Houten dakplaten hijsen

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
vouwkraan
Starter
Berichten: 130
Lid geworden op: za 25 okt, 2008 18:17

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door vouwkraan »

Bas91 schreef:ja ik ken ze, we hebben ze bij wagenborg zelf ook, en ik heb ze wel is bij HTZ zien liggen, (is bijna om de hoek bij wagenborg vestiging rijssen). maar, als die er niet bij gehuurd worden door de klant heb je er nog niks aan.
Hey misschien had je eigenlijk moeten weigeren te draaien (is wel makkelijker gezegd als gedaan) en de planning te bellen, het is namelijk voor de klant goedkoper om zo'n klem te huren dan dat jij je hele leven in de fecaliën zit als er en ongeval gebeurd, omdat jij niet het juiste hijsgereedschap gebruikt.

groeten Vouwkraan

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door desmoklepje »

vaak is de hijswereld improviseren
nog een mogelijkheid is een hijsband stroppen om de plaat en voor de zekerheid kan je er nog een lat boven spijkeren zodat de strop niet kan schuiven
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
De Faunman
Starter
Berichten: 237
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:37
Locatie: Montfoort

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door De Faunman »

desmoklepje schreef:vaak is de hijswereld improviseren
nog een mogelijkheid is een hijsband stroppen om de plaat en voor de zekerheid kan je er nog een lat boven spijkeren zodat de strop niet kan schuiven
Ja juist ja maar DURF ook te improviseren
Wij hebben zo'n klem maar die moet je heel goed afstellen soms werk een hijsband gestropt met klosjes of lijmtangen beter
Als je die "purplaaten" heb heb ik liever een hijsband met 2 klemen
JE BENT VAAK TE BANG JE VALT ALLEEN OMLAAG

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door arjan »

De Faunman schreef:
desmoklepje schreef:vaak is de hijswereld improviseren
nog een mogelijkheid is een hijsband stroppen om de plaat en voor de zekerheid kan je er nog een lat boven spijkeren zodat de strop niet kan schuiven
Ja juist ja maar DURF ook te improviseren
Wij hebben zo'n klem maar die moet je heel goed afstellen soms werk een hijsband gestropt met klosjes of lijmtangen beter
Als je die "purplaaten" heb heb ik liever een hijsband met 2 klemen
Ik niet geef mij maar lekker een klem ,werkt zo makkelijk.
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

AC40-1
Starter
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 27 nov, 2006 21:14
Locatie: OV

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door AC40-1 »

In nood past een vloerplatenklem ook is alleen erg zwaar voor de bouwvakkers. Maar past wel.

Groet Rob

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door Regay De schotgay »

Hoe zit het eigenlijk met de uitvalbeveiliging van die Klemmen?Ik heb zon ding eigenlijk nog nooit gebruikt.Ik doe er ook altijd een hijsband omheen met 2 lijmtangen er op tegen het omhoogschuiven van de hijsband.....Het zelfde principe eigenlijk als dat je een stalen balk hijs dan doe ik 2 lijmtangen aan de binnenkant tegen het naar binnen schuiven.

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door arjan »

Regay De schotgay schreef:Hoe zit het eigenlijk met de uitvalbeveiliging van die Klemmen?Ik heb zon ding eigenlijk nog nooit gebruikt.Ik doe er ook altijd een hijsband omheen met 2 lijmtangen er op tegen het omhoogschuiven van de hijsband.....Het zelfde principe eigenlijk als dat je een stalen balk hijs dan doe ik 2 lijmtangen aan de binnenkant tegen het naar binnen schuiven.
Bij de meeste klemmen zit geen uitvalbeveiliging op, in ieder geval niet op die wij hebben. Wil je een uitvalbeveiliging moet je daar zelf voor zorgen. En voor dat er commentaar komt. Ze worden ieder jaar gekeurd. Zelf vindt ik het grote voordeel dat je de dakplaat op de juiste positie kan plaatsen zodat ie meteen vastgezet kan worden,klem los en de volgende halen. Met hijsbanden en inderdaad lijmtangen komt ook bij mij nog wel eens voor. Het grote nadeel is gewoon dat je hem niet meteen goed kan leggen, eerst alles loshalen dakplaat opschuiven en op maat houden en vastzetten.
Groetjes Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door Regay De schotgay »

Gelukkig wegen die dakplaten niet veel dus kun je ze makkelijk schuiven over de dakgordingen.Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit echt klachten over gehad of problemen mee gehad.

Gebruikersavatar
De Faunman
Starter
Berichten: 237
Lid geworden op: za 17 feb, 2007 10:37
Locatie: Montfoort

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door De Faunman »

Regay De schotgay schreef:Gelukkig wegen die dakplaten niet veel dus kun je ze makkelijk schuiven over de dakgordingen.Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit echt klachten over gehad of problemen mee gehad.
Ne wij ook niet tot we een klem kochten nu vragen ze er speciaal om
De eerste keer even goed afstellen kun je achtermekaar doordraaien

Gr De Faunman
JE BENT VAAK TE BANG JE VALT ALLEEN OMLAAG

gtrulez
Starter
Berichten: 306
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:55
Locatie: Warmond
Contacteer:

Re: Houten dakplaten draaien

Bericht door gtrulez »

ik heb wel een keer gehad dat de klem niet goed af te stellen was op de maat van de platen.

deed je m een tandje smaller dan kreeg je m in geen mogelijkheid meer dicht. eentje wijder en hij zat wel heeeeel losjes vast.
zo los dat ie tijdens het optillen al begon te schuiven

toen maar overgestapt op een hijsband en een lange lat boven de strop voor tegen het verschuiven. want vond het maar gevaarlijk met die klem.

heb ze ook al meegemaakt die een spijker door de hijsband wilde slaan... (ch) (I) daar maar even een stokje voor gestoken haha :Y

laatst ook nog een bouwtje daar hadden ze best veel mooie latjes liggen. elke plaat kreeg zn eigen latje erop geschroefd boven de strop. bij het neerleggen werden de uitstekende kantjes eraf gezaagd mochten die elkaar in de weg zitten en vervolgens hadden ze meteen een lat waar ze zich aan vast konden houden. was ook goed op elkaar ingespeelde groep lag er zo op! :)

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”