Opstellen kraan dicht bij een put of oever

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
liebherr-machinist
Starter
Berichten: 878
Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
Locatie: leiden

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door liebherr-machinist »

arjan schreef:Hier een foto van de site Grausmoviles. Ik denk niet dat een machinist zich op zijn gemak voelt, als ie met zijn kraan zo opgesteld staat.
Arjan
Hij zet zijn kraan zelf zo neer moet hij niet gaan lopen zeuren dat hij zich niet op zijn gemak voelt :D

bouwer
Starter
Berichten: 32
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 23:50
Locatie: beets

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door bouwer »

Soms blijft het passen en meten.

Ikzelf vind dat er ten allertijde goed overleg moet kunnen zijn tussen de uitvoerder en de machinist.

De uitvoerder weet wat er gedaan moet worden en samen met de machinist wordt er naar een passende oplossing gezocht.


een half jaar geleden heb ik wat kelders geplaatst tot 43 ton aan toe hier was een 300 tons kraan voor nodig en maar beperkte ruimte aanwezig.

We hebben onder elke poot aan de te hijsen kant 3 draglineschotten gelegd waarop het stempelschot van de kraan kwam.
De afstand tussen de start van het taluut en de stempelpoot was ongeveer de diepte van de put.

dit alles is tot stand gekomen in een overleg met een uitvoerder van het hijsbedrijf de grondwerker die de put ging graven en de uitvoerder van het bouwbedrijf.

de laatste fine tuning van het plan gebeurde door de machinist van de kraan die naar mijn idee de reeds getroffen voorbereidingen erg prettig heeft ervaren ;E

Afbeelding

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door André »

Bij ons werkt het ook zo Bouwer, hier een foto van het plaatsen van een aantal brugdelen.

De ondergrond daar is uitermate slap te noemen, dik water zeg maar. Dus een aantal 10m schotten er bij om te gebruiken als extra steun.
Bijlagen
P1080146-border.jpg
P1080146-border.jpg (177.81 KiB) 3236 keer bekeken
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
schuiver
Forumlid
Berichten: 3015
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 18:22
Locatie: fryslan

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door schuiver »

Zo is het en niet anders...

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door André »

schuiver schreef:Zo is het en niet anders...
:D :D Die maakt zich wel druk zeg.

Hij heeft wel gelijk natuurlijk daar niet van.... (Y)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door johanneuteboom »

Ik kan me wel voorstellen dat je uit de slof schiet, heb ik vroeger zelf ook wel eens gedaan in een vergelijkbare situatie.
Alle respect dus voor deze Duitse collega welke waarschijnlijk nog wat (levens) ervaring te kort komt.

Desalnietemin zou ik hem nu wel willen adviseren een cursus sociaal communiceren te volgen om dan mogelijk in alle rust met werkplanners te kunnen overleggen. (ch)

Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door rapier »

:D :D :D :D
Echt een duitser.
Mijn les is Een duitse herder moet je laten blaffen want anders begint hij te happen.
En dat doet zeer :D :D :D
Als je een klus in Duitsland heb en het is haalbaar laat dan een Hollandse kraanverhuurder komen (Y)
Rapier
Laatst gewijzigd door rapier op za 4 jun, 2011 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen last te zwaar voor ap sigaar

dr crane
Starter
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:20
Locatie: soms thuis

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door dr crane »

natuurlijk heeft de man volledig gelijk , en de getuige die deze man heeft horen schimpfen op zijn ondergeschikten doet met zijn orginele verhaaltje meer kwaad dan goed. als je dan niets te melden hebt over het onderwerp ga dan ook geen trivia lopen verspreiden.
want waar het om gaat is duidelijk , een vakman komt met goede kwaliteiten en een prima kraantje op een plek met een stelletje onnozelen en gaat dan helemaal uit zijn pan. omdat niemand zich heeft voorgesteld hoe dat nou is voor een kraanman om voor niets aan te komen op een onmogelijke plek. ik denk dat hij zich zo verheugd had om aan deze attractie mee te hijsen , en dan laten ze hem zo afgaan .......... zo zie ik het.
daar kan een cursus sociale vaardigheden geen verbetering in brengen , en ik neem aan dat dat niet serieus bedoelt was .
enne Rapier, we hebben ook al eens om jou gehap en geblaf gelachen , dus verbeeld je maar niets . ;N
a daily check , keeps the undertaker away

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door johanneuteboom »

dr crane schreef:natuurlijk heeft de man volledig gelijk , en de getuige die deze man heeft horen schimpfen op zijn ondergeschikten doet met zijn orginele verhaaltje meer kwaad dan goed. als je dan niets te melden hebt over het onderwerp ga dan ook geen trivia lopen verspreiden.
want waar het om gaat is duidelijk , een vakman komt met goede kwaliteiten en een prima kraantje op een plek met een stelletje onnozelen en gaat dan helemaal uit zijn pan. omdat niemand zich heeft voorgesteld hoe dat nou is voor een kraanman om voor niets aan te komen op een onmogelijke plek. ik denk dat hij zich zo verheugd had om aan deze attractie mee te hijsen , en dan laten ze hem zo afgaan .......... zo zie ik het.
daar kan een cursus sociale vaardigheden geen verbetering in brengen , en ik neem aan dat dat niet serieus bedoelt was .
enne Rapier, we hebben ook al eens om jou gehap en geblaf gelachen , dus verbeeld je maar niets . ;N
De machinist zal zeker een goed kraanman zijn, maar zoals ik inschat nog lang geen vakman.
De mannen er omheen zou ik in geen geval een stelletje onnozelen noemen.
Deze zullen ook over kwaliteiten beschikken, anders dan vakkennis over een kraanopstellings plaats.
Het zal toch zeker onder de verantwoording van een aannemer of bouwer zijn om de organisatie in veilige werkplekken (volgens ook in Duitsland bekend zijnde normen en richtlijnen) te creëren, al dan niet ook in samenspraak met de kraanverhuurder.
De machinisten kennen hun verantwoordelijkheden en hoeven of mogen hun niet opwinden over een duidelijke onveilige opstellingsplaats.
Bij de reactie van deze machinist kan een communicatie of cursus klant gericht handelen toch absoluut geen kwaad lijkt mij, de beste collega zal zeker veel meer waard worden.
Dit meen ik serieus. (ch)

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Opstellen kraan dicht bij een put of oever...

Bericht door martin 520 »

De man zal ongetwijfeld gelijk hebben, want neem maar van mij aan, als je daar aankomt op die bouwplaats, en het is niet zoals je verwachten mag zal een ieder boos worden.
Uiteraard was het beter geweest om niet tegen de mensen er omheen tekeer te gaan, maar gelijk naar de verantwoordelijke "bauleiter" te lopen en in nette bewoording uit te leggen dat dit echt niet gaat. Maar, misschien is dit niet de eerste keer dat hij het zo aantreft, en ja dan is de eerste de beste die er loopt de klos... ($)
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”