Inscheren tuidraden A-frame
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Inscheren tuidraden A-frame
De manier van tegenwoordig zoals we hem allen kennen.
Rapier
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 004.jpg (53.2 KiB) 3726 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Inscheren tuidraden A-frame
De Engelse en Franse manier.
Rapier
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 002.jpg (53.39 KiB) 3727 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Manier van de Amerikanen CROSBY
Ik vind dit eerlijk gezegd de veiligste manier.
Je raakt op deze manier ook nooit je spie kwijt.
Rapier
Ik vind dit eerlijk gezegd de veiligste manier.
Je raakt op deze manier ook nooit je spie kwijt.
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 003.jpg (55.15 KiB) 3729 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Zoals we eerder in het dragline werk zaten ging het ook goed.
Het liefst hadden we de spie en het dooie stuk draad binnen het draadhuis zodat er nooit een kwast op kwam. Dit was echt makkelijk voor jezelf bij het wisselen van de draad.
Rapier
Het liefst hadden we de spie en het dooie stuk draad binnen het draadhuis zodat er nooit een kwast op kwam. Dit was echt makkelijk voor jezelf bij het wisselen van de draad.
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 008.jpg (34.43 KiB) 3725 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Aardige foto's Rapier, zeker leerzaam en voor mij ook weer wat nieuws. Een spie met lockgat had ik nog niet eerder gezien.rapier schreef:Manier van de Amerikanen CROSBY
Ik vind dit eerlijk gezegd de veiligste manier.
Je raakt op deze manier ook nooit je spie kwijt.
Rapier
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Ook de stand van het draadhuis had een goeie bedoeling.
De trekkende kant naar het schijf en het dooie eind van het schijf af.
WAAROM??? Als je eens een keer het draadhuis boven in de schijven zou trekken, heb je minder schade.
Rapier
De trekkende kant naar het schijf en het dooie eind van het schijf af.
WAAROM??? Als je eens een keer het draadhuis boven in de schijven zou trekken, heb je minder schade.
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 009.jpg (61.57 KiB) 3677 keer bekeken
Laatst gewijzigd door rapier op za 25 okt, 2008 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Op de dragline bak lieten we altijd ongeveer een 2 cm. uit steken, zodat er een klein kwastje ontstond, zodat bij het werpen van de bak de spieen er niet uit zouden vliegen.
Rapier
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 005.jpg (44.75 KiB) 3702 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Bij m'n NCK had ik ook zo m'n draden in geschoren.
Alleen het kwastje moet nog komen.
JOHANNEUTEBOOM
Ik vind de manier wat op de tegenwoordige kranen word toe gepast ook zeer goed en machinist vriendelijk. de grote aluminium klos aan geperst aan het uit einde van de draad.Alleen het is een dure oplossing
Rapier
Alleen het kwastje moet nog komen.
JOHANNEUTEBOOM
Ik vind de manier wat op de tegenwoordige kranen word toe gepast ook zeer goed en machinist vriendelijk. de grote aluminium klos aan geperst aan het uit einde van de draad.Alleen het is een dure oplossing
Rapier
- Bijlagen
-
- draadhuizen 007.jpg (72.57 KiB) 3678 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Inscheren tuidraden A-frame
Al begonnen we een beetje af te dwalen van dit tuidraden gerelateerd topic, Rapier bedoelt het natuurlijk goed en het laten zien van de draadsloffen is toch een gerelateerd onderdeel wat ook meest in het aftuiwerk voorkomt. Alleen wil ik wel opmerken dat de tegenwoordige aangeperste eindklossen niet van allu. maar van staal zijn. Alluminium is alleen geschikt voor talurit klemverbindingen. Ook daar heeft het zijn beperkingen t.a. van de belastinggraad en gebruiken we deze meestal als bv. een leng. Knappe staalkabel eindverbindingen noemen we een superloopklem en heeft een stalen bus over de splits geschoven welke volgens een speciale procedure is afgeperst. Een alluminium persverbinding haalt hoe goed deze ook is nooit de sterkte van de staalkabel. Een stalen persverbinding gaat zelfs over de 100 % kwa sterkte. Een pracht is natuurlijk dat de meeste kraanfabrikanten de hijsdraad met een aangeperste stalen eindverbinding afleveren met een ik noem het maar een bajonet draadhuis, Borgpalletje wegdraaien, inhaken en klaar is Kees. Een systeem welke we al dertig jaar terug tegenkwamen bij onze Lokomo kranen en gelukkig door de meeste kranenbouwers alom is toegepast. Foto; een Fuchs draadkraan, ik weet dat we Rapier daar een beetje plezier mee doen, een beetje maar, want er zit toch een stukje hydrauliek op deze kraan.
- Bijlagen
-
- Westzanerpolder 10-1-09 92.JPG (94.09 KiB) 3401 keer bekeken
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Inscheren tuidraden A-frame
En om dit topic weer in de goede richting te sturen deze foto van het tuiwerk.
- Bijlagen
-
- Westzanerpolder 10-1-09 94.JPG (66.63 KiB) 3396 keer bekeken