Rechts gestuurde kranen
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Rechts gestuurde kranen
Letste.
Arjan
Arjan
- Bijlagen
-
- r3.jpg (101.94 KiB) 4079 keer bekeken
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
Re: Rechts gestuurde kranen
Klopt, deze LTM1400 kwam van "DownUnder" en was ook extra breed.desmoklepje schreef:peineman had een dacht 400 tons liebherr met het stuur aan de rechterkant
Foto gemaakt op de open dag september 2004
- Bijlagen
-
- F1010005 [800x600].jpg (114.61 KiB) 4071 keer bekeken
Re: Rechts gestuurde kranen
Die 400 tonner is meer wat ik bedoel, de rest is gewoon qua ontwerp al rechts gestuurd.
deze is met gewone cabine maar dan rechts-gestuurd gemaakt.
Maar goed, voor geld zal wel veel kunnen....
deze is met gewone cabine maar dan rechts-gestuurd gemaakt.
Maar goed, voor geld zal wel veel kunnen....
De huisarts denkt dat ik last heb van schizofrenie, maar daar denken wij heel anders over
- RR Trent 772B Power
- Starter
- Berichten: 74
- Lid geworden op: di 30 jan, 2007 20:02
- Locatie: Echt (L)
Re: Rechts gestuurde kranen
Wonende op het eiland kan ik inderdaad bevestigen dat je hier geen grote kranen van de bekende merken ziet die rechts gestuurd zijn. Maar of dit komt doordat de fabrikanten het niet maken dat weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat de reden hiervoor in de inruilwaarde gezocht moet worden.
De markt voor rechts gestuurde voertuigen is relatief klein tenzij je wil gaan exporteren naar verre landen. Voor een Ainscough etc. is het gemakkelijker om een links gestuurde kraan te hebben want die is veel gemakkelijker binnen Europa te verhandelen dan een rechts gestuurde kraan.
De markt voor rechts gestuurde voertuigen is relatief klein tenzij je wil gaan exporteren naar verre landen. Voor een Ainscough etc. is het gemakkelijker om een links gestuurde kraan te hebben want die is veel gemakkelijker binnen Europa te verhandelen dan een rechts gestuurde kraan.
-
- Starter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
- Locatie: Veenendaal
Re: Rechts gestuurde kranen
Tadano (en geloof me, die bouwen heel wat kranen) maakt kranen met het stuur links en rechts. Vroeger kwamen voor de truck kranen de onderwagens van Nissan of Mitsubishi, die bouwden destijds onderwagens met stuur links of rechts (niet en, want dan krijg je ruzzie met de evt bijrijder ). Ligt aan de markt waarvoor de kraan was bedoeld. De ruwterrein kranen bouwt Tadano nog steeds met links of rechts. Links voor de Japanse markt (zgn domestic spec machines) en rechts voor de export kranen. De TR-200EXC die vanaf 2000 een paar jaar op de markt is geweest hier in Europa, had het stuur rechts. Even wennen, maar reed best goed. In Engeland and Ierland rijden wat, vanuit Japan, grijs geïmporteerde Tadano's en Kato's en zo rond met het stuur rechts.
No. 1 and the next!