GG Crane

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

GG Crane

Bericht door Cranelover »

Onlangs zat ik op youtube en kwam ik via http://nl.youtube.com/watch?v=0a_1IqLLjlk op deze website http://www.ggcrane.com/ terecht.


Mijn inziens een heel erg (aparte) interessante constructie die ikzelf nog nooit heb gezien..laat staan mee gewerkt!
Op de website is in een mooie 3dclip te zien hoe het in zijn werk gaat. Ikzelf heb nog NOOIT Jibs van 300 meter gezien, daarbovenop wordt de kraan aangedreven door propellors!!! Als ik het goed bekijk en begrijp zou deze kraan dubbel zo snel en dubbel zo efficient kunnen werken.
Hebben jullie soms meer info over deze mastodont?

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door kleintje75 »

zo snel en efficient, dat kan nooit,
want als je met de ene haak bezig bent en aan het lossen en afhangen van delen, kan je niet met de andere haak werken, omdat de haak aan de andere kant dan gaat bewegen, als een wip-wap.
en dan moet de aanvoer van delen ook precies in lijn liggen met de kraan aan de andere kant waarmee je bezi bent.

een voordeel, hij is wel beter in balans (denk ik)
effiecientie t.o.v een conventionele kraan is denk is 1.3

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door Randy »

Voor de meeste Nederlandse bouwprojecten lijkt hij mij ongeschikt, want je moet er de complete bouwplaatslogistiek voor overhoop halen. De vrije ruimte is al beperkt, laat staan dat je er dan zo'n carousselkraan op kwijt kan.
Net een gin-pole...

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door johanneuteboom »

Het is wel een leuk animatie filmpje en zeker een futuristisch idee wat we nooit in de praktijk van een gemiddeld bouwproject tegen zullen komen. Wel zijn ze in Japan al zover dat er nagenoeg volledig geautomatiseerd een bouwwerk m.b.v. computer gestuurde (toren)kranen kunnen optrekken zonder dat er een kraanmachinist aan te pas komt. Mocht er de ruimte al zijn op zo'n bouwlocatie zou er in theorie sneller gewerkt kunnen worden, alleen met mensen van vlees en bloed lijkt mij dit logistiek een niet te realiseren gedachte, dus zou het werk dan gecomputeriseerd met robots moeten gebeuren. Toch maar even afwachten wat de Jappen daar mee doen. (ch)

Gebruikersavatar
bouwertjuh
Starter
Berichten: 484
Lid geworden op: do 15 mei, 2008 13:40

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door bouwertjuh »

hij komt op de bauma :?
oja ze zoeken nog een koper om te kijke of dat het concept werk :D
http://www.vertikal.net/en/news/story/9430/
wanneer je echt voor je leven vreest is als de achterkant van je auto jou voorbij sjeest...!

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door kapteinron »

Dat gaat nooit werken om de hele simpele rede dat de giek zelen tot nooit stil hangt. Zo als bv met beton storten de ene giek beweegt over de bekisting naar links dus gaat de andere kant naar rechts. Die kant blijft dus niet til hangen wat erg lastig is als de kubel onder de mixer ligt. daar komt nog bij dat de machinist ze nooit allebeide gelijk kan bedienen. En mocht dat al kunnen dan werkt het nog niet om dat de machinist zich maar op 1 lading kan concentreren.
ik ben gek maar niet achterlijk

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door desmoklepje »

leuk idee alleenin de praktijk zal dit mooit gaan werken
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door André »

De enige mogelijkheid om deze kraan toe te passen lijkt mij in de container overslag, nadeel dan is al wel dat je verder bij een andere kraan weg moet staan omdat je rond moet kunnen zwenken. Maar goed...als je twee keer zoveel containers zou doen, dan heb je dus ook maar de helft aan kranen nodig.

Maar of het werkt... (ch)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
Loopkat
Starter
Berichten: 153
Lid geworden op: do 21 mei, 2009 17:08
Locatie: Windfrei - Hamburg - Duitsland

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door Loopkat »

... Een oude hoed, heeft Potain maakte het hier vorig jaar in Hamburg, zelfs met 3 giek ... :shock: ;P
Bijlagen
POTAIN threeboomer V2.jpg
POTAIN threeboomer V2.jpg (92.42 KiB) 4102 keer bekeken
*<De kleine Potain Museum uit Hamburg>*
Zoek POTAIN GMR 260 Onderdelen Book !

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door Randy »

Uit veiligheidsoverwegingen zal die kraan in Europa weinig tot niet verkocht worden. En het is wachten op het eerste ongeluk. (po)

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”