Met een kraan over de weg in België

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door jutter »

gaetan schreef:gewoon van de vergunnings route afwijken is al genoeg . of mischien hadden ze totaal geen vergunning? 3 weken stilstaan dat is lang voor een beetje van route afwijken.
een bedrijf als Saan kent de klappen van de zweep , zeker wat vergunningen aangaat ( regio amsterdam flik je ook weinig zonder) ik kan me niet voorstellen dat ze op goed geluk Belgie in crossen , domme pech en halstarrige ambtenaren bij d zuiderbu8ren

freeze72
Starter
Berichten: 371
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 21:22
Locatie: oudenaarde

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door freeze72 »

en zeggen dat er zelfs belgische bedrijven nog niet echt de zwepen van het vak ivm het uitzonderlijk vervoer in belgie.

Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Buntjuuh »

gaetan schreef: 3 weken stilstaan dat is lang voor een beetje van route afwijken.
Haha die 3 weken kan in sommige periode in Belgie nog zelfs snel zijn :shock:

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door gaetan »

blijkbaar reed de kraan 15km naast de vergunnings route. wettelijk mag je maximum 5 kilometer afwijken ............ voor onder andere aan je bestemming te geraken .

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Sleaze »

Je mag 5 km. afwijken mits deze route verkend is en niet voorzien van kunstwerken welke niet berekend zijn op het gewicht van de combinatie. Saan heeft, denk ik, de vreselijke pech dat deze kunstwerken wel in de route zitten. Deze worden nu apart berekend en aangepast. Dit kan heel lang duren.

Belgie is doorgeschoten m.b.t. boetes en controles, de controlerende instanties vullen hiermee het enorme gat in hun begroting. Er het koninklijk besluit word om het half jaar aangepast. Zaken als borden en reflecterende striping worden toegevoegd en aangepast om controlerende instanties meer mogelijkheden te geven om fouten te constateren. De bedragen zijn van een hoogte dat niet meer in verhouding staat tot het vergrijp.

- De eigenaar van een transportbedrijf dient zelf een rit met een auto van een chauffeur die al vier weken ziek thuis is. Zijn chauffeurspas ligt nog op het dashboard (al vier weken ongebruikt wat te controleren is). Geen pardon en €2400,- boete
- Transportbedrijf heeft een graafmachine op smalbed en geen reflecterende spanband getrokken, €1800,- boete
- Een halve meter te ver uitgeschoven, €1800,- boete
- 5 cm. te lang op de totaal lengte, €1800,- boete
- Geen zwaailampen aan tijdens het leeg rijden (onbeladen) met grote dieplader, €350,- boete
- Rijden zonder begeleiding boven de 3,55 mtr. breedte, €18.000,- boete, ja u leest het goed.

Etc., etc., etc.

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Actros4154 »

Tot een paar jaar geleden was het nog wel een aardig land om te rijden. Tegenwoordig keer ik bij Zandvliet alleen maar om (Y) (Y) . Ik kan me een transport herinneren voor jou Gatze (EX 750 vanaf Zeebrugge), dat zou ik nu niet meer durven :D .

Ze slaan helemaal door daar. Ik las van de week een stuk over een controle bij Zandvliet: 22 combinaties en 14.800 euro aan boetes... Sommige terecht en sommige onterecht (vind ik). Als reden voor de controle werd gezegd dat het exceptioneel transport zo'n groot deel uitmaakt van het verkeer, dat het alleen onder strikte regels veilig is..???

Nou ben ik geen geleerde, maar dat je een combinatie inschuift en dan een meter korter ben dan op de ontheffing staat en dus een bekeuring krijgt, heeft volgens mij niets maar dan ook niets te maken met onveiliger zijn!! Dat is gewoon diefstal..

Komt nog bij dat de regels, zoals Gatze al zegt, 3 x in het jaar veranderen. Als ze in België denken dat iedereen het begrijpt, wordt het tijd om ze weer te veranderen.

Met grote boog omheen rijden..

P.s. In het geval met de chauffeurspas werd de pas ook ter plekke nog vernietigt...

Jan2
Starter
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 6 feb, 2011 14:06
Locatie: Belgie

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Jan2 »

Heb daarstraks gehoord dat saan met de 90T route rijd maar eigenlijk voor hun 400t de route 120T moet hebben. Als dat zo is gaan ze inderdaad onderzoeken of zo'n vervoer nog verder kan en mag. Ik zou zeggen aan alle nederlandse kraanverhuurders blijf in Nederland zo hebben jullie geen problemen en wij meer werk:)

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Actros4154 »

Dan rijdt hij toch dezelfde weg terug naar een 120 ton route. Hij heeft nu bewezen dat dat kan :D

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Actros4154 »

Ik reed zelf 3 maanden terug zonder zwaailampen en borden, dat kostte maar 110 euro.. Had ik me gezicht mee zeker?

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Met een kraan over de weg in België

Bericht door Sleaze »

Ik was nogal chagarijnig tegen de dienstdoende diender ik kreeg een boete voor die 5 gele lampjes erbij...

Een maand of wat geleden pakt de chauffeur met de MAN de verkeerde afslag op de rotonde bij Tienen richting Hasselt. Op de borden stond Hasselt maar hij had een afslag verder gemoeten en via de parallelweg moeten rijden.
Hij werd staande gehouden bij 2 andere wagen van bekende nederlandse transporteurs die dezelfde fout hebben gemaakt na ongeveer 5 kilometer op de verkeerde route.
Ik had per ongeluk de verkeerde 90 tons ontheffing in de MAN gelegd deze lopen voor de Actros en de MAN op dezelfde dag af en ik had ze verwisseld. Geen probleem ik kam hem zo mailen en dan uitprinten in de cabine van de MAN. Het feit was inmiddels al begaan en hier kregen we €1250,- boete voor. Het verkeerd rijden kostte €750,- en we moesten een ontheffing laten brengen want volgens de agent kon iedereen zomaar wel wat uitdraaien!!!!!! Uiteindelijk heb ik hem mogen mailen naar bureau waar hij hem heeft ontvangen, uitgeprint en aan mijn chauffeur heeft gegeven
De andere wagen die er stond had vlakbij silo's geladen die lekten (vuil water) en deze moest onder begeleiding terug naar laadadres en afladen wat daar verder voor boete is gegeven weet ik niet. De andere transporteur kreeg €750,- voor het verkeerd rijden en ze waren nog met hem bezig toen mijn chauffeur weer verder kon...

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”