Breedteborden

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Breedteborden

Bericht door jan bruin »

Heb sinds een tijdje een "nieuwe" nooteboom dieplader( semie-dieplader ) en nu wil ik er nog breedteborden bij maken.
Maar nu de vraag, hoe hebben jullie de borden gemaakt en graag ook voorbeelden hiervan. (ch)
Ze zijn origineel te krijgen maar dan betaal je wel de hoofdprijs zeg maar :?
Alvast bedankt voor de eventuele reacties (Y) :leuk
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door Sleaze »

Wat doe je? Alleen NL? Dan hoef je er niet eens lampies op...

De borden van fabrikanten zijn eigenlijk zo dat ze in ieder land wel geaccepteerd worden.

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Breedteborden

Bericht door daf3600 »

Bij de dieplader waar ik veel mee reed zaten de breedte borden aan een L-vormige koker 40x40. aan de zijkant drie breedtelampjes, De draadjes mooi door de koker heen. Stekker aan de onderkant. en verschuifbaar zodat je tot 3.50 altijd drie verstelmogelijkheden had.
Dan kun je ze vooraan wat breder zetten, en de achterkant net binnen de rupsen, dat scheelde een boel kappotte lampjes als je door wegwerkzaaamheden moest waar de schildjes net aan de krappe kant stonden.

Zelf vind ik dat het met lampen erbij wel meer opvalt, en je meer ruimte afdwingt.

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

Sleaze schreef:Wat doe je? Alleen NL? Dan hoef je er niet eens lampies op...

De borden van fabrikanten zijn eigenlijk zo dat ze in ieder land wel geaccepteerd worden.
Ja dat is wel waar Gatse, maar winterdag is het zo gauw donker en wil er dus ook lampjes op hebben. :)
En ben nu al wat aan het knutselen en laat het wel zien als ik er 1tje klaar heb. ;)
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

daf3600 schreef:Bij de dieplader waar ik veel mee reed zaten de breedte borden aan een L-vormige koker 40x40. aan de zijkant drie breedtelampjes, De draadjes mooi door de koker heen. Stekker aan de onderkant. en verschuifbaar zodat je tot 3.50 altijd drie verstelmogelijkheden had.
Dan kun je ze vooraan wat breder zetten, en de achterkant net binnen de rupsen, dat scheelde een boel kappotte lampjes als je door wegwerkzaaamheden moest waar de schildjes net aan de krappe kant stonden.

Zelf vind ik dat het met lampen erbij wel meer opvalt, en je meer ruimte afdwingt.
Ja dat was ook zo bij m'n vorige dieplader en deze zaten er vast op zeg maar.
Maar nu is het zo bij deze dat je ze zo er af kan halen als je ze niet gebruikt en dat vind ik persoonlijk ook prettiger, ook kwa vandalisme wat me bij de vorige dieplader een aantal keer is overkomen :niet leuk
En bedankt voor je reactie :leuk
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Breedteborden

Bericht door Sleaze »

Led en inbouwen. Als je ze de lampjes los aan de buitenkant hebt zijn ze constant stuk. De borden pak je er iedere x weer af achter. Maak ze oerdegelijk anders heb je continue ergernis

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

Sleaze schreef:Led en inbouwen. Als je ze de lampjes los aan de buitenkant hebt zijn ze constant stuk. De borden pak je er iedere x weer af achter. Maak ze oerdegelijk anders heb je continue ergernis
Ja oké de degelijkheid gaat wel goedkomen denk ik ;E maar ik heb al van die combilampjes die aan de zijkant moeten :?
Maar ik neem aan dat jij de originele heb omdat je ze bijna elke dag gebruik volgens mij (ch)
Had je anders een detail foto van een bord dan kan ik kijken wat ik nog kan/moet verbeteren :mrgreen:
Ik zit alleen nog met het koppelen van de draden zodat die water en " troep " dicht zijn.....
Nou alvast bedankt maar weer :leuk
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

jamo
Starter
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 7 jan, 2008 19:55

Re: Breedteborden

Bericht door jamo »

Ze gebruiken vaak spatwaterdichte 220v stekkerdozen min op de randaarde en plus op de pinnetjes zodat de stekker er gewoon op beide manieren in kan
En dan een 220v spiraalstekker

Hier kun je zie je een voorbeeldje http://www.jansenhydrauliek.nl/Webshop5.html
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (99.61 KiB) 4774 keer bekeken

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

jamo schreef:Ze gebruiken vaak spatwaterdichte 220v stekkerdozen min op de randaarde en plus op de pinnetjes zodat de stekker er gewoon op beide manieren in kan
En dan een 220v spiraalstekker

Hier kun je zie je een voorbeeldje http://www.jansenhydrauliek.nl/Webshop5.html
Ja zoiets wil ik ook maken, maar ik vind ook alleen maar de afbeeldingen van de voorkant, en ik wil weten hoe ze dat aan elkaar hebben gemaakt kwa bedrading enz. (C)
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Breedteborden

Bericht door jan bruin »

En dit is m'n breedtebord ;P
Bijlagen
WP_000525-BorderMaker.jpg
WP_000525-BorderMaker.jpg (60.43 KiB) 4639 keer bekeken
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”