GG Crane

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane: Tower Crane of the 21st Century

Bericht door Cranelover »

De neef van mijn vrouw heeft met het ''oude'' model gewerkt op enkele werven en Belgie en het wel prettig werken zijn....
Volgens testen die zijn uitgevoerd in Duitsland en Canada zou de kraan een rendement van +50%/+70% opbrengen tegenover de hedendaagse bouwkraan, Wilbert Crane en Femont zouden eveneens bij de ontwikkeling van deze kraan betrokken zijn.
Daarbovenop was de kraan enkele 10-tallen jaren geleden ook al functioneel en dit zonder enige hoogstaande technologische snufjes.


Bron: aangetrouwde familie ;)


Ps: indien iemand van jullie vragen heeft aangaande de kraan mag mij altijd mailen, aangezien ik toch redelijk dicht bij de bron zit kan ik altijd vragen doorspelen en hopend op een positief antwoord. :)


Groetjes

Gebruikersavatar
Benf
Starter
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 19:53
Locatie: omgeving middelburg
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door Benf »

Is het geen belgische kraan?
:D :D :Y

Grtz

Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane

Bericht door Cranelover »

Benf schreef:Is het geen belgische kraan?
:D :D :Y

Grtz
Dat kan ik niet meteen zeggen maar ik weet dat hun kantoren in Breda te bezoeken zijn, de ontwikkeling gebeurt in Duitsland als ik mij niet vergis.


Groetjes

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door eric »

Zijn er geen foto's van de machine?
"If at first you don't succeed, try again"

Cranelover
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 11:50

Re: GG Crane

Bericht door Cranelover »

Ik heb enkele weken terug foto's via de mail gekregen van enkele stukken zoals; propellors, cabine, etc etc....
Ik zet ze vanavond even online, eerst effe toestemming vragen! ;)

Heb eveneens vernomen dat Discovery Channel of National geographic contact zouden hebben opgenomen om de hele productie en ontwikkeling te verfilmen. Afwachten dus wat het gaat worden! ;A


Groetjes

Gebruikersavatar
leon-
Starter
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 30 jan, 2009 23:55
Locatie: omg Roermond

Re: GG Crane

Bericht door leon- »

eric schreef:Zijn er geen foto's van de machine?
Hij stond op de bauma.
Heb er wel een foto van.

Ze wouden deze kraan uitvoeren met dubbele giek dus.
En iedere giek kreeg een lengte van maar liefst 150meter!!!
Heb me ook laten vertellen op de bauma, dat er 1 machinist op draaide.
Aan beide zeide van de cabine hingen camera schermen, waarbij de machinist de andere giek kon bekijke en zijn last.
Wat voor een zwabber kraan zal het dan wel niet worden zeg.

Naar mijn idee zal het niet gaan werken.

Afbeelding
iedereen is gek behalve ik

Gebruikersavatar
Eric-l
Starter
Berichten: 69
Lid geworden op: za 25 aug, 2007 8:27

Re: GG Crane

Bericht door Eric-l »

Leon,
je hebt waarschijnlijk niet goed op het bord gekeken wat bij de kraan stond; Hij was op de bauma namelijk voorzien van 2x 90 meter giek.
Maximaal zou er 2x150 mtr aan kunnen.

Het valt voor machinisten nu al niet mee om een haak stil te krijgen, laat staan dat er aan weerszijden eentje hangt (ch) Op de bauma ging het zwenken ook erg traag, dus ik ben erg benieuwd naar de werkelijke winst die men voorhoud...

dr crane
Starter
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:20
Locatie: soms thuis

Re: GG Crane

Bericht door dr crane »

ben erg onder de indruk van het feit dat er ook werkelijk één gebouwd is , zoals die foto toch bewijst , was de Bouma al op 01-04 open ?.
nee maar even zonder gekheid, ik zou nooit het rendement van een torenkraan of welke dan ook gaan willen verdubbelen door twee haken in tegenoverliggende gieken te hangen. heb je eerst bij een giek al te maken met tijdverlies door traag zwenken , moeilijk op de spot te stoppen en besluiteloze bouwvakkers , nu moet je ineens twee haken tegelijk op de juiste plek krijgen die ook nog eens altijd in elkaars verlengde moeten liggen. een kraan moet juist minder giek en gewicht en taken tegelijk hebben , dan wordt de boel wel sneller. met een prachtig 120 tons liebherrtje trok je vroeger zo maar 170 kuub beton uit de auto op een normale werkdag. en achter je wegstorten op de vierde vloer. Moet je nu eens proberen met al die zware jongens , een tweekuubs kubel is bijna zeldzaam en groter maken is helemaal vreemd, terwijl een 420 of een 550 makkelijk 8 ton naar vijftig meter brengt. Afijn ik vind het maar een raar idee die GG.
a daily check , keeps the undertaker away

Gebruikersavatar
leon-
Starter
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 30 jan, 2009 23:55
Locatie: omg Roermond

Re: GG Crane

Bericht door leon- »

Eric-l schreef:Leon,
je hebt waarschijnlijk niet goed op het bord gekeken wat bij de kraan stond; Hij was op de bauma namelijk voorzien van 2x 90 meter giek.
Maximaal zou er 2x150 mtr aan kunnen.

Het valt voor machinisten nu al niet mee om een haak stil te krijgen, laat staan dat er aan weerszijden eentje hangt (ch) Op de bauma ging het zwenken ook erg traag, dus ik ben erg benieuwd naar de werkelijke winst die men voorhoud...
Ja dat heb ik gezien.
Ik bedoelde alleen dat ze hem daar mee willen uitrusten.
Sorry dat is dan fout overgekomen
iedereen is gek behalve ik

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: GG Crane

Bericht door hoogvlieger »

hoe gaat het dan in zijn werk met contra gewicht :shock: :shock:
Ik zie er geen blokken in hangen dus is de gehele giek contra gewicht neem ik aan.
Stel je hangt een ton of 3 gewicht op een meter of 35,dan zou je aan de andere kant ook een behoorlijke last er in hangen,de kraan blijft dan in evenwicht.maar je zet aan 1 kant het gewicht op de grond,valt de kraan dan om??
zit er een computter in,die konstant het lastmoment berekend??
of werkt hij gewoon met vaste lmb gegevens,last onafhankelijk van de 2 gieken (ch) (ch)
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”