Hitachi CX 900 GLS

Post hier al je informatie en foto's van heistellingen en toebehoren!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Hitachi CX 900 GLS

Bericht door Emiel »

En de CX900GLS van Vroom, ook te Hoogvliet. Geen idee hoelang deze hier nog blijft staan aangezien hij er al aardig lang staat.
Deze staat vlakbij Peinemann :Y
Bijlagen
PICT4793.jpg
PICT4793.jpg (111.56 KiB) 7930 keer bekeken

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

Even verder op, ook in dezelfde put, stond deze CX900GLS van Voorbij.
Bijlagen
PICT4837.jpg
PICT4837.jpg (104.53 KiB) 7885 keer bekeken

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

En tot slot de CX900GLS van Nederveen. Genoeg gezien aan heistellingen in 2 dagen dacht ik zo :mrgreen:
Bijlagen
PICT4867.jpg
PICT4867.jpg (98.23 KiB) 7666 keer bekeken

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

Nogmaals Vroom maar dan in actie bij het CS te Rotterdam.
Bijlagen
PICT5215.jpg
PICT5215.jpg (103.66 KiB) 6682 keer bekeken

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Met geluidsdemper
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
bob
Forumlid
Berichten: 1685
Lid geworden op: vr 10 mar, 2006 20:34
Locatie: Alphen aan den rijn

Bericht door bob »

En hier is een foto van de CX 900gls van Besix uit Belgie.
Bijlagen
CX 900gls Besix.JPG
CX 900gls Besix.JPG (83.02 KiB) 6511 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Hier dan de foto's.
Ik was eigenlijk op zoek naar een andere heimachine welke ik vorige week op weg naar Harderwijk had zien staan, maar deze kon ik helaas niet meer vinden, en was waarschijnlijk alweer weg.

Maar toch wel mooi de CX900GLS op de plaat gezet!! Prachtige machine!

Deze manier van boren was ik nog nooit tegen gekomen. In plaats van met een gewone schroefboor ("Auger"), is dit een glade paal met een boorkop aan het uiteinde. Deze boort een gat tot de gewenste diepte, waarna er beton in wordt gepompt. In tegenstelling tot veel boormachines waarbij de betonmixer/pomp rechtsstreeks op de boor wordt aangesloten gebruiken ze hier dus een beton kubel voor, deze wordt gevuld door bijvoorbeeld een wiellader, in dit geval door een Werklust WG 45E met speciale bak (hiervan in het Topic Werklust Laadschoppen meer foto's). Volgens de uitvoerder (welke niet heel erg blij was dat ik op zijn bouwplaats liep, maar toch vriendelijk bleef) is dit een dure maar voor de omgeving erg stille manier van palen zetten.

Maar goed, hier dus de foto's.

Afbeelding

Samen met de Werklust.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat is dus mijn fiets tegen het hek, toch nog vrij hoog, maar vergeleken met die Hitachi...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

Remko

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Bij Vroom heet dit systeem de DPA Paal, en bij Van 't Hek de Hekpaal. Precieze naam weet ik niet. Maar de buis wordt de grond on gedraait, en bij het uitdraaien vult een betonpomp het 'gat', die heb je vast wel zien staan. Als het gat helemaal vol is wordt hij afgewerkt door er een meter of 2 betonijzer in te doen en te laten uitharden.

Ik heb deze machine ook eens gezien met een IHC S-90 blok, goed voor 12 palen per dag :Y
"If at first you don't succeed, try again"

DDG
Starter
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 17:13
Locatie: Werkendam
Contacteer:

Aanvoer Hitachi CX900GLS

Bericht door DDG »

Vandaag werd hier in Werkendam een Hitachi CX900GLS van Nederveen funderings techniek,helaas heb ik niet alles kunnen zien toen ik er langs reed uit school waren ze net bezig met lossen van de machine in middels had men al een Werklust wiellader een 20ft werk container en nog wat losse spullen (betonkubel etc.) Toen ik er langs kwam als een gek naar huis gefiets tas af gegooid en de cam gepakt en nog wat foto'tjes geschoten. Hier een paar

Afbeelding
Machine net gelost
Afbeelding
Achteruit Werkendam uit de dijk op wat maar net ging eigenlijk inmiddels is de volgende auto al gearriveerd (links boven op de dijk)
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je ziet gaat het allemaal maar net
Afbeelding
Dan toch boven
Afbeelding
In een keer rijd de wagen van E.Lafeber achteruit de straat in en na goed 10 minuten staat de 5 de wagen er
Afbeelding
De wagen van E.LAFEBER had een stuk mast van 21M bij en 6 dragline schotten de wagen van v d Boogerd had een de bovenste mastsectie met schijven nest bij een ballast blok en nog wat losse spullen
Afbeelding
De machine stond inmiddels beneden in de bouw put
Afbeelding
Hier gaat de wiellader de mast lossen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat overingens maar net ging de achter wielen stonden net niet vrij van de grond
Afbeelding
Hier werden de schotten er af geschept.

Daarna ben ik naar huis gegaan had ongeloofelijke dorst namelijk ik vermoed dat er nog wel een of 2 auto's met spullen moesten komen de heipijpen moesten nog komen evenals de beton mixer die er meestal bij staat (herinner ik me nog van een jaar of 6 terug toen er ook zo'n machine in werkendam stond voor de bouw van een verzorgings tehuis) dus ik denk dat er in totaal 7 auto's voor deze machine nodig waren omdeze compleet me z'n uitrusting te vervoeren.

1: schotten+container
2: wiellader +beton kubel ect
3: de machine zelf
4: schotten en 21 meter mast
5: gieksectie ballast blok etc
6: hei pijpen en hei blok
7: mixer en evt nog wat overgebleven rommel

Ik vermoed dat men morgen de machine gaat opbouwen toen auto 5 kwam was het inmiddels al tegen kwart voor 17:00 maar ja morgen moet ik vroeg naar school kan dus niet bij het opbouwen kijken maar dan ga ik maar eens foto's maken van het hei en zelf
Gr,Driek

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Leuke repo, oja, met welke combi is de heihamer gebracht? :Y
"If at first you don't succeed, try again"

Plaats reactie

Terug naar “Hei,- boor- & damwandstellingen”