Aslimiet
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: As limiet mobiele kranen
ik gok omdat het dan wel heel erg lomp groot word
en misschien omdat je toch geen hogere doorlopende vergunning krijgt dan 100 ton.
en misschien omdat je toch geen hogere doorlopende vergunning krijgt dan 100 ton.
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Re: As limiet mobiele kranen
Volgens mij is de toegestane asdruk 12 ton met een max treingewicht van 100 ton..
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: As limiet mobiele kranen
Heb ook wel eens opgevangen dat vele Europese overheden 100 ton als grens hebben gesteld voor bijzondere (standaard serie geproduceerde) voertuigen.
Maar of dat echt zo is, in ieder geval lijkt het er wel op.
Maar of dat echt zo is, in ieder geval lijkt het er wel op.
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Re: As limiet mobiele kranen
Quote van een collega die met de 650 aan de kant heeft gestaan..
Zelfrijdende werktuigen
Een van de doelstellingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994) en het daaraan verbonden Voertuigreglement (VR) was deregulering.
Als resultaat daarvan is bij de invoering van deze wetgeving per 1 januari 1995 in een aantal gevallen de wettelijke maten, massa's en aslasten verruimd. Voor de zelfrijdende werktuigen, waaronder ook de mobiele kranen vallen, is als gevolg hiervan geen ontheffing meer vereist tot de volgende maxima:
•breedte 3,00 meter
•lengte 20,00 meter
•aslast 12.000 kg
•totale massa 60.000 kg
Boven de 60 ton kan je een vergunning krijgen tot max. 100 Ton..
Van de RDW website:DEMAG AC 25 schreef:De wet is 100 ton en niks meer heb laatst zelf op de weeg brug gestaan en alles is mijn effe uitgelegd nederlandse verguning is max 100 ton ......
Zelfrijdende werktuigen
Een van de doelstellingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994) en het daaraan verbonden Voertuigreglement (VR) was deregulering.
Als resultaat daarvan is bij de invoering van deze wetgeving per 1 januari 1995 in een aantal gevallen de wettelijke maten, massa's en aslasten verruimd. Voor de zelfrijdende werktuigen, waaronder ook de mobiele kranen vallen, is als gevolg hiervan geen ontheffing meer vereist tot de volgende maxima:
•breedte 3,00 meter
•lengte 20,00 meter
•aslast 12.000 kg
•totale massa 60.000 kg
Boven de 60 ton kan je een vergunning krijgen tot max. 100 Ton..
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
- bramverhaegh
- Forumlid
- Berichten: 4691
- Lid geworden op: ma 3 nov, 2008 18:58
- Locatie: Barendrecht
Re: As limiet mobiele kranen
Maar neem bijvoorbeeld een AC700 die heeft een terrein gewicht van 108 Ton en deze mag wel over de weg rijden. zijn toch weer 8 ton meer.
Flickr fotopagina: https://www.flickr.com/photos/94242202@N07/
Re: As limiet mobiele kranen
is het niet zo als je onder de 100 ton blijft en binnen bepaalde afmetingen dat je dan geen begeleiding nodig bent?
Re: As limiet mobiele kranen
met een rijdend werktuig moet je boven de 84 ton begeleiding hebben
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!
Re: As limiet mobiele kranen
Dus met andere woorden,een LTM 1400-7.1 heb al begeleiding nodig,of valt deze er nog net onder?bassie schreef:met een rijdend werktuig moet je boven de 84 ton begeleiding hebben
7x12T=84T namelijk.
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Re: As limiet mobiele kranen
Heren dit is allemaal makkelijk op te zoeken.. De RDW heeft hier een hele website voor.. Je kan hier allemaal vragen gaan stellen maar als je even in Google zoekt vind je de antwoorden sneller dan dat je hier het bericht heb getikt..
Hier de link naar de pdf http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 202010.pdf
Onder de 3.50 breed en 27.50 lang en 100 Ton heb je geen begeleider nodig..
Om nog even te reageren op het volgende bericht..
Hier de link naar de pdf http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 202010.pdf
Onder de 3.50 breed en 27.50 lang en 100 Ton heb je geen begeleider nodig..
Om nog even te reageren op het volgende bericht..
Die 108 ton is met alle 4 de poten eraan net als de 650.. In Nederland moeten alle 4 de poten en het ballast hulpframe eraf..bramverhaegh schreef:Maar neem bijvoorbeeld een AC700 die heeft een terrein gewicht van 108 Ton en deze mag wel over de weg rijden. zijn toch weer 8 ton meer.
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..