Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
pimmetjekraan
Starter
Berichten: 54
Lid geworden op: di 18 nov, 2008 4:22
Locatie: soest

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door pimmetjekraan »

schot meindert schreef:Ik had er met mijn munster voorheen ook wel eens last van mijn rug. nu ik al een aantal jaar een MK63 heb (dus met liftcabine) heb ik weinig of geen last meer van mn rug. Het is echt een verademing dat je zelf kan kiezen waar je wil gaan zitten met je cabine scheelt echt een hoop haaks naar beneden kijken. en wat randy bedoelt is bij de MK63 al verholpen met nog een raampje rechts onder en links onder aan de zijkant.

Ik denk dat dit probleem heel veel bij vaste torenkraan machtinisten speelt vanwege het lange zitten en vaak van grote hoogte naar beneden kijken.
Het enige advies wat ik nog kan verzinnen wat ik zelf ook doe ga eens wat vaker naar een sport school, daar hebben je ook traningsprogramma's om je onderrug spieren te trainen.


groeten niels.
Sinds een jaar of 3.5 ga ik 2á3x pw naar de sportschool en heb sindsdien mijn aardige physiotherapeute niet meer gezien...ze was uitbehandeld voor mijn rug, als ik niet iets aan sport/bewegen ging doen. Ben ik dus gaan doen, eerst met hulp van een personal trainer, om vervolgens lekker door te gaan "op eigen houtje". Tegenwoordig baal ik, als ik alleen maar op zondagochtend heb kunnen sporten. Overgewicht is ook wat beter te beheersen, wanneer je af en toe eens flink wat calorieën verbrandt.
Overigens...laatst een pizza te lang in de oven laten staan...da's ook calorieën verbranden :mrgreen: (C)
Allemaal sterkte met de rug! Je hebt er maar één!
Gr. Pim.
resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst ...

Gebruikersavatar
bassie
Starter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 19:30
Locatie: nieuwegein

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door bassie »

maar jou rug klachten zijn zeker niet van je huidige baan maar van je laatste beroep zeker?????
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!

CraneCabs
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 nov, 2012 17:33

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door CraneCabs »

Beste Kraanmachinist,
Ik ben een laatstejaarsstudent productontwikkeling. Binnen het kader van mijn masterproef doe ik onderzoek naar de levenskwaliteit in en rond de werkomgeving van kraanmachinisten. De focus ligt op machinisten die een kraan besturen vanuit een cabine op respectievelijke hoogte. Dit om te zoeken naar waar er nog naar verbetering gestreefd kan worden. Momenteel zoek ik zoveel mogelijk kraanmachinisten die mijn enquête willen invullen. Ik ben reeds langs veel bouwbedrijven geweest maar dat duurt steeds lang. Indien er zich kraanmachinisten geroepen voel om me even te helpen....

Dank bij voorbaat!


Gebruikersavatar
Dizzy
Starter
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 17 okt, 2010 19:23
Locatie: Maldegem (Belgie)

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door Dizzy »

Voila,
enquete ingevuld, hopelijk kan ik je daar mee helpen.

CraneCabs
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 nov, 2012 17:33

Re: Rug en schouder klachten bij torenkraanmachinisten

Bericht door CraneCabs »

Bedankt aan zij die de enquête invulden!!!

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”