Een markt voor 6 assige kippers?

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Diggingpete
Starter
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 1 jan, 2010 18:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Diggingpete »

hardcorefoto.nl schreef:pouw heeft een 6 asser kipper, met LZV vergunning.
Afbeelding
Hoi Luitjes,

Als ik m'n ogen een beetje sluit zie ik er een mooi mixerton op liggen met pak 'm beet een inhoud van 16 m3.
Hoeveel mag dat beest totaal wegen? En hoeveel is dat aan nuttig laadvermogen?
Zitten er dan ook beperkingen op vwb de route die ie mag rijden?
Ze weten toch altijd iets leuks in elkaar te schroeven in Venendaal, of is dit in ederveen gebeurd?
Groente

Gebruikersavatar
Teddybeer
Starter
Berichten: 99
Lid geworden op: za 9 aug, 2008 11:50
Locatie: Drenthe

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Teddybeer »

Diggingpete schreef:
Hoi Luitjes,

Als ik m'n ogen een beetje sluit zie ik er een mooi mixerton op liggen met pak 'm beet een inhoud van 16 m3.
Hoeveel mag dat beest totaal wegen? En hoeveel is dat aan nuttig laadvermogen?
Zitten er dan ook beperkingen op vwb de route die ie mag rijden?
Ze weten toch altijd iets leuks in elkaar te schroeven in Venendaal, of is dit in ederveen gebeurd?
Groente
Deze "zandwagen" zal een leeggewicht van rond de 22 ton hebben. Bij een maximaal gewicht van 60 ton blijft er dus een nuttig laadvermogen over van ongeveer 38 ton. Zo'n wagen is eigenlijk alleen maar interessant op hele grote werken en vast routes tussen enkele locaties. Ook al zitten er veel stuurassen onder, je zet zo'n enorme bak niet even vlot de hoek om op een bouw. Ook komt er iets meer kijken bij de stabiliteit in het terrein tijdens het kippen. De bak zal immers ook de lengte van een kipper oplegger benaderen.

Deze auto mag alleen maar op vergunde routes rijden, dus daar zit een hele grote beperking in het gebruik. Als je hier wat mee wilt doen, heb je denk ik meer aan een 12x4 of 12 x 6 dan een 12 x 10. Die zijn ook nog eens een stuk lichter in eigen gewicht.

Maar het blijft een leuk een interessant experiment.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Remko »

Teddybeer schreef:Ook komt er iets meer kijken bij de stabiliteit in het terrein tijdens het kippen. De bak zal immers ook de lengte van een kipper oplegger benaderen.

Maar het blijft een leuk een interessant experiment.
Is het niet verstandiger om bij dergelijke lange kippers een ejector-systeem in te bouwen? Het is een beproefd systeem (knikdumpers hebben het ook wel eens) en het is (vooral in het terrein) stabieler dan wanneer je die lange bak omhoog moet zetten. Het is misschien ook wel zwaar, maar als je de kipcilinder/installatie weg laat dan scheelt dat natuurlijk ook al een heel stuk. :o

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door jwvdst »

Remko schreef:
Teddybeer schreef:Ook komt er iets meer kijken bij de stabiliteit in het terrein tijdens het kippen. De bak zal immers ook de lengte van een kipper oplegger benaderen.

Maar het blijft een leuk een interessant experiment.
Is het niet verstandiger om bij dergelijke lange kippers een ejector-systeem in te bouwen? Het is een beproefd systeem (knikdumpers hebben het ook wel eens) en het is (vooral in het terrein) stabieler dan wanneer je die lange bak omhoog moet zetten. Het is misschien ook wel zwaar, maar als je de kipcilinder/installatie weg laat dan scheelt dat natuurlijk ook al een heel stuk. :o
het ejector systeem is nog wel behoorlijk wat zwaarder en dat is nou juist niet de bedoeling volgensmij

Gebruikersavatar
Sjakie.
Starter
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
Locatie: In the Dutch Mountains.

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Sjakie. »

Het blijft erg stil rond deze auto.
We horen en zien er niks meer van.
Bestaat'ie nog of was het alleen een expiriment?
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.

Gebruikersavatar
fendt936
Starter
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 jun, 2010 17:16
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door fendt936 »

Hij rijdt nog steeds rond bij Pouw. Ik zag hem vorige week nog rijden op de A12 bij Woerden.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Sjanzo »

jwvdst schreef:het ejector systeem is nog wel behoorlijk wat zwaarder en dat is nou juist niet de bedoeling volgensmij
Ik denk dat het heel hard meevalt: een kipper heeft een subframe op het truckchassis liggen, en de bak zelf moet het ook aan kunnen om rechtop gezet te worden met vooraan een telescoopcilinder en achteraan het scharnierpunt, waardoor er ook weer draagbalken onder gelast zitten.
Bij een afschuifsysteem kun je zonder subframe en kipcilinder toe en de bak zelf ook lichter maken omdat hij over de volle lenge ondersteund wordt door het truckchassis. Je bent dan wel wat ijzer nodig voor je afschuifsysteem, maar je wint een hoop elders. Ik denk dat het lood om oud ijzer is.

verzameldirk
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 jul, 2008 23:27
Locatie: Warffum
Contacteer:

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door verzameldirk »

Ik zou graag zien dat deze wagen wordt overgeplaatst naar Eemshaven

groet Dick
Mijn belangstelling gaat uit naar alles wat wielen of rupsen heeft.

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door william brooymans »

Van leeuwen katwijk heeft tegenwoordig ook een Mercedes 6 asser met autokraan en containersysteem. Ik meen dat die auto een afbesteld chassis voor een betonpomp en zodoende bij van Leeuwen terecht gekomen.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
W.de Groot
Starter
Berichten: 564
Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 16:44
Locatie: OUDKARSPEL

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door W.de Groot »

william brooymans schreef:Van leeuwen katwijk heeft tegenwoordig ook een Mercedes 6 asser met autokraan en containersysteem. Ik meen dat die auto een afbesteld chassis voor een betonpomp en zodoende bij van Leeuwen terecht gekomen.

https://www.google.nl/search?q=Van+leeu ... 09&bih=948

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”