GG Crane

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane

Bericht door Cranelover »

Een "ervaring" gebaseerde mening staat uiteindelijk toch maar in schril contrast met de werkelijkheid als ze nog nooit de kraan in het echt gezien hebben laat staan mee gewerkt hebben?

Als iedereen op elk nieuw product zo moest reageren zouden wij nu niet over het www kunnen surfen want "aja, ge kunt toch nooit geen informatie door nen draad sturen.. da kan ni, dus rode stempel erop"! Ik vind zoiets allemaal wat kort door de bocht. Het zou anders zijn indien ze reeds ervaring zouden hebben met het werken van de kraan, dat is namelijk een geheel andere insteek.

Soit, maakt ni uit... we zullen wel zien wat er uit de bus komt, ik ga er in ieder geval geen boterham minder of meer van eten! :mrgreen:



Overgens wil ik er ook nog effe aan toevoegen dat de kraan destijds 10 jaar in productie is geweest. De reden van de stop was dat de bouwsector toen een gigantisch dip gekregen heeft en de echte grote bouwwerven waar deze kraan zich voornamelijk voor dient uit bleven. Daarboven had de stichter van GG Crane indertijd temaken met gezondheidsproblemen met name; longkanker en heeft de activiteit gewoon helemaal links laten liggen om van zijn verdere leven nog wat te kunnen genieten ondanks de vreselijke ziekte.

rickgitaar
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 8 mar, 2008 13:16
Locatie: amsterdam

Re: GG Crane

Bericht door rickgitaar »

Hallo zijn we weer
sorry cranelover maar ben je wel eens op een bouwplaats geweest
waar haal jij dat extra rendement vandaan dat lukt alleen maar
met 2 machinsten en 2 kranen
stel je voor je moet een vloer storten je hebt aan beide
kanten een 2 kuubskubel 1 achter de wagen 1 boven het werk
nou de kubel word gevuld dus je moet stil staan maar er hangt wel een volle kubel boven het werk alleen kun jee er niks mee
nou kubel is vol dan moet je je stoel omdraaien dan de kubel naar de jongens zwenken dan even storten
met 6 ton die achter je kont slingert word je heel de tijd uit balans gebracht
nou kubel leeg weer omdraaien met je stoel dan naar de wagen zwenken
nou sorry maar dat gaat nooit zo gebeuren daar heb ik geen universiteit voor nodig
en er kunnen zoveele simulaties maken maar bouwen is
ook improviseren niet alles gaat volgens het boekje
Volgens mij is cranelover gewoon craneseller
Gr. Ricky

Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane

Bericht door Cranelover »

Just ja, ik ben een craneseller... je hebt het helemaal bij het rechte eind kido! :o

rickgitaar
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 8 mar, 2008 13:16
Locatie: amsterdam

Re: GG Crane

Bericht door rickgitaar »

Dat is natuurlijk een grapje
maar kun je mischien weerleggen wat ik net zei kijk die kraan word
met een doel gebouwd maar niemand weet echt waarvoor volgens mij
mischien zou gg cranes een uitleg kunnen geven wat ze nu van plan zijn
met dat rare ding
Gr. Rick

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door hoogvlieger »

Die fabrikanten zijn echt niet achterlijk ;X ;X
gaan echt niet investeren in iets waar ze niet in geloven,toch ;E ;E

maar stel dat je op een behoorlijke hoogte aan het werk bent, dan duurt het ff voor dat je de last boven hebt. nu heb je aan 2 kanten last hangen,naar boven getrokken,dan hoef je alleen maar te zwenken om de last te plaatsen (ch) (ch)
er zal toch wel wat tijd mee gewonnen worden,anders investeren zij hier niet in.En ze zullen vast wel bij ervaren machinisten,verhuurders,aannemers geinformeerd hebben of het de moeite loond om hier in door te gaan(met dit concept) (C)

Ik ga in elk geval niet zitten schreeuwen van: dat werkt niet,dat is niets.
Eerst zien,dan pas oordelen.(maar dat is mijn mening)
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door geertyke »

Ik ben ook wel benieuwd naar nog betere uitleg van GG over hoe ze het in praktijk in gedachten hebben. Enige voordeel is dat als je een dergelijke kraan in het midden van een gebouw/liftschacht zou zetten dat je met een lichtere torenkraan aan het werk kaan. Door aan 2 kanten een kortere giek, kun je dan lichtere torenkraan gebruiken of nu 1 terwijl anders 2 nodig waren. Maar, dan moet het gebouw bouwtechnisch wel zo inelkaar zitten. Dat is toch vaak niet zo, dus ik ben benieuwd naar hun mening. Dat zou wel een voordeel zijn van de GG crane, mits de constructeur en architect bij ontwerp er rekening mee houdt dat liftschacht ergens in midden zit,

Maar als je aan 1 kant een last hebt en beton aan het storten bent, kun je nooit precies 180 graden aan de achterkant aan het werk zijn met dezelde kraan. Dus al die professoren hebben niet, inderdaad zoals velen hier met dagelijkse praktijkervaring in de bouw nog nooit op bouw gelopen. Als GG hierover eens wat duidelijker uitleg kan geven, dat een en ander veel duidelijker wordt voor ons. Dan kun je misschien op de bouw een vrachtwagen lossen, zodat je in 1 kraan bijvoorbeeld 2 prefab elementen hebt hangen. Dat kun je nooit in 1x tegelijk plaatsen. Is wel vrachtauto in 1x leeg. Maar dan met plaatsen ben je aan een kant dus bezig met kraan, zweeft het element zo in de lucht boven bouw waar mensen lopen. Dan is er nog wel de wettelijke regel met het werken met lasten boven mense.... (po) . En wat lawaai betreft, nu heb je nauwelijks overlast van een torenkraan, maar met het geluid van GG dat bijna net zoveel is als helicopter die boven je hoofd hangt, lijkt me dat echt geen enkele toekomst hebben. Wanneer die propellors helemaal stil zouden worden, is het natuurlijk wel een hele goede manier om energie en stroom op te wekken. Dat is natuurlijk wel een goed punt van de GG, maar dan zal nog wel een en ander aangepast moeten worden. Gezien de kraan op de bauma de eerste is, zal daar vast wel aangewerkt worden.

Daarom lijkt het me wel zinvol van GG crane dan hier ook wat betere uitleg hierover te geven, zodat meer duidelijker is.

bouwer
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 23:50
Locatie: beets

Re: GG Crane

Bericht door bouwer »

ik snap het nut van zon kraan ook nog niet helemaal.

volgens mij kan een machinist maar 1 ding tegelijk hijsen

het enige voordeel zou kunnen zijn als je bijvoorbeeld prefab elementen hijst dat je jezelf een halve draai kan besparen mits je je vrachtwagen of opslag precies achter de te hijsen plek hebt zodat je 2e giek alvast boven het op te pikken opject hangt dan is het een kwestie van ene ketting omhoog halen andere laten zakken aanpikken en draaien

maar das wel een hele kleine winst.

2e vraag ? heb je werk voor zon 2e giek bijvoobeeld storten met een kubel ga je dan met die andere giek ook beton storten ? of iets anders :roll:

en dan die propellors hoeveel geluid gaat dat maken in de kraan en op de werkvloer gaat dat de communicatie niet beinvloeden ?

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door J Witteveen »

de fabrikant heeft iets bedacht en probeert dat nu op de markt te zetten als een nieuw super goed concept ! En dit gaat werken! (heel misschien) in het buitenland. In Nederland zal een normale torenkraan voor de bijna volle 100% ingezet worden. als er iet het dak opmoet dan zal men als men op het dak is gelijk weer ander materiaal naar beneden hijsen. In Nederland zal dit niet gaan werken. En een torenkraan midden in het gebouw in een liftschaft of atrium is een ramp. Torenkraan moet dan te vroeg weg gehaald worden terwijl er nog genoeg hijswerk is maar het pand moet dicht. deze kraan kunnen we plaatsen in byvoorbeld het merk CT die city telekranen bedacht maar het te veel op de tekenkamer bedacht.
Bijlagen
mini kraan.JPG
mini kraan.JPG (10.35 KiB) 4106 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: GG Crane

Bericht door Randy »

Ik ben benieuwd of er machinisten voor te vinden zijn, want dan is het gedaan met je schafttijden!!!
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door Speedy »

want dan is het gedaan met je schafttijden!!![/quote]

Dat is het nu toch ook al (ch)
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”