Hitachi CX 900 GLS
Moderator: Tim
Advertentie post before
Hitachi CX 900 GLS
En de CX900GLS van Vroom, ook te Hoogvliet. Geen idee hoelang deze hier nog blijft staan aangezien hij er al aardig lang staat.
Deze staat vlakbij Peinemann
Deze staat vlakbij Peinemann
- Bijlagen
-
- PICT4793.jpg (111.56 KiB) 7930 keer bekeken
Hier dan de foto's.
Ik was eigenlijk op zoek naar een andere heimachine welke ik vorige week op weg naar Harderwijk had zien staan, maar deze kon ik helaas niet meer vinden, en was waarschijnlijk alweer weg.
Maar toch wel mooi de CX900GLS op de plaat gezet!! Prachtige machine!
Deze manier van boren was ik nog nooit tegen gekomen. In plaats van met een gewone schroefboor ("Auger"), is dit een glade paal met een boorkop aan het uiteinde. Deze boort een gat tot de gewenste diepte, waarna er beton in wordt gepompt. In tegenstelling tot veel boormachines waarbij de betonmixer/pomp rechtsstreeks op de boor wordt aangesloten gebruiken ze hier dus een beton kubel voor, deze wordt gevuld door bijvoorbeeld een wiellader, in dit geval door een Werklust WG 45E met speciale bak (hiervan in het Topic Werklust Laadschoppen meer foto's). Volgens de uitvoerder (welke niet heel erg blij was dat ik op zijn bouwplaats liep, maar toch vriendelijk bleef) is dit een dure maar voor de omgeving erg stille manier van palen zetten.
Maar goed, hier dus de foto's.
Samen met de Werklust.
Dat is dus mijn fiets tegen het hek, toch nog vrij hoog, maar vergeleken met die Hitachi...
Groet,
Remko
Ik was eigenlijk op zoek naar een andere heimachine welke ik vorige week op weg naar Harderwijk had zien staan, maar deze kon ik helaas niet meer vinden, en was waarschijnlijk alweer weg.
Maar toch wel mooi de CX900GLS op de plaat gezet!! Prachtige machine!
Deze manier van boren was ik nog nooit tegen gekomen. In plaats van met een gewone schroefboor ("Auger"), is dit een glade paal met een boorkop aan het uiteinde. Deze boort een gat tot de gewenste diepte, waarna er beton in wordt gepompt. In tegenstelling tot veel boormachines waarbij de betonmixer/pomp rechtsstreeks op de boor wordt aangesloten gebruiken ze hier dus een beton kubel voor, deze wordt gevuld door bijvoorbeeld een wiellader, in dit geval door een Werklust WG 45E met speciale bak (hiervan in het Topic Werklust Laadschoppen meer foto's). Volgens de uitvoerder (welke niet heel erg blij was dat ik op zijn bouwplaats liep, maar toch vriendelijk bleef) is dit een dure maar voor de omgeving erg stille manier van palen zetten.
Maar goed, hier dus de foto's.
Samen met de Werklust.
Dat is dus mijn fiets tegen het hek, toch nog vrij hoog, maar vergeleken met die Hitachi...
Groet,
Remko
Bij Vroom heet dit systeem de DPA Paal, en bij Van 't Hek de Hekpaal. Precieze naam weet ik niet. Maar de buis wordt de grond on gedraait, en bij het uitdraaien vult een betonpomp het 'gat', die heb je vast wel zien staan. Als het gat helemaal vol is wordt hij afgewerkt door er een meter of 2 betonijzer in te doen en te laten uitharden.
Ik heb deze machine ook eens gezien met een IHC S-90 blok, goed voor 12 palen per dag
Ik heb deze machine ook eens gezien met een IHC S-90 blok, goed voor 12 palen per dag
"If at first you don't succeed, try again"
Aanvoer Hitachi CX900GLS
Vandaag werd hier in Werkendam een Hitachi CX900GLS van Nederveen funderings techniek,helaas heb ik niet alles kunnen zien toen ik er langs reed uit school waren ze net bezig met lossen van de machine in middels had men al een Werklust wiellader een 20ft werk container en nog wat losse spullen (betonkubel etc.) Toen ik er langs kwam als een gek naar huis gefiets tas af gegooid en de cam gepakt en nog wat foto'tjes geschoten. Hier een paar
Machine net gelost
Achteruit Werkendam uit de dijk op wat maar net ging eigenlijk inmiddels is de volgende auto al gearriveerd (links boven op de dijk)
Zoals je ziet gaat het allemaal maar net
Dan toch boven
In een keer rijd de wagen van E.Lafeber achteruit de straat in en na goed 10 minuten staat de 5 de wagen er
De wagen van E.LAFEBER had een stuk mast van 21M bij en 6 dragline schotten de wagen van v d Boogerd had een de bovenste mastsectie met schijven nest bij een ballast blok en nog wat losse spullen
De machine stond inmiddels beneden in de bouw put
Hier gaat de wiellader de mast lossen
Wat overingens maar net ging de achter wielen stonden net niet vrij van de grond
Hier werden de schotten er af geschept.
Daarna ben ik naar huis gegaan had ongeloofelijke dorst namelijk ik vermoed dat er nog wel een of 2 auto's met spullen moesten komen de heipijpen moesten nog komen evenals de beton mixer die er meestal bij staat (herinner ik me nog van een jaar of 6 terug toen er ook zo'n machine in werkendam stond voor de bouw van een verzorgings tehuis) dus ik denk dat er in totaal 7 auto's voor deze machine nodig waren omdeze compleet me z'n uitrusting te vervoeren.
1: schotten+container
2: wiellader +beton kubel ect
3: de machine zelf
4: schotten en 21 meter mast
5: gieksectie ballast blok etc
6: hei pijpen en hei blok
7: mixer en evt nog wat overgebleven rommel
Ik vermoed dat men morgen de machine gaat opbouwen toen auto 5 kwam was het inmiddels al tegen kwart voor 17:00 maar ja morgen moet ik vroeg naar school kan dus niet bij het opbouwen kijken maar dan ga ik maar eens foto's maken van het hei en zelf
Machine net gelost
Achteruit Werkendam uit de dijk op wat maar net ging eigenlijk inmiddels is de volgende auto al gearriveerd (links boven op de dijk)
Zoals je ziet gaat het allemaal maar net
Dan toch boven
In een keer rijd de wagen van E.Lafeber achteruit de straat in en na goed 10 minuten staat de 5 de wagen er
De wagen van E.LAFEBER had een stuk mast van 21M bij en 6 dragline schotten de wagen van v d Boogerd had een de bovenste mastsectie met schijven nest bij een ballast blok en nog wat losse spullen
De machine stond inmiddels beneden in de bouw put
Hier gaat de wiellader de mast lossen
Wat overingens maar net ging de achter wielen stonden net niet vrij van de grond
Hier werden de schotten er af geschept.
Daarna ben ik naar huis gegaan had ongeloofelijke dorst namelijk ik vermoed dat er nog wel een of 2 auto's met spullen moesten komen de heipijpen moesten nog komen evenals de beton mixer die er meestal bij staat (herinner ik me nog van een jaar of 6 terug toen er ook zo'n machine in werkendam stond voor de bouw van een verzorgings tehuis) dus ik denk dat er in totaal 7 auto's voor deze machine nodig waren omdeze compleet me z'n uitrusting te vervoeren.
1: schotten+container
2: wiellader +beton kubel ect
3: de machine zelf
4: schotten en 21 meter mast
5: gieksectie ballast blok etc
6: hei pijpen en hei blok
7: mixer en evt nog wat overgebleven rommel
Ik vermoed dat men morgen de machine gaat opbouwen toen auto 5 kwam was het inmiddels al tegen kwart voor 17:00 maar ja morgen moet ik vroeg naar school kan dus niet bij het opbouwen kijken maar dan ga ik maar eens foto's maken van het hei en zelf
Gr,Driek