Een markt voor 6 assige kippers?
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 134
- Lid geworden op: vr 1 jan, 2010 18:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Hoi Luitjes,hardcorefoto.nl schreef:pouw heeft een 6 asser kipper, met LZV vergunning.
Als ik m'n ogen een beetje sluit zie ik er een mooi mixerton op liggen met pak 'm beet een inhoud van 16 m3.
Hoeveel mag dat beest totaal wegen? En hoeveel is dat aan nuttig laadvermogen?
Zitten er dan ook beperkingen op vwb de route die ie mag rijden?
Ze weten toch altijd iets leuks in elkaar te schroeven in Venendaal, of is dit in ederveen gebeurd?
Groente
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Deze "zandwagen" zal een leeggewicht van rond de 22 ton hebben. Bij een maximaal gewicht van 60 ton blijft er dus een nuttig laadvermogen over van ongeveer 38 ton. Zo'n wagen is eigenlijk alleen maar interessant op hele grote werken en vast routes tussen enkele locaties. Ook al zitten er veel stuurassen onder, je zet zo'n enorme bak niet even vlot de hoek om op een bouw. Ook komt er iets meer kijken bij de stabiliteit in het terrein tijdens het kippen. De bak zal immers ook de lengte van een kipper oplegger benaderen.Diggingpete schreef:
Hoi Luitjes,
Als ik m'n ogen een beetje sluit zie ik er een mooi mixerton op liggen met pak 'm beet een inhoud van 16 m3.
Hoeveel mag dat beest totaal wegen? En hoeveel is dat aan nuttig laadvermogen?
Zitten er dan ook beperkingen op vwb de route die ie mag rijden?
Ze weten toch altijd iets leuks in elkaar te schroeven in Venendaal, of is dit in ederveen gebeurd?
Groente
Deze auto mag alleen maar op vergunde routes rijden, dus daar zit een hele grote beperking in het gebruik. Als je hier wat mee wilt doen, heb je denk ik meer aan een 12x4 of 12 x 6 dan een 12 x 10. Die zijn ook nog eens een stuk lichter in eigen gewicht.
Maar het blijft een leuk een interessant experiment.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Is het niet verstandiger om bij dergelijke lange kippers een ejector-systeem in te bouwen? Het is een beproefd systeem (knikdumpers hebben het ook wel eens) en het is (vooral in het terrein) stabieler dan wanneer je die lange bak omhoog moet zetten. Het is misschien ook wel zwaar, maar als je de kipcilinder/installatie weg laat dan scheelt dat natuurlijk ook al een heel stuk.Teddybeer schreef:Ook komt er iets meer kijken bij de stabiliteit in het terrein tijdens het kippen. De bak zal immers ook de lengte van een kipper oplegger benaderen.
Maar het blijft een leuk een interessant experiment.
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
het ejector systeem is nog wel behoorlijk wat zwaarder en dat is nou juist niet de bedoeling volgensmijRemko schreef:Is het niet verstandiger om bij dergelijke lange kippers een ejector-systeem in te bouwen? Het is een beproefd systeem (knikdumpers hebben het ook wel eens) en het is (vooral in het terrein) stabieler dan wanneer je die lange bak omhoog moet zetten. Het is misschien ook wel zwaar, maar als je de kipcilinder/installatie weg laat dan scheelt dat natuurlijk ook al een heel stuk.Teddybeer schreef:Ook komt er iets meer kijken bij de stabiliteit in het terrein tijdens het kippen. De bak zal immers ook de lengte van een kipper oplegger benaderen.
Maar het blijft een leuk een interessant experiment.
- Sjakie.
- Starter
- Berichten: 128
- Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
- Locatie: In the Dutch Mountains.
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Het blijft erg stil rond deze auto.
We horen en zien er niks meer van.
Bestaat'ie nog of was het alleen een expiriment?
We horen en zien er niks meer van.
Bestaat'ie nog of was het alleen een expiriment?
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Hij rijdt nog steeds rond bij Pouw. Ik zag hem vorige week nog rijden op de A12 bij Woerden.
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Ik denk dat het heel hard meevalt: een kipper heeft een subframe op het truckchassis liggen, en de bak zelf moet het ook aan kunnen om rechtop gezet te worden met vooraan een telescoopcilinder en achteraan het scharnierpunt, waardoor er ook weer draagbalken onder gelast zitten.jwvdst schreef:het ejector systeem is nog wel behoorlijk wat zwaarder en dat is nou juist niet de bedoeling volgensmij
Bij een afschuifsysteem kun je zonder subframe en kipcilinder toe en de bak zelf ook lichter maken omdat hij over de volle lenge ondersteund wordt door het truckchassis. Je bent dan wel wat ijzer nodig voor je afschuifsysteem, maar je wint een hoop elders. Ik denk dat het lood om oud ijzer is.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 13 jul, 2008 23:27
- Locatie: Warffum
- Contacteer:
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Ik zou graag zien dat deze wagen wordt overgeplaatst naar Eemshaven
groet Dick
groet Dick
Mijn belangstelling gaat uit naar alles wat wielen of rupsen heeft.
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
Van leeuwen katwijk heeft tegenwoordig ook een Mercedes 6 asser met autokraan en containersysteem. Ik meen dat die auto een afbesteld chassis voor een betonpomp en zodoende bij van Leeuwen terecht gekomen.
- W.de Groot
- Starter
- Berichten: 564
- Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 16:44
- Locatie: OUDKARSPEL
Re: Een markt voor 6 assige kippers?
william brooymans schreef:Van leeuwen katwijk heeft tegenwoordig ook een Mercedes 6 asser met autokraan en containersysteem. Ik meen dat die auto een afbesteld chassis voor een betonpomp en zodoende bij van Leeuwen terecht gekomen.
https://www.google.nl/search?q=Van+leeu ... 09&bih=948
Groeten uit Oudkarspel
https://www.flickr.com/photos/71540315@ ... 8331825657
https://www.flickr.com/photos/71540315@ ... 8331825657