Peiner ABK 42-80 Saan

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re:

Bericht door hoogvlieger »

walther schreef::D das mooi, ik meld me net aan hier op het forum en ik zie mezelf in mijn kraan op de foto staan. Hij rijd nog steeds, is inmiddels de laatste peiner bij Saan , wel hebben we er nog 2 op rups.
Als het goed is was mijn peiner de laatste die in nederland van de band kwam. Lastige machine voor degene die er niet vaak mee werken, ik zit er nu 9 jaar op en loop soms nog tegen problemen aan. Is wel een leuke machine om mee te werken, zeker als je hem goed kent.
Hiervoor heb ik eerst op de Tadano gezeten en daarna op een(pre historie) Hydrostar en toen kwam de munster 30 meter(ben niet zo'n ster in type namen) en daarna deze peiner.

Al deze kranen(2x 42-80 op rups en 1x 42-80 met ginaf er onder) staan in Oss bij spieringskranen.Staan wel erg in de hoek,is dat uit schande,of zijn ze inmiddels ingeruild ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($) ($)
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Gebruikersavatar
bertje knutsel
Starter
Berichten: 226
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 17:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Peiner ABK 42-80 Saan

Bericht door bertje knutsel »

De week voor de kerst vakantie ben ik ook nog bij Munster geweest ,en daar stond ook zo'n Peiner in de Saan kleuren .
Met die kraan waren ze op dat moment een hijsmotor van een andere Peiner aan het afhalen .
Maar dat leek me ook een inruiler .

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Peiner ABK 42-80 Saan

Bericht door hoogvlieger »

bertje knutsel schreef:De week voor de kerst vakantie ben ik ook nog bij Munster geweest ,en daar stond ook zo'n Peiner in de Saan kleuren .
Met die kraan waren ze op dat moment een hijsmotor van een andere Peiner aan het afhalen .
Maar dat leek me ook een inruiler .
(C) Die staat er al een jaar of 4 als werfkraan (C)
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

chappy
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 10:34

Re: Peiner ABK 42-80 Saan

Bericht door chappy »

goede avond,ik heb nu een munsters mf 20 op truck van 1985,maar de truck is versleten.Ik heb nu de mogelijkheid om een ABK 42-80 te kopen.Er is mij echter al wel verteld dat dit een moeilijke kraan is,maar niet waarom of in welk opzicht.Ook dat er zich geregeld problemen voordoen,maar zijn dat dan stukken of is het enig ander probleem?graag een reactie
mvg chappy

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”