GG Crane

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door hoogvlieger »

wesley3626 schreef:De machinist op "links op de foto" heeft voor 40 jaar terug op de eerste GG kraan gedraaid.
en die kerel links op de foto,lijkt sprekend op : J.P te U. Word hij nog steeds gezocht dat zijn ogen afgeplakt zijn?? :? :?

Zat er in deze "wilbert cabine" ook al een dixi ingebouwd?? Ik begreep dat er in de nieuwe cabines wel een standaard schijthuis zit. :D
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

wesley3626
Starter
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 jul, 2008 19:04

Re: GG Crane

Bericht door wesley3626 »

GG crane heeft Wilbert de opdracht gegeven om de kraan te bouwen!!! Maar bij Wilbert zeggen ze dat het absoluut geen Wilbert is, ofwel er worden andere componenten gebruikt om de kraan te bouwen, ofwel ze willen er buiten het bouwen om niks mee te maken hebben.

wesley3626
Starter
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 jul, 2008 19:04

Re: GG Crane

Bericht door wesley3626 »

hoogvlieger schreef:
wesley3626 schreef:De machinist op "links op de foto" heeft voor 40 jaar terug op de eerste GG kraan gedraaid.
en die kerel links op de foto,lijkt sprekend op : J.P te U. Word hij nog steeds gezocht dat zijn ogen afgeplakt zijn?? :? :?

Zat er in deze "wilbert cabine" ook al een dixi ingebouwd?? Ik begreep dat er in de nieuwe cabines wel een standaard schijthuis zit. :D
Volgens horen zeggen bij Wilbert worden die hokken met schijthuis alleen gebruikt voor de grootste topkranen!!! Maar ook dat zal waarschijnlijk een optie worden, zoals alle eventueele gemakken of luxe voor de machinist. En de optie om effe lekker te schijten
achter bij de stroomkast komt bij die GG crane ook te vervallen!!! ;) :D

dr crane
Starter
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:20
Locatie: soms thuis

Re: GG Crane

Bericht door dr crane »

nou ja we zullen wel zien waar dit product eindigt , ik denk al gezien te hebben dat de meeste onderdelen zo in een normale Wilbert verwerkt kunnen worden.
a daily check , keeps the undertaker away

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: GG Crane

Bericht door Randy »

Toch niet goed gelezen dan, want zowel op het bord als op de LMB staat 2x 82,5 m gieklengte. 2x 150 m is mogelijk en 90 m hoogte.

Overigens is het niet de bedoeling om in allebei de haken tegelijk een last te hangen. Je moet eerst de ene neer zetten en blok op trekken, dan stoel verdraaien en dan met de andere haak aan de gang. De andere kat gaat dan als ballast fungeren. En...er zouden al 3 van deze kranen verkocht zijn.

Maar ik geloof niet in dit concept.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane

Bericht door Cranelover »

Er zijn idd enkele van GG verkocht. Voornamelijk projecten in Dubai, Canada en Duitsland heb ik mij laten vertellen. één van de projecten was de bouw van een universiteit in Canada waar in eerste instantie 12 kranen van liebherr gebruikt zouden worden maar de bouwheer opteerde voor het gebruik van 6 GG's.

Verder heb ik de indruk dat er nog veel vragen zijn bij de werking van de kraan. Bijvoorbeeld over dat contractgewicht.... Dit is aanwezig onderaan de mast van de kraan, heb hiervan ergens een foto op mijn gsm, moet hem alleen nog effe uploaden. :mrgreen:

Ik vind het gewoon een positief gegeven dat er eindelijk iemand initiatief neemt in het wereldje. En het feit dat het een belgisch/nederlands product is is gewoon onwijs gaaf!



Het zal hoe dan ook afwachten worden op de eerste werf waar ze zal verschijnen! :)

rickgitaar
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 8 mar, 2008 13:16
Locatie: amsterdam

Re: GG Crane

Bericht door rickgitaar »

hahahaha ik moet eienlijk alleen maar lachen van deze kraan
dit gaat nooit werken, als deze kraan 2 kranen moet vervangen of de snelheid moet verhogen op het werk dan moet je
de uitvoerder eens zien wanneer zijn dubbele kraatje eruit ligt met een storing het zijn allemaal hele kleine dingen die dit idee
onpraktisch maken je stoel zou maar stuk gaan bijv even de hijskabel vervangen en je doet helemaal niks meer ds als iemand me
het voordeel of mischien het doel van deze kraan kennen dan hoor ik het graag
ik moet ze wel nageven dat het er heel gaaf uitziet

gr rick

Gebruikersavatar
dannemans
Starter
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 dec, 2007 19:55
Locatie: montfoort
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door dannemans »

wat een onzin is deze kraan..
wat wordt het volgende.. een kraan met 4 gieken?

ik ben het helemaal met rickgitaar eens dat ie er gaaf uitziet en dat het qua storingen en dergelijke niet gaat werken.

de productiesnelheid zal nauwelijks versnellen aangezien je maar 1 kant tegelijk kan bedienen. er is ook geen tijdwinst te halen uit het voordeel dat de andere giek al aan de andere kant staat. want in de tijd dat je je stoel draait en de andere kant geactiveerd heb en begint te draaien had je ook met de andere giek al in de rondte geweest zijn.
dan ga je in 1 beweging door en hoef je je niet vanaf een ander punt opnieuw op een last te gaan concentreren.

ik geloof nooit dat dit gaat werken..

Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane

Bericht door Cranelover »

No offence maar wat jij zegt klopt helemaal voor geen hol. :)


Het bereik waarin je vandaag de dag met 1 giek moet werken is 360graden. Met 2 gieken is het maar 180graden. Er zijn eveneens simulaties gemaakt in verschillende universiteiten door verschillende professoren en allemaal kwamen ze tot de conclusie dat de 2 gieken een gigantisch rendement opleverden. Het "afbreken" van een product waarvan je de werking niet eens kent is mijn inziens dan ook wat lichtvoetig. ;)

dr crane
Starter
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:20
Locatie: soms thuis

Re: GG Crane

Bericht door dr crane »

helaas Cranelover, niet iedereen is zo positief als jij over de GG kraan. sterker nog de meerderheid is skeptisch met een zeer gemotiveerde "ervarings" gebaseerde mening. Natuurlijk hebben de mensen met ervaring een vooringenomenheid over dingen die ze niet kennen. Maar dat is hier niet aan de orde . Deze meningen, al komen ze niet altijd zo fraai op papier zijn van mensen die wel "kennen"en weten wat ze willen.
Als kanttekening wil ik nog maar eens melden dat theorie met cijfers en feiten , ook al komt die van de beste wetenschappers, geen enkele garantie biedt voor de praktijk. twee maal zoveel (gieken) is niet altijd beter !
a daily check , keeps the undertaker away

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”