Asconfiguraties
Advertentie post before
Re: Asconfiguraties
aan de besturing van de dieplader hoef je niets te veranderen.
alleen moet je er rekening mee houden dat de dieplader sneller reageert.
met een bestuurbare trailer moet je toch al rekening houden dat de achterkant
uit zwenkt, maar hier zwenkt ook de trekker uit.
heb zelf met een 4 asser ftf gereden met gestuurde achteras.
alleen moet je er rekening mee houden dat de dieplader sneller reageert.
met een bestuurbare trailer moet je toch al rekening houden dat de achterkant
uit zwenkt, maar hier zwenkt ook de trekker uit.
heb zelf met een 4 asser ftf gereden met gestuurde achteras.
net niet raak is ook mis
Re: Asconfiguraties
Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik weet nu wat de voor en nadelen zijn van een 8x4*4 trekker.
De plannen zijn voorlopig op een lager pitje gezet. Maar oke je weet nooit voor de toekomst.
De plannen zijn voorlopig op een lager pitje gezet. Maar oke je weet nooit voor de toekomst.
Re: Asconfiguraties
Ik heb een vraag over de uitvoeringen van een 6x2 met stuurbare hefbare voorloopas
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,
Jan Bruin.
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,
Jan Bruin.
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....
Alleen het speelgoed wordt duurder....
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Asconfiguraties
Als beide voertuigen dezelfde laadlengte moeten behouden, heeft de auto met voorloopas een grotere wielbasis en dus ook een grotere draaicirkel. Bakwagen met een voorloopas zie je daarom steeds minder.jan bruin schreef:Ik heb een vraag over de uitvoeringen van een 6x2 met stuurbare hefbare voorloopas
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,
Jan Bruin.
Re: Asconfiguraties
Ik had vergeten te vermelden dat het om trekkers ging zoals ik zelf ook hebRoger van Nispen schreef:Als beide voertuigen dezelfde laadlengte moeten behouden, heeft de auto met voorloopas een grotere wielbasis en dus ook een grotere draaicirkel. Bakwagen met een voorloopas zie je daarom steeds minder.jan bruin schreef:Ik heb een vraag over de uitvoeringen van een 6x2 met stuurbare hefbare voorloopas
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,
Jan Bruin.
Maar evengoed bedankt voor de reactie
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....
Alleen het speelgoed wordt duurder....
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Asconfiguraties
Dan word het een andere zaak.
Ik heb eens even twee technische specificaties van een MAN TGX erbij genomen, echter het chassis met naloopas is bij MAN niet gestuurd. Of dit wel leverbaar is weet ik niet. DAF en Scania leveren dit wel af-fabriek.
Voorloopasser:
-wielbasis hart vooras-hart aangedreven as: 3950 mm
-Doe je de voorloopas heffen, komt er meer druk op je aangedreven as en op de vooras, omdat de schotel VOOR de aangedreven as ligt.
Naloopasser:
-wielbasis hart vooras-hart aangedreven as: 2900 mm
-Doe je de sleepas heffen, komt er meer druk op je aangedreven as en aanzienlijk minder druk op je vooras, omdat de schotel ACHTER de aangedreven as ligt.
Voor de naloopasser zou je Gatze eens kunnen vragen wat zijn bevindingen hiervan zijn, zelf zou ik voor de voorloopas variant kiezen.
Ik heb eens even twee technische specificaties van een MAN TGX erbij genomen, echter het chassis met naloopas is bij MAN niet gestuurd. Of dit wel leverbaar is weet ik niet. DAF en Scania leveren dit wel af-fabriek.
Voorloopasser:
-wielbasis hart vooras-hart aangedreven as: 3950 mm
-Doe je de voorloopas heffen, komt er meer druk op je aangedreven as en op de vooras, omdat de schotel VOOR de aangedreven as ligt.
Naloopasser:
-wielbasis hart vooras-hart aangedreven as: 2900 mm
-Doe je de sleepas heffen, komt er meer druk op je aangedreven as en aanzienlijk minder druk op je vooras, omdat de schotel ACHTER de aangedreven as ligt.
Voor de naloopasser zou je Gatze eens kunnen vragen wat zijn bevindingen hiervan zijn, zelf zou ik voor de voorloopas variant kiezen.
-
- Starter
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
- Locatie: onder amsterdam
- Contacteer:
Re: Asconfiguraties
Is een optie , maar wel leverbaar vanaf fabriek.Roger van Nispen schreef:Dan word het een andere zaak.
Ik heb eens even twee technische specificaties van een MAN TGX erbij genomen, echter het chassis met naloopas is bij MAN niet gestuurd. Of dit wel leverbaar is weet ik niet.
heb geen haast