Peiner ABK 42-80 Saan

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Peiner ABK 42-80 Saan

Bericht door Emiel »

Deze kraan reed op de A4 ter hoogte van Zoeterwoude.
Bijlagen
PICT0618.jpg
PICT0618.jpg (79.29 KiB) 5045 keer bekeken

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Ik dacht altijd dat Munsters werkte met de benamingen ABK
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

Kan best een Peiner zijn, ik zag een Ginaf onderwagen en dacht, dat moet wel een Munsters zijn :roll: (P)

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Bericht door Cris »

Het is een Peiner ABK 42-80, gemonteerd op een Ginaf K 4248F onderwagen. Het geheel is samengesteld door Munsters.
Laatst gewijzigd door Cris op za 9 sep, 2006 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Cris

Gebruikersavatar
walther
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: za 3 feb, 2007 17:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

Bericht door walther »

:D das mooi, ik meld me net aan hier op het forum en ik zie mezelf in mijn kraan op de foto staan. Hij rijd nog steeds, is inmiddels de laatste peiner bij Saan , wel hebben we er nog 2 op rups.
Als het goed is was mijn peiner de laatste die in nederland van de band kwam. Lastige machine voor degene die er niet vaak mee werken, ik zit er nu 9 jaar op en loop soms nog tegen problemen aan. Is wel een leuke machine om mee te werken, zeker als je hem goed kent.
Hiervoor heb ik eerst op de Tadano gezeten en daarna op een(pre historie) Hydrostar en toen kwam de munster 30 meter(ben niet zo'n ster in type namen) en daarna deze peiner.

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Staat deze niet op de vesteging Abbenes.
Arjan

Gebruikersavatar
peterg
Forumlid
Berichten: 2247
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 22:12
Locatie: amersfoort

Bericht door peterg »

walther schreef::D das mooi, ik meld me net aan hier op het forum....
Hiervoor heb ik eerst op de Tadano gezeten en daarna op een(pre historie) Hydrostar en toen kwam de munster 30 meter(ben niet zo'n ster in type namen) en daarna deze peiner.
Welkom Walther, en heb je daar ook foto's van ?
groet, peterg

oude liefde rust niet ......

Gebruikersavatar
walther
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: za 3 feb, 2007 17:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

Bericht door walther »

Hij staat inderdaad in Abbenes, maar we gaan verhuizen naar Nieuw Vennep.
Ik heb alleen nog een aktie foto van de peiner in aktie.
Bijlagen
p6080280px3.jpg
p6080280px3.jpg (64.24 KiB) 4474 keer bekeken

winning advice
Starter
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 3 jan, 2010 18:41

Re:

Bericht door winning advice »

walther schreef::D das mooi, ik meld me net aan hier op het forum en ik zie mezelf in mijn kraan op de foto staan. Hij rijd nog steeds, is inmiddels de laatste peiner bij Saan , wel hebben we er nog 2 op rups.
Als het goed is was mijn peiner de laatste die in nederland van de band kwam. Lastige machine voor degene die er niet vaak mee werken, ik zit er nu 9 jaar op en loop soms nog tegen problemen aan. Is wel een leuke machine om mee te werken, zeker als je hem goed kent.
Hiervoor heb ik eerst op de Tadano gezeten en daarna op een(pre historie) Hydrostar en toen kwam de munster 30 meter(ben niet zo'n ster in type namen) en daarna deze peiner.

Wat voor problemen kom je tegen , ernstige ?
Zou je deze kraan nog nemen de volgende keer ?

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re:

Bericht door stamgast_2 »

walther schreef::D das mooi, ik meld me net aan hier op het forum en ik zie mezelf in mijn kraan op de foto staan. Hij rijd nog steeds, is inmiddels de laatste peiner bij Saan , wel hebben we er nog 2 op rups.
Als het goed is was mijn peiner de laatste die in nederland van de band kwam. Lastige machine voor degene die er niet vaak mee werken, ik zit er nu 9 jaar op en loop soms nog tegen problemen aan. Is wel een leuke machine om mee te werken, zeker als je hem goed kent.
Hiervoor heb ik eerst op de Tadano gezeten en daarna op een(pre historie) Hydrostar en toen kwam de munster 30 meter(ben niet zo'n ster in type namen) en daarna deze peiner.

die oude hydrostar hebben we nog een tijde gehad bij immerzeel (meen rond 96 dat we de ex saan machine hadden)

gr roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”