Beginnerstopic voor kraanfanaten
Moderator: Tim
Advertentie post before
Beginnerstopic voor kraanfanaten
Wat ik van Short tons weet is dat het een Amerikaanse (o.a.)gebruikte term is,1 ton bij ons is 1000kg,1 short ton is 907kg
De short ton is een eenheid van massa die overeenkomt met 2000 Engelse Ponden (exact 907,18474 kg). In de Verenigde Staten wordt het over het algemeen aangeduid als ton zonder het te onderscheiden van de metrische ton (vaak geschreven als tonne) en de long ton (2240 pond) (heb ik opgezocht en gekopieerd van Wikipedia)
De short ton is een eenheid van massa die overeenkomt met 2000 Engelse Ponden (exact 907,18474 kg). In de Verenigde Staten wordt het over het algemeen aangeduid als ton zonder het te onderscheiden van de metrische ton (vaak geschreven als tonne) en de long ton (2240 pond) (heb ik opgezocht en gekopieerd van Wikipedia)
'' 's morgens voor de koffie niet zeuren''!!!!
- liefkleinkonijntje
- Forumlid
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
- Locatie: Almelo
Ik dacht altijd dat dit te maken had met kantel %, net als in Japan. Want in Japan is een kantel gevaar van 20% waardoor je 80% hijvermogen overhoudt tegenover 30% kantelgevaar in Europa. Dit maakt een Europese 300 tonner een "Japanse" 350 tonner... Kan ook zijn dat ik dit fout heb maar dacht het ooit ergnes op Hansebube te hebben gelezen...
Life goes on.....
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
voor zo ver ik weet hadden we in nederland dat we eerst op 66% werkte (dus 33% veiligheid)
en tegen woordig op 75% (dus nog 25% veiligheid over)
volgens is was dit het gevolg c.e.
maar dan voor de mensen die dit wel weten
heb vroeger geleerd dat als je met 2 kranen een een lift deed dat je dan maar tot 75% van je tabel mocht gaan
(kraan kan 100% staat op 66% en daar dan 75% van . dan kwam je op 50%)
hoe is dat nu
en zo als lepelje al uitlegde over de sh ton's klopt met het verhaal wat ik gehoord heb
en ik hoorde alleen de balder en hermod van ons in sh tons werken
en de thialf welin m tons
en saipem weer in sh tons
vgr roy
en tegen woordig op 75% (dus nog 25% veiligheid over)
volgens is was dit het gevolg c.e.
maar dan voor de mensen die dit wel weten
heb vroeger geleerd dat als je met 2 kranen een een lift deed dat je dan maar tot 75% van je tabel mocht gaan
(kraan kan 100% staat op 66% en daar dan 75% van . dan kwam je op 50%)
hoe is dat nu
en zo als lepelje al uitlegde over de sh ton's klopt met het verhaal wat ik gehoord heb
en ik hoorde alleen de balder en hermod van ons in sh tons werken
en de thialf welin m tons
en saipem weer in sh tons
vgr roy
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
Beginnerstopic voor kraanfanaten
Die vermindering van capaciteit word nog steeds gebruikt offshore..
Mijn kraan heeft een 75% tabel,dus 75% van het kantelmoment,ik mocht op het boorplatform maar 80% gebruiken,dus 80% van 75% en dat is dan weer de ''oude'' Nederlandse tabel van 66,6%....
Mijn kraan heeft een 75% tabel,dus 75% van het kantelmoment,ik mocht op het boorplatform maar 80% gebruiken,dus 80% van 75% en dat is dan weer de ''oude'' Nederlandse tabel van 66,6%....
'' 's morgens voor de koffie niet zeuren''!!!!
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
En nog eens een schopje...
Soms zie je dat een kraan extreem hoog gestempeld staat,zo hoog dat ze de grond niet raakt wanneer de stempels ingetrokken worden. Hoe doet een machinist dit en waarom? heeft het voordelen tegenover laag stempelen of niet?
Soms zie je dat een kraan extreem hoog gestempeld staat,zo hoog dat ze de grond niet raakt wanneer de stempels ingetrokken worden. Hoe doet een machinist dit en waarom? heeft het voordelen tegenover laag stempelen of niet?
Het niveau van onze gebruikers is omgekeerd evenredig met het tijdstip waarop ze posten.
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Dit zou betekenen dat de kraan dan zou zweven. Je bedoelt het vast anders. Kun je je vraag nog even toelichten?KriVa schreef:zo hoog dat ze de grond niet raakt wanneer de stempels ingetrokken worden.
Cris
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Ik denk dat ik hem aardig snap... zie het volgende topic : viewtopic.php?f=105&t=4415&st=0&sk=t&sd ... 10#p247781
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Beginnerstopic voor kraanfanaten
Als ik het goed begrepen heb van een machinist gaat het zo.
Ze zwenken met een bepaald gewicht ballast wat achterop licht over twee stempels heen, zodat de stempels die 180 graden om zitten geen druk meer vangen. En dan trekken ze de pootje iets omhoog en dan halen ze met een verrijker een aantal schoten er onder vandaan. En dan beginnen ze aan de andere kant en dat steeds om en om.
Ze zwenken met een bepaald gewicht ballast wat achterop licht over twee stempels heen, zodat de stempels die 180 graden om zitten geen druk meer vangen. En dan trekken ze de pootje iets omhoog en dan halen ze met een verrijker een aantal schoten er onder vandaan. En dan beginnen ze aan de andere kant en dat steeds om en om.