schiedam

Re: Liebherr MK 140

Bericht door Jelco »

Dat zullen ze toch wel meerekenen in hun berekeningen? Heb nog nooit gehoord dat er in een tabel van een kraan staat dat die 1.5 ton kan hijsen terwijl die in de praktijk (volgends de LMB) al staat te overbruggen. :D
Fotograaf

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Liebherr MK 140

Bericht door gaetan »

ja had te snel gereageerd op mijn vorig bericht blijkbaar niet al de uitleg gepost swat. . zolang je bergijpt wat ik bedoel. . 1.5ton op 88.6meter hoogte. ...........................

Dr.zoidberg
Starter
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 17:50
Locatie: eindhoven

Re: Liebherr MK 140

Bericht door Dr.zoidberg »

Compacter dan de mk100! En volgens mij zelfs dan de 80 (Y)

Gebruikersavatar
DafgekCanada
Forumlid
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
Locatie: Barneveld/Den Bosch

Re: Liebherr MK 140

Bericht door DafgekCanada »

Hier is een foto die ik via Vertikal.net heb gevonden van deze MK140, het is een interessant concept.
L_2ab488f01d.jpg
L_2ab488f01d.jpg (35.87 KiB) 4177 keer bekeken
Bron http://www.vertikal.net/en/news/story/17811/
Grt van Tristan Papenburg

Check out my Youtube channel

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr MK 140

Bericht door stamgast_2 »

Jelco schreef:Dat zullen ze toch wel meerekenen in hun berekeningen? Heb nog nooit gehoord dat er in een tabel van een kraan staat dat die 1.5 ton kan hijsen terwijl die in de praktijk (volgends de LMB) al staat te overbruggen. :D
Bij een kraan waar bij jehet blok niet zo maar uitgewisseld mag je de haak als 0 zien.(zo ver ik weet) Maar net als de meeste tele kranen is een haak ook last die in de kraan hangt.(een jip bal zal nooit zo veel wegen als een 4 schijfs blok. Zelfs je hijskabel is last. Je kan zelf ook wel bedenken als je met +/- 150 meter een redelijke gewicht heb. Wat je al mist aan je balast kant. En je lmb ziet echt niet dat jij je haak beneden heb en daarom maar wat gewicht er af mag zo dat je meer kan tillen.
Dit zal bij een 40 tons kraan niet zo snel opvallen. Maar zet een 700 tonner met een aardige mast/jip lengte neer en je ziet het wel.

Dit is bij een mk140 ook geen ander verhaal.
Het zal geen tonnen verschil zijn. maar als de kabel 1 kg per meter weegt heb je toch 150 aftrek van je nuttige last. (of als je boven iets pakt op de max je er beneden er overheen gaat.

Gr Roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”