Barber Greene
Advertentie post before
De Laatste foto's van onze Barber Greene SA 150.
dit was ook de laatste BG die weg ging.
deze machine heeft een PT hydraulisch schuifbalk, van 3,00 mtr tot 5,7 mtr.
motor was een Cat V8, en weet ik niet zeker maar dacht een 3208.
De scania was van Van Schoonhoven uit Veenendaal, deze auto is inmiddels ook verleden tijd.
dit was ook de laatste BG die weg ging.
deze machine heeft een PT hydraulisch schuifbalk, van 3,00 mtr tot 5,7 mtr.
motor was een Cat V8, en weet ik niet zeker maar dacht een 3208.
De scania was van Van Schoonhoven uit Veenendaal, deze auto is inmiddels ook verleden tijd.
- Bijlagen
-
- afscheid BG-150 1.jpg (134.14 KiB) 4725 keer bekeken
- JunkieXS
- Starter
- Berichten: 905
- Lid geworden op: do 7 dec, 2006 21:18
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hier nog weer een foto van het project reconstructie Stationsstraat te Ermelo, volgens mij een Barber Greene SA 144. Op de machine Siem van Grasstek (volgens bijschrift).
Foto: Rob Kolijn
Foto: Rob Kolijn
- Bijlagen
-
- rk_img217_asfalt_bg.jpg (90.4 KiB) 4653 keer bekeken
Zonder transport staat alles stil!
In memoriam Joop van Essen/De redder in nood 1948 -2013
In memoriam Joop van Essen/De redder in nood 1948 -2013
- JunkieXS
- Starter
- Berichten: 905
- Lid geworden op: do 7 dec, 2006 21:18
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Asfaltuitvoerder A. Westerbroek in overleg met uitvoerder R. Kolijn. Op de achtergrond 2 Barber Greene's gebroederlijk naast elkaar.
(archieffoto Rob Kolijn)
(archieffoto Rob Kolijn)
- Bijlagen
-
- rk_img227_asfalt_bg_bg.jpg (70.29 KiB) 4646 keer bekeken
Zonder transport staat alles stil!
In memoriam Joop van Essen/De redder in nood 1948 -2013
In memoriam Joop van Essen/De redder in nood 1948 -2013
- Dikke Teerman
- Starter
- Berichten: 233
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 12:30
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Bij Vermeer ook dit type in gebruik geweest...piktjetoe schreef:De Laatste foto's van onze Barber Greene SA 150.
dit was ook de laatste BG die weg ging.
deze machine heeft een PT hydraulisch schuifbalk, van 3,00 mtr tot 5,7 mtr.
motor was een Cat V8, en weet ik niet zeker maar dacht een 3208.
De scania was van Van Schoonhoven uit Veenendaal, deze auto is inmiddels ook verleden tijd.
Was een machine met een rijwerk als van een tank, liep zo over oneffenheden heen....., en in de transportstand liep ie nog hard ook..., hebben er oa nog grind mee aangebracht op de spoordijken voor de flevolijn.... duwde zo een dumper door de zandbaan...
Dikke Teerman doet het zwart
Klopt helemaal , en was echt een snelle machine.Dikke Teerman schreef:Bij Vermeer ook dit type in gebruik geweest...piktjetoe schreef:De Laatste foto's van onze Barber Greene SA 150.
dit was ook de laatste BG die weg ging.
deze machine heeft een PT hydraulisch schuifbalk, van 3,00 mtr tot 5,7 mtr.
motor was een Cat V8, en weet ik niet zeker maar dacht een 3208.
De scania was van Van Schoonhoven uit Veenendaal, deze auto is inmiddels ook verleden tijd.
Was een machine met een rijwerk als van een tank, liep zo over oneffenheden heen....., en in de transportstand liep ie nog hard ook..., hebben er oa nog grind mee aangebracht op de spoordijken voor de flevolijn.... duwde zo een dumper door de zandbaan...
en sterk dankzij z'n tank rupswerk.
Ooit heb ik gehoord dat er ongeveer 5 van in nederland zjn geweest.
BarberGreene sond ook bekend als een zeer stabiele machine, omdat het rupwerk lang is, en grote draagrollen die pendelen.
NBM had toen ook 1.