Beginnerstopic voor kraanfanaten
Moderator: Tim
Advertentie post before
- liebherr-machinist
- Starter
- Berichten: 878
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
- Locatie: leiden
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
inderdaad gebeurt het vaak hoe crane freak dit zegt ,is ook best leuk en spannend om te doen .
de machinisten doen dit vaak omdat ze of met de haakhoogte niet uitkomen ofwel de ballast komt ergens anders niet overheen en ik weet van wagenborg met een spiering (geloof ik het was in iedergeval een bos hoeklijnen )daar moest het verkeer onder door kunnen rijden ivm de parkeer boxxen
de machinisten doen dit vaak omdat ze of met de haakhoogte niet uitkomen ofwel de ballast komt ergens anders niet overheen en ik weet van wagenborg met een spiering (geloof ik het was in iedergeval een bos hoeklijnen )daar moest het verkeer onder door kunnen rijden ivm de parkeer boxxen
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Duidelijk,bedankt
Het lijk mij wel een huzarenstukje om dit tot een goed einde te brengen...
Het lijk mij wel een huzarenstukje om dit tot een goed einde te brengen...
Het niveau van onze gebruikers is omgekeerd evenredig met het tijdstip waarop ze posten.
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Inderdaad, een Spierings van Wagenborg Nedlift heeft ooit enkele maanden voor de ingang van een parkeergarage gestaan in de binnenstad van Groningen, maar zo hoog afgestempeld dat het verkeer er gewoon onder door kon. Helaas, geen foto's.liebherr-machinist schreef:en ik weet van wagenborg met een spiering (geloof ik het was in iedergeval een bos hoeklijnen )daar moest het verkeer onder door kunnen rijden ivm de parkeer boxxen
Cris
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Zonde,dat had ik wel willen zien :O Dan heb je als machinist elke ochtend al een ladder nodig gewoon om in je kraan te raken,of je nu wil of niet... :P
Het niveau van onze gebruikers is omgekeerd evenredig met het tijdstip waarop ze posten.
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Nou ja, je rijdt een torenkraan of neit, een ladder hoort er bijKriVa schreef:Zonde,dat had ik wel willen zien :O Dan heb je als machinist elke ochtend al een ladder nodig gewoon om in je kraan te raken,of je nu wil of niet... :P
- deutz-fahr411
- Forumlid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
- Locatie: Hoornaar
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Weer even iets anders.... ik had een vraagje. Ik las in andere topic's over weet ik hoeveel verschillende soorten kettingen en banden en nog meer. Nu is mijn vraag: Bij welke klus gebruik je welk soort ketting/band/ etc.????
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
is het scherp liever geen hijsbanden
mag het niet beschadigen dan weer wel (we zorgen dat het niet kan insnijden)
kettingen klang genoeg zo dat je geen tegrote hoek krijgt
en dit kan per kraan / per bedrijf verschillen wat je als standaard uitrustig mee krijgt
heb toen voor een mk80 een nieuwe uitrusting samen gesteld en mog toen een hoop dingen schrappen van me verlang lijstje
die ik 3 jaar later op de sk488 wel kreeg (kraan van een klant)
je probeerd vaak overal ruimte in over tehouden
dus lang genoeg hijsmatriaal
en zwaar genoeg
soms stap men hier van af en worden de marge's minder als je op het max van de kraan zit
zo heb ik bij me huidige werkgever mee gemaakt dat we kortere stroppen hebben laten komen omdat we simpel weg minimaal 2 meter hijshoogte moesten winnen
maar vaak is het aan de kraanmachinist om zich zelf maar te redden met de spullen die hij tot zijn beschikking heeft
ook al ziet dit er soms wel eens een beetje raar uit
mag het niet beschadigen dan weer wel (we zorgen dat het niet kan insnijden)
kettingen klang genoeg zo dat je geen tegrote hoek krijgt
en dit kan per kraan / per bedrijf verschillen wat je als standaard uitrustig mee krijgt
heb toen voor een mk80 een nieuwe uitrusting samen gesteld en mog toen een hoop dingen schrappen van me verlang lijstje
die ik 3 jaar later op de sk488 wel kreeg (kraan van een klant)
je probeerd vaak overal ruimte in over tehouden
dus lang genoeg hijsmatriaal
en zwaar genoeg
soms stap men hier van af en worden de marge's minder als je op het max van de kraan zit
zo heb ik bij me huidige werkgever mee gemaakt dat we kortere stroppen hebben laten komen omdat we simpel weg minimaal 2 meter hijshoogte moesten winnen
maar vaak is het aan de kraanmachinist om zich zelf maar te redden met de spullen die hij tot zijn beschikking heeft
ook al ziet dit er soms wel eens een beetje raar uit
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
En weer een vraagje waar ik al een tijdje mee rondloop. Welke portofoons gebruiken kraanmachinisten? (dus geen grondverzet) PMR446 of 27mc? 27MC lijkt mij nogal moeilijk,maar het zou nog kunnen? Of worden er meestal portofoons gebruikt waarvoor wél een vergunning vereist is?
Het niveau van onze gebruikers is omgekeerd evenredig met het tijdstip waarop ze posten.
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
ik weet dat ik in de map met alle kraan papieren ook altijd een zend verguning had ziten voor de portofoon's
en dat we bij heijkoop verschillende hadden
waar bij je vaak een keuze had ( vaak hoorde je dan andere verhuurders)
27mc is leuk maar je zou maar eens een lolbroek er tussen hebben
vgr roy
en dat we bij heijkoop verschillende hadden
waar bij je vaak een keuze had ( vaak hoorde je dan andere verhuurders)
27mc is leuk maar je zou maar eens een lolbroek er tussen hebben
vgr roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
PMR446 zal het dan waarschijnlijk toch niet zijn. Op zich natuurlijk wel logisch,gezien de beperkte kracht en het zéér beperkte bereik.
Het niveau van onze gebruikers is omgekeerd evenredig met het tijdstip waarop ze posten.