Stempelschotten

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Stempelschotten

Bericht door krachtpatser »

gaetan schreef:hehe . ik ga elk jaar naar saint-tropez. mijn vader woont in de baai van saint-tropez. les marines de cogolin. maar over die grove . die mannen van dat werf nemen zeer grote risico's met deze kraan. vorig jaar nog was de stempel cilinder van de linker voorpoot afgebroken. en om nog verder met die kraan te kunnen werken hadden ze houten blokken onder de stempelbalk gelegt om die zo te ondersteunen. niet veilig volgens mij.
En toch zie ik niet veel verschil met wat wij hier doen als we hout onder de stempelpaat leggen, behalve dat het wat rottig waterpas zetten is. Ben het met je eens dat het niet de manier is, maar het vertoont wel gelijkenissen.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Stempelschotten

Bericht door gaetan »

krachtpatser schreef:
gaetan schreef:hehe . ik ga elk jaar naar saint-tropez. mijn vader woont in de baai van saint-tropez. les marines de cogolin. maar over die grove . die mannen van dat werf nemen zeer grote risico's met deze kraan. vorig jaar nog was de stempel cilinder van de linker voorpoot afgebroken. en om nog verder met die kraan te kunnen werken hadden ze houten blokken onder de stempelbalk gelegt om die zo te ondersteunen. niet veilig volgens mij.
En toch zie ik niet veel verschil met wat wij hier doen als we hout onder de stempelpaat leggen, behalve dat het wat rottig waterpas zetten is. Ben het met je eens dat het niet de manier is, maar het vertoont wel gelijkenissen.
nee het is dat niet dat ik bedoel. ze hadden de stempelbalk ondersteunt met houten blokken naast de gebroken stempel poot . de stempelpoot was afgebroken van de stempelbalk . dus om verder te kunnen werken hadden ze......

Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Stempelschotten

Bericht door rapier »

GAETAN
Wat is daar mis aan :?
Als je niks heb zal je toch verder moeten :mrgreen:
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Stempelschotten

Bericht door gaetan »

moest je dat doen op een een werf en de mensen van veiligheid zien dat. ikdenk dat ze je gewoon terplaatse neerknallen. in wijze van spreken natuurlijk. :)

Gebruikersavatar
crane brain
Starter
Berichten: 333
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 20:39
Locatie: alkmaar

Re: Stempelschotten

Bericht door crane brain »

misschien had je hier toch het baksteens gewijze leggen van azobe schotten ( ons getoond door de heer J. Neutenboom op pagina 60 ) moeten toepassen Arie :D :D


niet dat het zou helpen.....maar dan had iedereen op de foto kunnen zien wat er dan zou gaan gebeuren...... ;E
Bijlagen
m_P1010960.jpg
m_P1010960.jpg (139.86 KiB) 4178 keer bekeken

Gebruikersavatar
liebherr-machinist
Starter
Berichten: 878
Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
Locatie: leiden

Re: Stempelschotten

Bericht door liebherr-machinist »

moest ff goed kijken maar gebeurd dit in nederland????? dit meen je toch niet he....
Ik geef toe ik doe ook wel eens gekke dingen maar volgens mij is dit het noodlot tarten zeker met zo een kraan. (kwa gewichten bedoel ik dan)

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Stempelschotten

Bericht door Victor »

liebherr-machinist schreef:moest ff goed kijken maar gebeurd dit in nederland?????
Ja 8)

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Stempelschotten

Bericht door Arie H »

liebherr-machinist schreef:moest ff goed kijken maar gebeurd dit in nederland????? dit meen je toch niet he....
Ik geef toe ik doe ook wel eens gekke dingen maar volgens mij is dit het noodlot tarten zeker met zo een kraan. (kwa gewichten bedoel ik dan)
Zolang mijn eigen stalen schot nog maar droog blijft...
En daarbij, als ik het niet vertrouwd had, was ik ook zeker niet die nacht in de kraan blijven slapen.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Gebruikersavatar
IamCandyman
Starter
Berichten: 487
Lid geworden op: vr 3 aug, 2007 20:19
Locatie: Melsele (België)

Re: Stempelschotten

Bericht door IamCandyman »

Kan volgens mij ook niet veel gebeuren. Je drukt de grond wat samen ja, omdat je een te grote druk creëert.
Maar inkalven of wegzakken kan de grond niet gaan doen, het is wel niet ideaal natuurlijk maar zo hou je je job spannend :D
grtz, Andy

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Stempelschotten

Bericht door cjsiku »

Volgens mij ben je nog niet helemaal bekend met de werking van veen, Andy. Dan zou je weten dat dit dikke water niet te vertrouwen is ;)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”