Borgpennen
Moderator: Tim
Advertentie post before
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
-
- Starter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
- Locatie: Veenendaal
Okay, dus stempelbreedte bewaking is geen goed idee, want het kan toch stuk. Dat is wat je bedoelt?
In het algemeen kan eletronica stuk.
Dus laat een LMB er dan ook maar af, want die kan stuk. Toch?
Trouwens een machinist overbrugt toch, want hij weet wat hij doet (vind ik nog steeds heeeel erg knap).
Nogmaal, electronica is een hulpmiddel. En ja het kan defect zijn. (Je moet eens aan Geertyke vragen hoeveel problemen met Tadano electronica ze hebben). Maar het is toch wel fijn als het die keer wel werkt, net op het moment als jij er net niet helemaal bij bent... toch?
Wat verhoogt de veiligheid?
Electronische stempelbreedte bewaking ala Japanse kranen (Tadano en Kato).
Of een electronisch geregelde pomp?
Tis allebei electronisch, dus het geeft allebei problemen.
In het algemeen kan eletronica stuk.
Dus laat een LMB er dan ook maar af, want die kan stuk. Toch?
Trouwens een machinist overbrugt toch, want hij weet wat hij doet (vind ik nog steeds heeeel erg knap).
Nogmaal, electronica is een hulpmiddel. En ja het kan defect zijn. (Je moet eens aan Geertyke vragen hoeveel problemen met Tadano electronica ze hebben). Maar het is toch wel fijn als het die keer wel werkt, net op het moment als jij er net niet helemaal bij bent... toch?
Wat verhoogt de veiligheid?
Electronische stempelbreedte bewaking ala Japanse kranen (Tadano en Kato).
Of een electronisch geregelde pomp?
Tis allebei electronisch, dus het geeft allebei problemen.
No. 1 and the next!
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
gaat mijn meer over je stukje
"Dat probleem zal je bij een Tadano kraan niet meer tegenkomen. Die hebben op alle uithouders lengtegevers zitten. Over de voorkant en de achterkant heb je altijd maximale programma, zwenk je over een stempel, past de kraan automatisch het programma aan."
probeer daar mee te zeggen dat je op zo iets niet blind kan varen
als het weigert heb je gewoon een probleem
het blijft een beroep waar je altijd mee alert moet zijn
maar kwa blijkelijk kan je slecht tegen kritiek of heb je verschrikkelijke honger dat je er zo op hapt
ik tik niet dat het een slecht systeem is
en ik weet heel goed dat er atijd wel een machinist blijft overbruggen
je heb altijd iemand die net een stukje verder kan/durft
"Dat probleem zal je bij een Tadano kraan niet meer tegenkomen. Die hebben op alle uithouders lengtegevers zitten. Over de voorkant en de achterkant heb je altijd maximale programma, zwenk je over een stempel, past de kraan automatisch het programma aan."
probeer daar mee te zeggen dat je op zo iets niet blind kan varen
als het weigert heb je gewoon een probleem
het blijft een beroep waar je altijd mee alert moet zijn
maar kwa blijkelijk kan je slecht tegen kritiek of heb je verschrikkelijke honger dat je er zo op hapt
ik tik niet dat het een slecht systeem is
en ik weet heel goed dat er atijd wel een machinist blijft overbruggen
je heb altijd iemand die net een stukje verder kan/durft
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
-
- Starter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
- Locatie: Veenendaal
Okay, heb je een punt. Maak ik ervan "Zal je bij een Tadano nietgauw tegenkomen...etc etc"
Maar vond je reactie nogal kort door de bocht (blijkbaar nog iemand). Het kwam over alsof het nutteloos is, want het kan stuk... Ja, ik heb erin gehapt, en vond het beetje flauw.
Voor de rest zijn we het met elkaar eens. Uiteindelijk is het een beroep waarbij je allert moet zijn, en dat je niet moet blindvaren op de electronica.
Maar volgens mij gaf het verhaaltje van Liebherr-machinist aan dat het een serieuze machinist is die een moment van verminderde allertheid had, wat iedereen weleens overkomt. Met een wel heel sneu resultaat.
En ik vind dat fabrikanten hier een stuk veiligheid laten liggen. Vind ik heel jammer.
Maar goed. back on topic: Borg pennen zitten er niet voor niks. Het is hun taak de stempelbalk op z'n plek te houden, de taak van de cilinder is em in en uit te schuiven.
Maar vond je reactie nogal kort door de bocht (blijkbaar nog iemand). Het kwam over alsof het nutteloos is, want het kan stuk... Ja, ik heb erin gehapt, en vond het beetje flauw.
Voor de rest zijn we het met elkaar eens. Uiteindelijk is het een beroep waarbij je allert moet zijn, en dat je niet moet blindvaren op de electronica.
Maar volgens mij gaf het verhaaltje van Liebherr-machinist aan dat het een serieuze machinist is die een moment van verminderde allertheid had, wat iedereen weleens overkomt. Met een wel heel sneu resultaat.
En ik vind dat fabrikanten hier een stuk veiligheid laten liggen. Vind ik heel jammer.
Maar goed. back on topic: Borg pennen zitten er niet voor niks. Het is hun taak de stempelbalk op z'n plek te houden, de taak van de cilinder is em in en uit te schuiven.
No. 1 and the next!
hoi ik weet niet of ik hier goed zit maar jullie kunnen het mij mischien wel uitleggen
ik had het erover met onze chauffeur die was aan het hijsen mijn zijn autolaadkraan en ik zag dat hij de blokkeringen van de stempels er niet in had zitten .
dus ik vroeg hem waarom niet en hij kon mij geen antwoord geven maar nu is mijn vraag eigenlijk is het ook mogelijk dat de stempels bijvoorbeeld inschuiven tijdens het werken of ?? tenminste dat dacht ik dat eventueel zou kunnen gebeuren hij zei het kan toch geen kant op ( dus ik zeg ze zullen ze er niet voor niks opmaken ) maar doch ik geen duidelijk antwoord aan hem kan geven zou ik dat wel eens willen horen van jullie
alvast bedankt
ik had het erover met onze chauffeur die was aan het hijsen mijn zijn autolaadkraan en ik zag dat hij de blokkeringen van de stempels er niet in had zitten .
dus ik vroeg hem waarom niet en hij kon mij geen antwoord geven maar nu is mijn vraag eigenlijk is het ook mogelijk dat de stempels bijvoorbeeld inschuiven tijdens het werken of ?? tenminste dat dacht ik dat eventueel zou kunnen gebeuren hij zei het kan toch geen kant op ( dus ik zeg ze zullen ze er niet voor niks opmaken ) maar doch ik geen duidelijk antwoord aan hem kan geven zou ik dat wel eens willen horen van jullie
alvast bedankt
Lees het hele topic eens door. Er wordt door meerdere forummers haarfijn uitgelegd in welke situaties de kraan kan gaan schuiven, dit geldt ook voor laadkranen.marceldk schreef:hoi ik weet niet of ik hier goed zit maar jullie kunnen het mij mischien wel uitleggen
ik had het erover met onze chauffeur die was aan het hijsen mijn zijn autolaadkraan en ik zag dat hij de blokkeringen van de stempels er niet in had zitten .
dus ik vroeg hem waarom niet en hij kon mij geen antwoord geven maar nu is mijn vraag eigenlijk is het ook mogelijk dat de stempels bijvoorbeeld inschuiven tijdens het werken of ?? tenminste dat dacht ik dat eventueel zou kunnen gebeuren hij zei het kan toch geen kant op ( dus ik zeg ze zullen ze er niet voor niks opmaken ) maar doch ik geen duidelijk antwoord aan hem kan geven zou ik dat wel eens willen horen van jullie
alvast bedankt
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Borgpennen
Foto; Voor een enkel hijsje niet, maar als er enkele dagen heel wat af gemanouvreerd moet worden borg ik de clips v/d jibpennen extra met een tyrerib, dan heb ik het over die Liebherr borgclips, zijn handige dingen, maar als er b.v. een snoer, of een tak achter blijft hangen zou je ze zo los werken.
- Bijlagen
-
- P56.JPG (70.74 KiB) 3863 keer bekeken
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk