Opstelplaats/toegangsweg

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door Cris »

Wellicht een interessant topic om praktijkvoorbeelden te laten zien van een slechte opstelplaats.
Rijplaten die ontbreken, drassige ondergrond, attributen die in de weg staan, zowel op de plek zelf als op de toegangsweg.
Zie onderstaand voorbeeld; een toegangsweg die wel een set rijplaten kan gebruiken.
En dan de plek zelf; de machinist heeft zo te zien in de buurt liggende houten pallets gebruikt om stabiel z'n weg te vervolgen.
Lijkt me niet ideaal.
Bijlagen
grond1.jpg
grond1.jpg (211.58 KiB) 4440 keer bekeken
Cris

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door marcel.koenen »

Als ik dan de eerste mag zijn.. Kijk gelijk even naar het bord dat op het dranghek zit.. Dat staat er ook niet voor niets toch?

Groet

Marcel

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door johanneuteboom »

Daar moet je gewoonweg met 80 km/uur voorbijrijden, maar ja, dan hebben we helemaal niets verdiend.
Dus toch maar wel even stoppen om overleg te voeren of er nog wat gedaan kan worden aan een gezonde bereikbaarheid, zodat we zonder schade risico bij de opstelplaats kunnen komen. Waarschijnlijk hebben ze bij BKF nog een grote voorraad banden en maakt (een beetje veel) aanmodderen niet uit. Dit in het kader van ' je moet toch wat over hebben voor de klant '. :?

crazy crane operator
Starter
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 mei, 2006 19:49
Locatie: gouda

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door crazy crane operator »

Je kan ook zeggen,wat een innovatieve gozer die machinist!
Hij gaat zo'n probleempje niet uit de weg en lost het met die pallets mooi op!
Er zijn al zat van die "machinisten" die overal leeuwen en beren in zien! De laatste tijd heeft het een beetje nat weer geweest,en is de afwatering een beetje slecht! Klant blij met deze machinist! Bkf blij voor het uitgevoerde werk! Iedereen dus blij! Behalve de machinist want zijn vloermat is vies! Maar wat is het probleem,daar heb je op de zaak een stofzuiger voor! Moet nu altijd alles perfect zijn? volgens mij zijn we allemaal bang om ons handen uit de mouwen te steken,en al helemaal om ze vies te maken!! wat ik wel zou vragen is ofdat de vogende keer als er matriaal komt hij beter wat aan de weg kan doen.

Gebruikersavatar
De Faunman
Starter
Berichten: 237
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:37
Locatie: Montfoort

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door De Faunman »

crazy crane operator schreef:Je kan ook zeggen,wat een innovatieve gozer die machinist!
Hij gaat zo'n probleempje niet uit de weg en lost het met die pallets mooi op!
Er zijn al zat van die "machinisten" die overal leeuwen en beren in zien! De laatste tijd heeft het een beetje nat weer geweest,en is de afwatering een beetje slecht! Klant blij met deze machinist! Bkf blij voor het uitgevoerde werk! Iedereen dus blij! Behalve de machinist want zijn vloermat is vies! Maar wat is het probleem,daar heb je op de zaak een stofzuiger voor! Moet nu altijd alles perfect zijn? volgens mij zijn we allemaal bang om ons handen uit de mouwen te steken,en al helemaal om ze vies te maken!! wat ik wel zou vragen is ofdat de vogende keer als er matriaal komt hij beter wat aan de weg kan doen.
Ten dele ben ik het met je eens ,maar als deze machinist zijn banden kapot rijd omdat een bouwwer geen plaaten heeft gelegen of een fatsoenlijk puinpad aan legt.
Dan zeg ik bouwer zorg eerst voor een fatsoenlijke bouwweg ,want een band kost de kraanverhuurder a1000euro
Maar als je je band kapot heb zegt deze beste man ook niet stuur de rekening maar!
Dus zeggen we " WE LOSSEN DIT SAMEN OP"

De Faunman
JE BENT VAAK TE BANG JE VALT ALLEEN OMLAAG

Gebruikersavatar
Beginneling
Forumlid
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
Locatie: Volendam

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door Beginneling »

De Faunman schreef:
crazy crane operator schreef:Je kan ook zeggen,wat een innovatieve gozer die machinist!
Hij gaat zo'n probleempje niet uit de weg en lost het met die pallets mooi op!
Er zijn al zat van die "machinisten" die overal leeuwen en beren in zien! De laatste tijd heeft het een beetje nat weer geweest,en is de afwatering een beetje slecht! Klant blij met deze machinist! Bkf blij voor het uitgevoerde werk! Iedereen dus blij! Behalve de machinist want zijn vloermat is vies! Maar wat is het probleem,daar heb je op de zaak een stofzuiger voor! Moet nu altijd alles perfect zijn? volgens mij zijn we allemaal bang om ons handen uit de mouwen te steken,en al helemaal om ze vies te maken!! wat ik wel zou vragen is ofdat de vogende keer als er matriaal komt hij beter wat aan de weg kan doen.
Ten dele ben ik het met je eens ,maar als deze machinist zijn banden kapot rijd omdat een bouwwer geen plaaten heeft gelegen of een fatsoenlijk puinpad aan legt.
Dan zeg ik bouwer zorg eerst voor een fatsoenlijke bouwweg ,want een band kost de kraanverhuurder a1000euro
Maar als je je band kapot heb zegt deze beste man ook niet stuur de rekening maar!
Dus zeggen we " WE LOSSEN DIT SAMEN OP"

De Faunman
Dat vind ik ook. (Y) Goed dat hij zonder gezeur zijn opdracht uit probeert te voeren, maar wat is nou de meerwaarde van de palletten ? Ze bieden geen draagkracht, maar het is inderdaad vragen om lekke banden. (I)
"Ken niet" bestaat niet.

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door jutter »

[quote="] De FaunmanDan zeg ik bouwer zorg eerst voor een fatsoenlijke bouwweg ,want een band kost de kraanverhuurder a1000euro
De Faunman[/quote]

doe mij het adres van die bandenboer ff , ik kan ze niet krijgen voor dat geld
Laatst gewijzigd door jutter op do 20 jan, 2011 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

dr crane
Starter
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:20
Locatie: soms thuis

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door dr crane »

Ach ja dit soort situaties kosten altijd geld, mij kost het klanten en vooral boze klanten ( dus die mogen het na dit soort oneerbare voorstellen lekker zelf uitzoeken) en anders kost het een berg geld aan schade en stilstand. Want zeg nou eerlijk "daar wordt de kraan niet beter van". en om eerlijk te zijn , zelfs een rupskraan is niet geschikt om naar zijn mallemoer gereden te worden op dit natte "dakar" traject. Eerlijkheids halve moet ik zeggen dat ik wel in dit soort situaties gewerkt heb maar dan ging het om de laatste paar dagen van een project, dus dan schrijf je makkelijker wat kosten af na een lange periode van goed betaalde dagen zonder enige zorgen en met zonneschijn. Maar ja je ziet het , voor je het weet sta je voor paal op het BMF :D
a daily check , keeps the undertaker away

Gebruikersavatar
De Faunman
Starter
Berichten: 237
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:37
Locatie: Montfoort

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door De Faunman »

jutter schreef:[quote="De FaunmanDan zeg ik bouwer zorg eerst voor een fatsoenlijke bouwweg ,want een band kost de kraanverhuurder a1000euro
De Faunman
doe mij het adres van die bandenboer ff , ik kan ze niet krijgen voor dat geld[/quote]
Ja sory ik denk zal niet overdrijven kwa prijs


De Faunman
JE BENT VAAK TE BANG JE VALT ALLEEN OMLAAG

liebherr1025
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 14 jun, 2009 21:56

Re: Opstelplaats/toegangsweg

Bericht door liebherr1025 »

niks gewend een beetje blubber op de bouw.
en daar krijgt een kraan echt niks van je moet hem alleen een keer vaker wassen.
ik heb wel op beroerdere plekken gestaan.

die pallets onder die kraan is niet echt slim vind ik dat kost banden.
van klein denken is nog nooit iemand groot geworden.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”