Een markt voor 6 assige kippers?
Advertentie post before
Een markt voor 6 assige kippers?
Zou het voor een aannemer interessant zijn om een 6 assige kipper te gebruiken? Of wordt het tonnage dan te hoog? Er zijn ook 6 assige zwaartransport trucks, en aangezien die kippers eigenlijk aalleen maar in Nederland gebruikt worden, moet het kunnen. Maar wellicht worden ze dan te lang, te zwaar, en gewoon niet rendabel meer.
- arie van urk
- Starter
- Berichten: 524
- Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 8:20
- Locatie: urk
Net wat ik al dacht dus. Die kipper aanhangers zie ik niet zo vaak rijden, ik zit natuurlijk ook niet zo vaak op de snelweg, dus daar kan het ook mee te maken hebben... Maar ik heb el een keer een combinatie met een 3 asser wipkar kipper voorbij zien komen, en dat zag er toch niet verkeerd uit.
En inderdaad, een (uitgebalanceerde) 4 asser met een GVW van 48 ton is waarschijnlijk veel rendabeler dan een 5 asser met een GVW van 50 ton...
En inderdaad, een (uitgebalanceerde) 4 asser met een GVW van 48 ton is waarschijnlijk veel rendabeler dan een 5 asser met een GVW van 50 ton...
Laatst gewijzigd door Remko op zo 12 nov, 2006 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadeel is de hoge investering. En een slechte inruilmarkt.
De auto's zullen in nederland blijven. Een trekker met een kieper is veel goedkoper qua investering en ook met inruil is het een veel gangbaarder systeem. Lucht en hydrauliek 'motten' ze niet in het buitenland. Bladvering en simpel, de omstandigheden zijn heel anders.
De auto's zullen in nederland blijven. Een trekker met een kieper is veel goedkoper qua investering en ook met inruil is het een veel gangbaarder systeem. Lucht en hydrauliek 'motten' ze niet in het buitenland. Bladvering en simpel, de omstandigheden zijn heel anders.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
De inruil is het grootste probleem bij de speciale nederlandse kippers. Want de 5-assers, widespread 3- en 4-assers kun je nagenoeg niet exporteren. Ik weet dat deze wasgens wel vaker naar afrika geexporteerd worden, maar vandaar mag je geen hoge prijzen van verwachten. Want dit is ook een reden dat Ginaf de X 5450 B(B van Basic) uit heeft gebracht. Deze wagen heeft een relatief lage koopprijs en een relatief hoge verkoopprijs door zijn eenvoud.
Zelf denk ik dat een gewone standaard 37-tons 8x4 of 8x8, en de kipoplegger combinaties 4x2 met 3-assige oplegger of 6x2/4 - 6x4 met 2- of 3-assige kipoplegger de rendabelste voertuigen zijn. Ze zijn eenvoudig, goedkoop in de aanschaf, goede exportmarkt en met één kipoplegger kun je vaak meerdere trekkers verslijten.
Zelf denk ik dat een gewone standaard 37-tons 8x4 of 8x8, en de kipoplegger combinaties 4x2 met 3-assige oplegger of 6x2/4 - 6x4 met 2- of 3-assige kipoplegger de rendabelste voertuigen zijn. Ze zijn eenvoudig, goedkoop in de aanschaf, goede exportmarkt en met één kipoplegger kun je vaak meerdere trekkers verslijten.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Ja precies dat bedoel ik maar, waar is de grens........ex455 schreef:je moet jezelf afvragen of een zandauto met al die rommel erop in werkelijkheid nou zoveel meer werk verzet(meer vrachten in dezelfde tijd)anders kun je het net zogoed simpel houden.
Kijk nou naar Duitsland, een 2-asser 18 ton, een 3-asser 26 ton, een 4-asser 32 ton en een 5-assige combinatie (vrachtwagen met aanhanger, of trekker met oplegger) 40 ton. Plus strenge controlles op het overladen van het voertuig, de belader is medeverantwoordelijk!!!
Je moet eens kijken hoeveel vrachten je meer hebt, dit betekend meer werk, lager aslasten, mindere slijtage, lagere aanschafprijs, enz. enz.