Arcomet Faun AF 38
Moderator: Tim
Advertentie post before
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Arcomet Faun AF 38
Dat ziet er netjes uit Marcel, ook weet je de foto's goed te plaatsen en nu maar hopen op mooi actie fotowerk van jullie materieel.
- Regay De schotgay
- Starter
- Berichten: 798
- Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
- Locatie: Zwaag
Re: Arcomet Faun AF 38
Volgens mijn heb ik die kraan nog naar veghel toegebracht.Kleine werf hebben ze maar wel leuk om er even een kijkje te nemen.Heel anders als Spierings of Liebherr
Re: Arcomet Faun AF 38
Het zijn opzich geen verkeerde kranen en die poot optillen binnen de tabel doet elke kraan,maar allen de een tordeerd meer dan een ander.Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.En wij hebben ook nieuwe spriering kranen maar de modeficatie naar de andere omdat ze verdomd veel instorten bij het opbouwen.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.
-
- Starter
- Berichten: 491
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 18:57
- Locatie: Dalerveen
- Contacteer:
Re: Arcomet Faun AF 38
janatlas schreef:Het zijn opzich geen verkeerde kranen en die poot optillen binnen de tabel doet elke kraan,maar allen de een tordeerd meer dan een ander.Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.En wij hebben ook nieuwe spriering kranen maar de modeficatie naar de andere omdat ze verdomd veel instorten bij het opbouwen.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.
Je mag best een keer op onze Arcomet draaien en dan op mijn Spiering je merkt heel veel verschil
- Regay De schotgay
- Starter
- Berichten: 798
- Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
- Locatie: Zwaag
Re: Arcomet Faun AF 38
Spierings Power.:P Ik moet zeggen dat Spierings beter zwenkt als een liebherr.Ook al is het een kwestie van wennen.
- desmoklepje
- Starter
- Berichten: 644
- Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
- Locatie: emmen
Re: Arcomet Faun AF 38
wil je soms een stukkie rijden ???janatlas schreef:Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.
heb met de mk 80 gereden met het comfort van een eiken houte plank waar je wandelende nieren van krijgt.
heb met de arcopret gereden waar je niet met 1 hande durft te rijden en op smalle weggetjes 7 kleuren strond schijt.
en een spierings waar je met 80 km/u gewoon door een kuil kan rijden met een kop koffie in je hand.
doe mij die spierings maar,en kijk eens naar de terreinhoogte hoogste stank mk 80 =laagste stand spierings.
maar zowel de liebherr als de arcopret zijn leuke kranen om mee te draaien zolang je maar niet weet hoe een spierings draaid.
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD
- Regay De schotgay
- Starter
- Berichten: 798
- Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
- Locatie: Zwaag
Re: Arcomet Faun AF 38
Het is waar wat je zegt.Een arcomet rijd idd als een natte ouwe krant.Het slingert er stuitert de weg over.En het blijft krom dat ie het ballast apart moet oppakken ala liebherr telekranen
- hoogvlieger
- Starter
- Berichten: 506
- Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
- Locatie: berghem
- Contacteer:
Re: Arcomet Faun AF 38
tijdens het opbouwen storten ze niet zo snel in hoor,vorigjaar in zwitserland.janatlas schreef:Het zijn opzich geen verkeerde kranen en die poot optillen binnen de tabel doet elke kraan,maar allen de een tordeerd meer dan een ander.Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.En wij hebben ook nieuwe spriering kranen maar de modeficatie naar de andere omdat ze verdomd veel instorten bij het opbouwen.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.
een jaar of 4 geleden zijn er 2 spieringen kort na elkaar ingestort met het demonteren.
en dan wat gevallen tijdens bedrijf.Maar alles wordt gelijk gemodificeerd.
als je de 477 kijkt(38meter)is weinig mee gebeurd qua ongevallen met opbouwen/demonteren,kunnen ze nog een puntje aan zuigen hoor
als je met een arcopret door een kuil gaat,komt je mast los van de truck,en je weet dat dan ook je bok uit vouwd als je een beetje veel pech hebt,gaan je tui stangen er aan.Word ook gemodificeerd,alleen moet je dat zelf doen.bij mtc hebben ze foto`s genomen van een bedrijf die dat bij 4 kranen gedaan heeft,maar doet er vrij weinig mee hoor en dan zijn er nog diverse dingen dat ze weten dat die verbeterd kunnen worden maar er niets aan doen of je kan flink betalen.Kun je wel beter met een bedrijf te doen hebben wat meteen met een modificatie klaar staat om verdere probleemen te voorkomen hoor,al is dat niet altijd leuk,dat lassen aan
de kraan
En als je dat andere merk hebt,is ook niet helemaal jofel,dat je zelf nog niet eens een sensor kan vervangen,om dat deze eerst ingelezen moet worden.Leuk als je `s avonds een storing krijgt met demonteren met windkracht 6
En zo mankeerd elk merk wel iets hoor,en de tijd zal het ook wel leren
Daar in oss hebben ze het voordeel dat ze een flink brok ervaring hebben,maar de concurentie zal er wel een keer aankomen hoor
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!
Re: Arcomet Faun AF 38
Ik heb zowel met een liebherr als met een spiering gedraaid en ik moet toegeven een liebherr is slapper dan een spiering maar het zwenken is als je eraan gewend bent veel comfortabeler dan een spiering.Je kan hem goed gedoseerd afremmen door de tegenzwenk en met wind is een liebherr ook meer in beweging dan een spiering.
Maar met de liebherr kun je overal makkelijk komen ook op kleine en smalle woonerven dat lukte met de spiring niet. De ondercabine van en liebherr is veel ruimer en de boven cabine van een spiering is lekker ruim.Ik heb op de mk63 gedraaid en daar kan spiering jaloers op worden een stijvetoren die voorgespannen is en bij windkracht 6 bijna geen beweging meer.Maar alle kranen hebben zo wat maar een arcomet is echt niet slecht nog een hoop kinderziektes maar wel een vertrouwd concept vraag maar aan ome leo hij komt daar vandaan.De perfecte kraan zal nooit gemaakt worden.
Maar met de liebherr kun je overal makkelijk komen ook op kleine en smalle woonerven dat lukte met de spiring niet. De ondercabine van en liebherr is veel ruimer en de boven cabine van een spiering is lekker ruim.Ik heb op de mk63 gedraaid en daar kan spiering jaloers op worden een stijvetoren die voorgespannen is en bij windkracht 6 bijna geen beweging meer.Maar alle kranen hebben zo wat maar een arcomet is echt niet slecht nog een hoop kinderziektes maar wel een vertrouwd concept vraag maar aan ome leo hij komt daar vandaan.De perfecte kraan zal nooit gemaakt worden.
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Arcomet Faun AF 38
janatlas schreef:Ik heb zowel met een liebherr als met een spiering gedraaid en ik moet toegeven een liebherr is slapper dan een spiering maar het zwenken is als je eraan gewend bent veel comfortabeler dan een spiering.Je kan hem goed gedoseerd afremmen door de tegenzwenk en met wind is een liebherr ook meer in beweging dan een spiering.
Maar met de liebherr kun je overal makkelijk komen ook op kleine en smalle woonerven dat lukte met de spiring niet. De ondercabine van en liebherr is veel ruimer en de boven cabine van een spiering is lekker ruim.Ik heb op de mk63 gedraaid en daar kan spiering jaloers op worden een stijvetoren die voorgespannen is en bij windkracht 6 bijna geen beweging meer.Maar alle kranen hebben zo wat maar een arcomet is echt niet slecht nog een hoop kinderziektes maar wel een vertrouwd concept vraag maar aan ome leo hij komt daar vandaan.De perfecte kraan zal nooit gemaakt worden.
toch meer de stuurman kunsten van de man achter het stuur denk
heb geen plek gehad waar ik de 488 niet in kreeg in vergelijking met de mk80
in totaal lengte scheelden ze weinig en in breedte ok niet
het enige waar de liebherr in dat opzicht et liet afweten was de beperkte vering hoogte
de spierings kon verderzakken en meer op pompen waar door je sneller ergens wel onderdoor kon of een drempel kon nemen
kwa overeind rijden had ik liever de spierings (gaf mij meer vertrouwen)
de onderwagen cabine en afwerkin was top van de mk80
maarde gordel was meer noodzaak om niet door de cabine te vliegen na een zandkorrel op de weg
om schoon te houden was de mk ook beter door het beter afgewerkt zijn
maar werkbaarheid was de sk488 beter stond sneller werkte gemakelijker
stod ooit met een collega op een bouwwerk waar hij de mk80 had die hij al wat jaartjes had en ik had nog niet zo erg lang de mk80 gewisseld voor de 488 waar wetoen gelijktijdig begonnen met afbreken/ kettingen uitpikken maar ik al klaar was met de schotten toen hij de gieken net kon omdraaien
waar toen duidelijk was te zien hoe de mk80 veel tijd liet liggen in het 'risico gebied' met op/af bouwen
waardoor er ook nog wel eens een giekje omwaait
en dit niet altijd teverkomen is
door dat er geen mogelijkheid is de kraan vrij op de wind te demonteren
maar ieder zijn smaak
vgr roy (die niet meer met vouwpaketten draait)
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.