Opbouw achter de cabine zwaartransporttrekkers
Advertentie post before
een koppelomvormer kan je het simpelste zien als twee schijven in in een bak met olie.
gaat de ene schijf draaien (vanaf de motor) dan gaat door de andere schijf vanzelf meedraaien. Je kan het zelf proberen m.b.v. twee ventilatoren, zet de een aan en ze de ander ertegen over, die gaat dan meedraaien.
gaat de ene schijf draaien (vanaf de motor) dan gaat door de andere schijf vanzelf meedraaien. Je kan het zelf proberen m.b.v. twee ventilatoren, zet de een aan en ze de ander ertegen over, die gaat dan meedraaien.
-
- Starter
- Berichten: 176
- Lid geworden op: wo 23 feb, 2005 9:47
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
het is dus gewoon een soort extra vertraging (die piekbelastingen wegneemt) uit het aandrijfsysteem? (ik vind het woord omvormer misleidend :P) tenzij er een verhouding bestaat die niet 1:1 is, maar ik kan niet anders opmaken dan dat er een 1:1 verhouding is.Nielsje schreef:inderdaad, maar ik dacht, laat ik het simpel houden, bedankt voor de toevoeging
hierbij nog een foto van de zware trekker van defensie Daf 95 XF 530 met koppelomvormer en rechts achter in de hoek zit de radiateur voor de oliekoeler.
de trekker die voor de dieplader zit is een Daf 95 XF 480 maar die heeft geen koppelomvormer dus ook niet die grote oliekoeler.
de trekker die voor de dieplader zit is een Daf 95 XF 480 maar die heeft geen koppelomvormer dus ook niet die grote oliekoeler.
- Bijlagen
-
- 24102006092 (Medium).jpg (100.33 KiB) 4455 keer bekeken