Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
langekale
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 okt, 2007 6:24
Locatie: lisse

Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door langekale »

Ik werk nu al meer dan een jaar op een wolffkran 8060. Hij staat op utrecht centraal. Ik kreeg al vrij snel last van mijn rug nek en schouders door de verkeerde houding die ik moet aannemen om mijn werk te doen. Ik denk dat een groot probleem is onder de torenkraan machinisten. Ik zou graag willen horen hoe andere hier mee omgaan.

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door Regay De schotgay »

Ik moet toegeven dat ik hier ook wel eens last van heb als Spierings machinist.

Gebruikersavatar
Dizzy
Starter
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 17 okt, 2010 19:23
Locatie: Maldegem (Belgie)

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door Dizzy »

Daar kan ik van mee spreken , ik heb daar ook wel eens last van, voornamelijk als je dicht tegen de mast werkt.

Gebruikersavatar
langekale
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 okt, 2007 6:24
Locatie: lisse

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door langekale »

Dizzy schreef: voornamelijk als je dicht tegen de mast werkt.
Dat is ook het moment dat ik er last van krijg. En dan vooral in de onderrug. Ben op dit moment onder behandeling van een fysiotherapeut. En die komt binnenkort een keer kijken in de kraan.
Omdat ik zeker nog wel een aantal jaar met deze kraan blijf werken. Ben ik druk aan het denken naar oplossingen en hulpmiddelen. Ik hou jullie op de hoogte

Gebruikersavatar
bassie
Starter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 19:30
Locatie: nieuwegein