Breedteborden

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

En dit de lampjes en spiraalstekker :Y
Bijlagen
WP_000527-BorderMaker.jpg
WP_000527-BorderMaker.jpg (77.16 KiB) 3804 keer bekeken
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door Sleaze »

Jan, ik had deze lampen vroeger ook maar wat een ergernis was dat zeg. Continue vol met vocht!

Vergeet niet de borden goed om te monteren. De strepen van je af als het ware kijk maar ff bij een afbeelding van mijn Goldhofer

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

Sleaze schreef:Jan, ik had deze lampen vroeger ook maar wat een ergernis was dat zeg. Continue vol met vocht!

Vergeet niet de borden goed om te monteren. De strepen van je af als het ware kijk maar ff bij een afbeelding van mijn Goldhofer
Oké, das minder dat ik dit nu pas weet ;S maar heb ze nog in de verpakking ;P kijken of ik ze nog kan ruilen met dit als led zeg maar.
En ja das een goeie van de borden het gaat ongemerkt :mrgreen: :leuk
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
Sjakie.
Starter
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
Locatie: In the Dutch Mountains.

Re: Breedteborden

Bericht door Sjakie. »

Let er wel op dat in elk land andere eisen gelden.
Duitsland heeft andere regels m.b.t. de strepen,afmetingen en lampjes als Belgie en die zijn weer anders als Nederland.
Ik heb (van Nooteboom) een verklaring dat de borden door deze landen als gedoogd beschouwd dienen te worden,maar zonder deze verklaring kun je er in het uiterste geval zelfs voor bekeurd worden!
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door bvvoorst »

Sleaze schreef:
Vergeet niet de borden goed om te monteren. De strepen van je af als het ware kijk maar ff bij een afbeelding van mijn Goldhofer
Er zijn ook breedteborden die deelbaar/omklapbaar zijn en die geven het probleem dat wanneer ze omgeklapt zijn (en dus een half bord zichtbaar is) de strepen dan aan één zijde de verkeerde kant op aflopen. In het donker geeft dit nog wel eens een verkeerd beeld van de situatie; maar ik denk dat het overgrote deel van de weggebruikers geen flauw benul heeft wat de gedachte achter deze aflopende strepen is... (ch)

Groet, Ben
Veni Vidi Excavati

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door Sleaze »

Dat denk ik ook niet maar als je bezig bent is het toch mooier om het zo veel mogelijk goed te doen.

Trouwens Duitsland.... Is verreweg het gemakkelijkst, één lampje is genoeg een bord is niet eens nodig.

België is streng, daar zijn de meeste borden op ontworpen. Zwitserland stelt weer als eis drie lampjes aan de borden.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door Sleaze »

bvvoorst schreef:
Sleaze schreef:
Vergeet niet de borden goed om te monteren. De strepen van je af als het ware kijk maar ff bij een afbeelding van mijn Goldhofer
Er zijn ook breedteborden die deelbaar/omklapbaar zijn en die geven het probleem dat wanneer ze omgeklapt zijn (en dus een half bord zichtbaar is) de strepen dan aan één zijde de verkeerde kant op aflopen. In het donker geeft dit nog wel eens een verkeerd beeld van de situatie; maar ik denk dat het overgrote deel van de weggebruikers geen flauw benul heeft wat de gedachte achter deze aflopende strepen is... (ch)

Groet, Ben
Dat klopt, fabrikanten doen dit vaak uit ruimtegebrek bij semi's heb ik ook op de Floor. Mensen zullen het inderdaad niet weten maar vind het zelf zo'n achterlijk gezicht.

Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door papahenkie »

hier kun je zien dat wij ook de halve omklapbare borden hebben , puur omdat we de hele borden niet kwijt kunnen
Bijlagen
2013-02-21 13.54.13.jpg
2013-02-21 13.54.13.jpg (85.09 KiB) 3657 keer bekeken
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

Ja dat van die halve borden klopt dat wist ik ook, bij Nooteboom kun je die ook bestellen met of zonder zwaailampbevestegingspunt, en de prijs daarvan weet ik ook :shock: ...( krijg het plaatje niet zo gauw hier bij geplaatst :? )
Maar waar het mij vooral om gaat is hoe ze gemaakt zijn, en net wat Gatse eerder aangaf vocht in de lampjes en hoe je dat kunt voorkomen/oplossen met bijvoorbeeld ledlampen. ;)
En de degelijkheid van de borden, en hoe ze bijvoorbeeld achterop worden bevestigd bij mij heb ik 2 bevestingspunten ?
En hoe zit dat bij jullie bevestigd heb er al verschillende gezien, maar geen detail foto zeg maar ;)
Zal wel even een foto plaatsen voor de duidelijkheid kijken wat jullie ideeën erover zijn. :leuk
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

Dit is de voorkant wel bekend bij de meeste zit dit zo volgens mij.
Bijlagen
WP_000531-BorderMaker.jpg
WP_000531-BorderMaker.jpg (96.07 KiB) 3628 keer bekeken
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”