Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
langekale
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 okt, 2007 6:24
Locatie: lisse

Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door langekale »

Ik werk nu al meer dan een jaar op een wolffkran 8060. Hij staat op utrecht centraal. Ik kreeg al vrij snel last van mijn rug nek en schouders door de verkeerde houding die ik moet aannemen om mijn werk te doen. Ik denk dat een groot probleem is onder de torenkraan machinisten. Ik zou graag willen horen hoe andere hier mee omgaan.

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door Regay De schotgay »

Ik moet toegeven dat ik hier ook wel eens last van heb als Spierings machinist.

Gebruikersavatar
Dizzy
Starter
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 17 okt, 2010 19:23
Locatie: Maldegem (Belgie)

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door Dizzy »

Daar kan ik van mee spreken , ik heb daar ook wel eens last van, voornamelijk als je dicht tegen de mast werkt.

Gebruikersavatar
langekale
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 okt, 2007 6:24
Locatie: lisse

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door langekale »

Dizzy schreef: voornamelijk als je dicht tegen de mast werkt.
Dat is ook het moment dat ik er last van krijg. En dan vooral in de onderrug. Ben op dit moment onder behandeling van een fysiotherapeut. En die komt binnenkort een keer kijken in de kraan.
Omdat ik zeker nog wel een aantal jaar met deze kraan blijf werken. Ben ik druk aan het denken naar oplossingen en hulpmiddelen. Ik hou jullie op de hoogte

Gebruikersavatar
bassie
Starter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 19:30
Locatie: nieuwegein

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door bassie »

evt. een camera in de kat dan hoef je niet zo ver naar voren te leunen kan je op het display kijken wat je doet,?????
zit jij op die wolff aan stations zijde of aan de kant van de jaarbeurs???
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door desmoklepje »

hier nog 1
ben weer terug op telekraan maar na een dagje invallen op spierings ook weer plezier van de rug
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
langekale
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 okt, 2007 6:24
Locatie: lisse

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door langekale »

Heb ook een camera maar vind het prettiger als ik gewoon zicht heb. Ik zit op de kraan aan de station zijde

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door Randy »

Dat is dan weer een voordeel bij de Liebherr's. Dat is ook een reden waarom ik zelden helemaal bovenin zit. Halverwege is vaak hoog genoeg en dan hoef ik niet continu bijna haaks naar beneden te kijken. Ik weet niet hoe dat bij Spierings zit, maar ik vind dat de Liebherr (in elk geval MK80) cabine best wel een grote dode hoek heeft. Ook naar rechts.
Liebherr LTM1050-3.1

schot meindert
Starter
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door schot meindert »

Ik had er met mijn munster voorheen ook wel eens last van mijn rug. nu ik al een aantal jaar een MK63 heb (dus met liftcabine) heb ik weinig of geen last meer van mn rug. Het is echt een verademing dat je zelf kan kiezen waar je wil gaan zitten met je cabine scheelt echt een hoop haaks naar beneden kijken. en wat randy bedoelt is bij de MK63 al verholpen met nog een raampje rechts onder en links onder aan de zijkant.

Ik denk dat dit probleem heel veel bij vaste torenkraan machtinisten speelt vanwege het lange zitten en vaak van grote hoogte naar beneden kijken.
Het enige advies wat ik nog kan verzinnen wat ik zelf ook doe ga eens wat vaker naar een sport school, daar hebben je ook traningsprogramma's om je onderrug spieren te trainen.


groeten niels.

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door hoogvlieger »

Ach over een paar maandjes komen we je kraan demonteren,en weer op een nieuwe plek opbouwen,dan kom jij niet meer zo hoog toch?? :D :D

Alleen je collega aan de andere kant,die moet wel ff een stukkie naar beneden kijken als we hem verplaatst hebben en uitgeklommen is (ch) (ch)

Maar idd,ik heb in het verleden ook vele draai uren gemaakt in de torenkranen en het is echt een probleem. je moet je in een rare houding zetten om zicht op je werk te houden en mankeerde ook altijd van alles . Nu met andere werkzaamheden is da gelukkig voorbij (Y) (Y)
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”