Inscheren

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Haru
Starter
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 13 dec, 2009 18:32

Re: Inscheren

Bericht door Haru »

Vooral bij scheepskranen met een grote swl en of active heave compensation zal je hoge tonnages op een enkele draad tegen komen. Je moet namelijk hoge hijssnelheden kunnen halen op zee. Als je gaat inscheren zal je lier dus 2 of meer keer zo hard moeten draaien. Bij landkranen hoeft het zo rap allemaal niet, dus kan je dunne draden gebruiken. Wat weer wenselijk is voor je lier omvang, schijf grootte etc
If it aint broken, BREAK IT!

rupsman
Starter
Berichten: 301
Lid geworden op: do 22 nov, 2007 21:16
Locatie: tussen mijn buren

Inscheren

Bericht door rupsman »

200 ton op enkele draad kan ook
Bijlagen
IMG_1467-1.JPG
IMG_1467-1.JPG (71.08 KiB) 5860 keer bekeken

rupsman
Starter
Berichten: 301
Lid geworden op: do 22 nov, 2007 21:16
Locatie: tussen mijn buren

Re: Inscheren

Bericht door rupsman »

..
Bijlagen
IMG_1463-1.jpg
IMG_1463-1.jpg (113.92 KiB) 5859 keer bekeken

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Re: Inscheren

Bericht door Emiel »

Maximale reeptrek komt volgens mij in de buurt van 600t... :shock: Dat is dan weer wel met een traction winch en storage winch

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Inscheren

Bericht door stamgast_2 »

Emiel schreef:Maximale reeptrek komt volgens mij in de buurt van 600t... :shock: Dat is dan weer wel met een traction winch en storage winch

Maak daar maar 1000 van. Weet er al 2 die gebroederlijk onder het zelfde dek staan. Kunnen als de storage drum goed gevuld is tot 7000 meter diepte werken
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Inscheren

Bericht door jwvdst »

stamgast_2 schreef:
Emiel schreef:Maximale reeptrek komt volgens mij in de buurt van 600t... :shock: Dat is dan weer wel met een traction winch en storage winch

Maak daar maar 1000 van. Weet er al 2 die gebroederlijk onder het zelfde dek staan. Kunnen als de storage drum goed gevuld is tot 7000 meter diepte werken
hoeveel ton nuttige hijslast blijft er over als ze op 7km diepte werken?

Gebruikersavatar
den smee
Starter
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 18:35
Locatie: eersel

Re: Inscheren

Bericht door den smee »

jwvdst schreef:
stamgast_2 schreef:
Emiel schreef:Maximale reeptrek komt volgens mij in de buurt van 600t... :shock: Dat is dan weer wel met een traction winch en storage winch

Maak daar maar 1000 van. Weet er al 2 die gebroederlijk onder het zelfde dek staan. Kunnen als de storage drum goed gevuld is tot 7000 meter diepte werken
hoeveel ton nuttige hijslast blijft er over als ze op 7km diepte werken?
inderdaad ik dacht dat een hijskabel maar maximaal 1500 meter oid kon zijn om zijn eigen gewicht nog te kunnen dragen
unimog gek

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Inscheren

Bericht door André »

Heren, het is toch niet nodig om steeds het voorgaande bericht te quoten? Zo krijg je ellelange berichten terwijl je gewoon direct reageert.

Als je wil reageren op een eerder bericht waar al een andere discussie onder ontstaan is dan is het gebruik van de quote knop nuttig. Hiermee verwijs je immers naar een ouder bericht.
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Inscheren

Bericht door stamgast_2 »

Hoe veel we dan nog zouden kunnen hebben weet ik niet. De haspel met 5 km weegt iets minder dan 300 tonton. Dat is haspel + hijsmatriaal + me leeg gewicht van de mainhaak. Zal als ik weer op me werk ben eens zien wat de draad per meter weegt. Maar gok dat het 500 tot 600 per draad word. Wat we daar zouden kunnen hebben. De draad die er nu op zit is niet de volle lengte.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”