Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door rapier »

Bart
Sorry dat het even vermeld werd.
Maar zo gaat het tegenwoordig.
Prijs en kwaliteit word naar gekeken.
Dat is beide goed bij deze oosterlingen.
Groetjes Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door Bart »

Er is niks mis mee Albert, dat kan best in dit topic. :)
Het één heeft toch met het ander te maken.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door jutter »

topic titel en geposte berichten hebben niks met elkaar te maken
en bij voorbaat excuses voor alle nederlandse kraanmachinisten die gewoon iets van een "normaal" sociaal leven willen , en niet als slaaf behandelt willen worden
weet je wat , vervang ook alle machinisten in nederland voor deze filipijnse gasten , iedereen blij , voor die gasten is 400 euro in de maand een vermogen , wij hebben er hier netaan onze personen auto mee volgetankt (inclusief snicker)

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door Bart »

Nee hoor, vanaf pagina 2 gaat het al over o.a. Polen die werkzaam zijn in Nederland. En wat ligt daaraan ten grondslag?
Vooropgesteld dat het beslist niet leuk is dat de NL-machinist op dergelijke wijze in eigen land vervangen kan worden door iemand die voor een laag loon werkt.

Kan hier dan echt geen positieve draai aan worden gegeven, dan alleen maar negatief te melden wat de verschillen zijn en te zeggen dat eigenlijk alle NL-machinisten maar vervangen moet worden door machinisten uit lage lonen landen?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

corne van de
Starter
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 9 apr, 2007 18:52
Locatie: dronten
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door corne van de »

Maar we hebben in Nederland eigen regels zoals TCVT verzonnen om de Nederlandse machinisten exclusief te maken, Maar of dit gaat werken in de toekomst is een grote vraag?????
Veel buitenlandse bedrijven komen naar Nederland om dat het in eigenland zeer slecht gaat dus die gaan ook pionieren.
het kan altijd beter met hijsen.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door stamgast_2 »

corne van de schreef:Maar we hebben in Nederland eigen regels zoals TCVT verzonnen om de Nederlandse machinisten exclusief te maken, Maar of dit gaat werken in de toekomst is een grote vraag?????
Veel buitenlandse bedrijven komen naar Nederland om dat het in eigenland zeer slecht gaat dus die gaan ook pionieren.

Is wat Albert eigelijk ook al tikt.
'wij Nederlander'gingen ook ons geld verdienen in het buitenland.
En dat was niet omdat het zo goed betaalde. Maar meer omdat we geen keuzen hadden. Nu is dat andersom.

Op de bouw heb je zo een tijd ieren gehad. Toen oost duitsers polen en dergelijke.
En ook onze vakgebied moet er aangeloven.

Gr Roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

swa
Starter
Berichten: 504
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 18:42
Locatie: Stabroek

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door swa »

corne van de schreef:Maar we hebben in Nederland eigen regels zoals TCVT verzonnen om de Nederlandse machinisten exclusief te maken, Maar of dit gaat werken in de toekomst is een grote vraag?????
Veel buitenlandse bedrijven komen naar Nederland om dat het in eigenland zeer slecht gaat dus die gaan ook pionieren.
Eindelijk iemand die toegeeft dat jullie die TCVT verzonnen hebben, alsof je zonder, niet met een kraan kan draaien!
Het is niet omdat je een tcvt attest hebt ,dat je feilloos bent. Ik vraag mij soms af hoe ze in de rest van de wereld met een kraan werken? die hebben toch ook geen tcvt?
catfan

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door marcel.koenen »

Ik weet niet of dit een discussie-onderwerp is of dat je ook gewoon een plaatje mag plaatsen..
Bijlagen
c6.JPG
c6.JPG (158.81 KiB) 2692 keer bekeken

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door Medium Demag »

"Wij" hebben die TCVT niet verzonnen, en dan spreek ik als machinist, dat heeft een overheid hier in Nederland beslist.

"Wij" en dan spreek ik weer als machinist, maar dan kijk ik ook naar mijn werkgever, moeten hier kosten voor maken om die opleiding die we nodig schijnen te hebben te betalen.

Het zure voor die machinist die daarvoor dus moet leren of er bij sommige verhuurders zelfs een aantal vrije uren in moet steken, of zelf een deel van de kosten moet betalen is dat die zelfde overheid er weinig of geen controle op uitoefend of er iemand zonder hijsbewijs op de kraan zit.
Je zult mij absoluut niet horen zeggen dat iemand die geen hijsbewijs heeft de machine niet zou kunnen bedienen, er zijn genoeg Nederlanders (met een hijsbewijs) die ik met machines zie werken en waarbij ik mijn twijfels heb hoelang zoiets goed gaat, maar dat zullen anderen wellicht ook wel van mijn stijl van werken vinden.

Wat we wel hebben in een land met een VVT en een organisatie die de certificering verzorgd is dat de opleidingen op het niveau van de laatste regelgeving worden gehouden en een machinist daar dus altijd van op de hoogte is.

Er zijn meerdere landen in de wereld waar je een "hijsbewijs" moet hebben om met een kraan te draaien, en niet alleen met een kraan maar met veel meer verschillende machines.
Er zijn ook landen waar je het niet in je hoofd hoeft te halen om met een machine te gaan werken waarvoor je de papieren niet hebt, daar is er echter controle op en dat word hier nagelaten.
Als er echter iets gebeurd in Nederland en dan pas blijkt dat je niet de juiste certificaten hebt dan ben je goed aan de beurt, en dat vergeten een hoop mensen...

Met de hoeveelheid kranen die we in NL hebben en het niveau van opleiding wat we daarvoor nodig schijnen te hebben vind ik het dus niet kunnen dat een "buitenlander" zonder de juiste papieren hier de grens over komt en arbeid verricht, en dan maakt het me niet uit of dat is zonder of met kraan. Voldoed deze aan de regelgeving, oké dan heb ik er geen moeite mee.

En even voor onze Belgische collega's die zo lekker fel kunnen reageren:

Ik weet uit er varing dat je met een Nederlandse kraan in België niet aan het werk kunt als deze langer dan 3 maanden geleden gekeurd is waar wij een wetgeving hebben van een jaar, dat vinden de Belgen blijkbaar niet voldoende.
Dus eerst keuren en dan werken. Ook weet ik dat de Belgische kraanverhuurmarkt goed "op slot" wordt gehouden en je daar als Nederlander niet snel tussenkomt, indien je niet door een Belgische verhuurder word ingehuurd.

Dus 's lands wijs, 's lands eer...

Hans
Laatst gewijzigd door Medium Demag op zo 5 feb, 2012 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Re: Buitenlandse bedrijven - hijsen in NL

Bericht door arjan »

Nederlandse kraan verhuurders en machinisten werken ook in het buitenland, en ik persoonlijk heb er geen moeite mee dat buitenlandse bedrijven klussen klaren in Nederland. Een mooi voorbeeld is het hijsen van windmolens,wij staan buiten de grens die windmolens te bouwen en onze buren hier. Ik heb er gewoon een probleem mee dat er ook in Nederland ongeschoold personeel op een kraan wordt gezet. En jammer genoeg komen die machinisten vaak uit het buitenland. En zelf vindt ik het verkeerd om hun te beoordelen want de Nederlandse bedrijven kiezen er zelf voor. Dit is ook gebeurt in de normale transport sector, het is een kwestie van geld.
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”