Hijsen van een zeecontainer
Moderator: Tim
Advertentie post before
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Hijsen van een zeecontainer
zumie schreef:Zij wij hier in het binnenland nou gek .?? Wij hijsen die dingen gewoon met 1 kraan met voldoende ketting en of ze nou 20 of 40 voet zijn en 20 of 30 ton wegen ik heb die dingen nog nooit krom gekregen maar ik zal dan wel een ongelofelijke boer zijn.
Als het bij ons beetje slecht weer is krijgt zo een container genoeg voor zijn kiezen. Vol of leeg. Als je pech heb duurt het een klap of 5 voor hij goed staat.
Ben der nu wel van overtuigt dat je heel ver moet gaan wil je hem krom krijgen.
Heb al een keer een volle tank container gezien die een kleine 15 meter uit de kraan was gevallen. Maar ook die was nog redelijk recht moet ik zeggen
gr Roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
Re: Hijsen van een zeecontainer
Valt best mee
Het hijsen van een 40 ft container met 1 kraan
Rapier
Het hijsen van een 40 ft container met 1 kraan
Rapier
- Bijlagen
-
- 001.jpg (31.11 KiB) 4260 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Hijsen van een zeecontainer
Lekker kort sprongetje eraan , je bent goed bezig
a daily check , keeps the undertaker away
Re: Hijsen van een zeecontainer
Moest je die container lossen rapier??.
Re: Hijsen van een zeecontainer
Moest hem alleen ledigen.zumie schreef:Moest je die container lossen rapier??.
Zat vol met matrassen, zwemvesten en heleboel ratten
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hijsen van een zeecontainer
Leuk plaatje wat mij doet herinneren aan een klusje voor Wijsmuller ergens rond 1988 in de Coenhaven ,rapier schreef:Valt best mee
Het hijsen van een 40 ft container met 1 kraan
Rapier
Wijsmuller had een viskotter voor de kust van Engeland geborgen door deze op het dek van een Servant (afzinkbaar transportschip) te plaatsen.
Daarop kwam een mob. dragline ingehuurd in Engeland te staan op het dek om de rottende vispakken uit het ruim van de kotter te trekken.
Die rottende vispakken werden in een trechter gegooid, daaronder liep een rupswerkloopwerk welke als een soort van wals samen m.b.v. waterstralen de vis-snot uit het plastick persten.
Op het dek van de Servant stonden twee veertig voeters om het plastic verpakkingsmateriaal in te gooien.
De veertig voeters stonden op de achterkant aan het dek gescoord vast gelast .
Met een LTM 1045 reed ik zo van de wal het dek op om de kraan naast die containers op te stellen, om deze na gestreken te hebben dan in open top containers te legen.
Met een bepaalde aanslag wist ik die klus goed naar wens te klaren, ondanks dat het natuurlijk niet meeviel.
De Engelse oude truck-dragline alsook de Kotter stond in de Coenhaven nog op het dek van de Servant.
Helaas had ik toen nog niet zoveel met fotograferen .
De rotte vislucht heeft nog maanden in rond de kraan gehangen, ondanks dat had ik de ervaring toch niet willen missen.
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hijsen van een zeecontainer
Afgelopen dagen bezig geweest om machinedelen in veertig voets containers te laden.
M.b.v. twee kranen werden de containers met kostbare lading geladen op trailers voor afvoer naar haven.
M.b.v. twee kranen werden de containers met kostbare lading geladen op trailers voor afvoer naar haven.
- Bijlagen
-
- P1230939 Bmf.JPG (89.19 KiB) 3655 keer bekeken
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
- deutz-fahr411
- Forumlid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
- Locatie: Hoornaar
Re: Hijsen van een zeecontainer
Een van onze klanten heeft een heleboel containers in verschillende maten om daarmee scheepsonderdelen over de hele wereld te vervoeren.
Die containers worden altijd eerst met een vrachtwagen vervoerd om daarna naar een haven of etc. te gaan. Omdat die containers vaak zwaar zijn, en vaak niet gelijk zijn beladen, worden de containers door middel van ons op een vrachtauto gezet. Omdat we bij deze klant best veel werk hebben, heeft Boer een kar laten ontwikkelen met evenaar, kettingen en twistlocks, zodat we daar altijd veilig de containers kunnen hijsen.
Kar blijft daar altijd staan, dus welke kraan van ons ook komt, het juiste materieel is ter plaatse!
Die containers worden altijd eerst met een vrachtwagen vervoerd om daarna naar een haven of etc. te gaan. Omdat die containers vaak zwaar zijn, en vaak niet gelijk zijn beladen, worden de containers door middel van ons op een vrachtauto gezet. Omdat we bij deze klant best veel werk hebben, heeft Boer een kar laten ontwikkelen met evenaar, kettingen en twistlocks, zodat we daar altijd veilig de containers kunnen hijsen.
Kar blijft daar altijd staan, dus welke kraan van ons ook komt, het juiste materieel is ter plaatse!
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk