Liebherr MK 45
Moderator: Tim
Advertentie post before
Jaja Cris, toen ik een jaar of 6 was had ik eens gereageerd op een vacature in de krant. Kreeg toen bericht terug dat ik nog wat jaartjes moest wachten, kon wel een keer op bezoek komen.
Een aantal jaar later met iemand in De Meern afgesproken, deze was er toen niet en kreeg toen een rondleiding van Mevr Van Seumeren. Met rondleiding ook echt alles. Van de werkplaats tot de schaftkeet en van de engineering (werd hier al aangekondigd als de nieuwe Knoester (iedereen zuchtte ) tot aan de opslagplaats.
Stond toen behoorlijk wat op de werf, AC 1600 (enige keer dat ik 'm gezien heb), deze MK 45 en een Faun trekker. Hierna doorgereden naar een klus in de buurt van Dordrecht, verrijden van een aquaduct met SPMT's, een grootse klus voor hun destijds daar de meeste van de aslijnen onder het aquaduct stonden.
Een aantal jaar later met iemand in De Meern afgesproken, deze was er toen niet en kreeg toen een rondleiding van Mevr Van Seumeren. Met rondleiding ook echt alles. Van de werkplaats tot de schaftkeet en van de engineering (werd hier al aangekondigd als de nieuwe Knoester (iedereen zuchtte ) tot aan de opslagplaats.
Stond toen behoorlijk wat op de werf, AC 1600 (enige keer dat ik 'm gezien heb), deze MK 45 en een Faun trekker. Hierna doorgereden naar een klus in de buurt van Dordrecht, verrijden van een aquaduct met SPMT's, een grootse klus voor hun destijds daar de meeste van de aslijnen onder het aquaduct stonden.
Dezelfde kraan, zonder dat kleine mannetje ervoor.Emiel schreef:Hier dan de maanlander van Van Seumeren, nog van de vestiging Botlek. Helaas geen betere foto kunnen vinden
Groet peterg
PS, de kraan is allang weg, maar het kleine mannetje is een hele grote jongen geworden
- Bijlagen
-
- 474-liebherr-daf-02.jpg (63.85 KiB) 4136 keer bekeken
Laatst gewijzigd door peterg op do 30 mar, 2006 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze zijn zelfs nog overgespoten in Convoi-kleuren.
Overigens nog een zwaar kraantje hoor. Alleen die 27 m' was een beetje aan de korte kant.
Ik heb er alleen een keertje mee gereden op het terrein in Sittard. 's Avonds klaar zetten in "konvooi" voor de grote verhuizing zaterdags naar Stein. Ik wilde optrekken in de 3 zoals ik dat tijdens de rijlessen voor het C-rijbewijs geleerd had, maar deze jongen voelde daar niet veel voor.
Is ook wel wat anders als een 4x2 motorwagen met 3 ton klinkers achterin (en een oud koffiezet-apparaat ).
Randy
Overigens nog een zwaar kraantje hoor. Alleen die 27 m' was een beetje aan de korte kant.
Ik heb er alleen een keertje mee gereden op het terrein in Sittard. 's Avonds klaar zetten in "konvooi" voor de grote verhuizing zaterdags naar Stein. Ik wilde optrekken in de 3 zoals ik dat tijdens de rijlessen voor het C-rijbewijs geleerd had, maar deze jongen voelde daar niet veel voor.
Is ook wel wat anders als een 4x2 motorwagen met 3 ton klinkers achterin (en een oud koffiezet-apparaat ).
Randy
Liebherr LTM1050-3.1
Saillant detail:
Een van deze kranen is zelf nog een heel stuk korter geworden dan die 27 m'............
Vanaf fabriek zat er geen beveiliging op die waarschuwde als je de kraan niet volledig had ingepakt. De laatste stap van het demontage-programma was namelijk de topsectie van de giek omklappen naast de voorgaande sectie.
Nu kun je ook wel rijden als die laatste sectie niet is omgeklapt, maar als je dan een te laag spoorwegviaduct tegenkomt (zoals ze die in Sittard nog hebben), wil dat wel s problemen geven....
Randy
Een van deze kranen is zelf nog een heel stuk korter geworden dan die 27 m'............
Vanaf fabriek zat er geen beveiliging op die waarschuwde als je de kraan niet volledig had ingepakt. De laatste stap van het demontage-programma was namelijk de topsectie van de giek omklappen naast de voorgaande sectie.
Nu kun je ook wel rijden als die laatste sectie niet is omgeklapt, maar als je dan een te laag spoorwegviaduct tegenkomt (zoals ze die in Sittard nog hebben), wil dat wel s problemen geven....
Randy
Liebherr LTM1050-3.1