Arcomet Faun AF 38

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door johanneuteboom »

Dat ziet er netjes uit Marcel, ook weet je de foto's goed te plaatsen en nu maar hopen op mooi actie fotowerk van jullie materieel. ;)

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door Regay De schotgay »

Volgens mijn heb ik die kraan nog naar veghel toegebracht.Kleine werf hebben ze maar wel leuk om er even een kijkje te nemen.Heel anders als Spierings of Liebherr

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door janatlas »

Het zijn opzich geen verkeerde kranen en die poot optillen binnen de tabel doet elke kraan,maar allen de een tordeerd meer dan een ander.Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.En wij hebben ook nieuwe spriering kranen maar de modeficatie naar de andere omdat ze verdomd veel instorten bij het opbouwen.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.

henrikraan
Starter
Berichten: 491
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 18:57
Locatie: Dalerveen
Contacteer:

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door henrikraan »

janatlas schreef:Het zijn opzich geen verkeerde kranen en die poot optillen binnen de tabel doet elke kraan,maar allen de een tordeerd meer dan een ander.Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.En wij hebben ook nieuwe spriering kranen maar de modeficatie naar de andere omdat ze verdomd veel instorten bij het opbouwen.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.

Je mag best een keer op onze Arcomet draaien en dan op mijn Spiering je merkt heel veel verschil

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door Regay De schotgay »

Spierings Power.:P Ik moet zeggen dat Spierings beter zwenkt als een liebherr.Ook al is het een kwestie van wennen.

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door desmoklepje »

janatlas schreef:Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.
wil je soms een stukkie rijden ???
heb met de mk 80 gereden met het comfort van een eiken houte plank waar je wandelende nieren van krijgt.
heb met de arcopret gereden waar je niet met 1 hande durft te rijden en op smalle weggetjes 7 kleuren strond schijt.
en een spierings waar je met 80 km/u gewoon door een kuil kan rijden met een kop koffie in je hand.
doe mij die spierings maar,en kijk eens naar de terreinhoogte hoogste stank mk 80 =laagste stand spierings.
maar zowel de liebherr als de arcopret zijn leuke kranen om mee te draaien zolang je maar niet weet hoe een spierings draaid.
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door Regay De schotgay »

Het is waar wat je zegt.Een arcomet rijd idd als een natte ouwe krant.Het slingert er stuitert de weg over.En het blijft krom dat ie het ballast apart moet oppakken ala liebherr telekranen

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door hoogvlieger »

janatlas schreef:Het zijn opzich geen verkeerde kranen en die poot optillen binnen de tabel doet elke kraan,maar allen de een tordeerd meer dan een ander.Spiering zal gerust wel goed zijn maar een onderstel van liebherr of faun daar kan spiering niet tegen op.En wij hebben ook nieuwe spriering kranen maar de modeficatie naar de andere omdat ze verdomd veel instorten bij het opbouwen.
Qua draaie doet een spiering niet slecht maar een liebherr of een arcomet ook niet.
tijdens het opbouwen storten ze niet zo snel in hoor,vorigjaar in zwitserland.
een jaar of 4 geleden zijn er 2 spieringen kort na elkaar ingestort met het demonteren.
en dan wat gevallen tijdens bedrijf.Maar alles wordt gelijk gemodificeerd.
als je de 477 kijkt(38meter)is weinig mee gebeurd qua ongevallen met opbouwen/demonteren,kunnen ze nog een puntje aan zuigen hoor :D :D
als je met een arcopret door een kuil gaat,komt je mast los van de truck,en je weet dat dan ook je bok uit vouwd :mrgreen: als je een beetje veel pech hebt,gaan je tui stangen er aan.Word ook gemodificeerd,alleen moet je dat zelf doen.bij mtc hebben ze foto`s genomen van een bedrijf die dat bij 4 kranen gedaan heeft,maar doet er vrij weinig mee hoor (ch) en dan zijn er nog diverse dingen dat ze weten dat die verbeterd kunnen worden maar er niets aan doen of je kan flink betalen.Kun je wel beter met een bedrijf te doen hebben wat meteen met een modificatie klaar staat om verdere probleemen te voorkomen hoor,al is dat niet altijd leuk,dat lassen aan
de kraan (I)
En als je dat andere merk hebt,is ook niet helemaal jofel,dat je zelf nog niet eens een sensor kan vervangen,om dat deze eerst ingelezen moet worden.Leuk als je `s avonds een storing krijgt met demonteren met windkracht 6 ;A ;A

En zo mankeerd elk merk wel iets hoor,en de tijd zal het ook wel leren ;)
Daar in oss hebben ze het voordeel dat ze een flink brok ervaring hebben,maar de concurentie zal er wel een keer aankomen hoor ;P
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door janatlas »

Ik heb zowel met een liebherr als met een spiering gedraaid en ik moet toegeven een liebherr is slapper dan een spiering maar het zwenken is als je eraan gewend bent veel comfortabeler dan een spiering.Je kan hem goed gedoseerd afremmen door de tegenzwenk en met wind is een liebherr ook meer in beweging dan een spiering.
Maar met de liebherr kun je overal makkelijk komen ook op kleine en smalle woonerven dat lukte met de spiring niet. De ondercabine van en liebherr is veel ruimer en de boven cabine van een spiering is lekker ruim.Ik heb op de mk63 gedraaid en daar kan spiering jaloers op worden een stijvetoren die voorgespannen is en bij windkracht 6 bijna geen beweging meer.Maar alle kranen hebben zo wat maar een arcomet is echt niet slecht nog een hoop kinderziektes maar wel een vertrouwd concept vraag maar aan ome leo hij komt daar vandaan.De perfecte kraan zal nooit gemaakt worden.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Arcomet Faun AF 38

Bericht door stamgast_2 »

janatlas schreef:Ik heb zowel met een liebherr als met een spiering gedraaid en ik moet toegeven een liebherr is slapper dan een spiering maar het zwenken is als je eraan gewend bent veel comfortabeler dan een spiering.Je kan hem goed gedoseerd afremmen door de tegenzwenk en met wind is een liebherr ook meer in beweging dan een spiering.
Maar met de liebherr kun je overal makkelijk komen ook op kleine en smalle woonerven dat lukte met de spiring niet. De ondercabine van en liebherr is veel ruimer en de boven cabine van een spiering is lekker ruim.Ik heb op de mk63 gedraaid en daar kan spiering jaloers op worden een stijvetoren die voorgespannen is en bij windkracht 6 bijna geen beweging meer.Maar alle kranen hebben zo wat maar een arcomet is echt niet slecht nog een hoop kinderziektes maar wel een vertrouwd concept vraag maar aan ome leo hij komt daar vandaan.De perfecte kraan zal nooit gemaakt worden.

toch meer de stuurman kunsten van de man achter het stuur denk
heb geen plek gehad waar ik de 488 niet in kreeg in vergelijking met de mk80

in totaal lengte scheelden ze weinig en in breedte ok niet
het enige waar de liebherr in dat opzicht et liet afweten was de beperkte vering hoogte
de spierings kon verderzakken en meer op pompen waar door je sneller ergens wel onderdoor kon of een drempel kon nemen
kwa overeind rijden had ik liever de spierings (gaf mij meer vertrouwen)
de onderwagen cabine en afwerkin was top van de mk80
maarde gordel was meer noodzaak om niet door de cabine te vliegen na een zandkorrel op de weg
om schoon te houden was de mk ook beter door het beter afgewerkt zijn

maar werkbaarheid was de sk488 beter stond sneller werkte gemakelijker
stod ooit met een collega op een bouwwerk waar hij de mk80 had die hij al wat jaartjes had en ik had nog niet zo erg lang de mk80 gewisseld voor de 488 waar wetoen gelijktijdig begonnen met afbreken/ kettingen uitpikken maar ik al klaar was met de schotten toen hij de gieken net kon omdraaien

waar toen duidelijk was te zien hoe de mk80 veel tijd liet liggen in het 'risico gebied' met op/af bouwen

waardoor er ook nog wel eens een giekje omwaait
en dit niet altijd teverkomen is
door dat er geen mogelijkheid is de kraan vrij op de wind te demonteren


maar ieder zijn smaak

vgr roy (die niet meer met vouwpaketten draait)
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”