Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Advertentie post before
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
In het Nederlands wetboek wordt rekening gehouden met een Tatra: er staat specifiek beschreven dat in het geval van niet in lijn liggende ashelften, voor het meten van de wielbasis je uit moet gaan van het gemiddelde van het hart van beide ashelften...The-Cat-Man schreef:Een schitterend filmpje
Ook zie je duidelijk dat de assen niet helemaal tegenover elkaar staan, en zo deze unieke onafhankelijke wielophanging mogelijk is
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
En hoe werkt het stuursysteem? Aangezien het linker en rechterwiel los van elkaar kunnen bewegen varieert dus ook de afstand daartussen waardoor een spoorstang niet mogelijk is. Op de foto's kan ik het niet duidelijk genoeg zien.
Bier, patat en Rock N Roll
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
bovenop de buis zit een tuimelaar van ongeveer een meter breed. in het midden zit hij vast op de buis, en aan weerszijden zitten de stuurstangen vast. Op een vierde draaipunt zit een stuurstang, die vanaf een conventioneel stuurhuis af komt. De onderdelen worden toegevoegd in deze animatie, bij 0:50 seconden:Paul schreef:En hoe werkt het stuursysteem? Aangezien het linker en rechterwiel los van elkaar kunnen bewegen varieert dus ook de afstand daartussen waardoor een spoorstang niet mogelijk is. Op de foto's kan ik het niet duidelijk genoeg zien.
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Inderdaad mooi duidelijk filmpje. Zie al een voordeel voor mij. Het meeste zit in het frame ipv erbuiten.
Echter heb ik begrepen dat de versnellingsbak erg hoog is. Zou weleens lastig kunnen zijn met de opbouwhoogte.
Echter heb ik begrepen dat de versnellingsbak erg hoog is. Zou weleens lastig kunnen zijn met de opbouwhoogte.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Ik heb het niet gemeten, maar volgens mij lijkt dat alleen maar zo, omdat er achter de 1e vooras een knik in het chassis zit, en de rest lager opgebouwd kan worden.tiho schreef:Echter heb ik begrepen dat de versnellingsbak erg hoog is. Zou weleens lastig kunnen zijn met de opbouwhoogte.
- martin 520
- Forumlid
- Berichten: 2296
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
- Locatie: Vlak bij Harlingen..
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Bij de Tatra wordt er geen hulp chassis gemonteerd, dus zal alles laag genoeg gemonteerd zittentiho schreef:Inderdaad mooi duidelijk filmpje. Zie al een voordeel voor mij. Het meeste zit in het frame ipv erbuiten.
Echter heb ik begrepen dat de versnellingsbak erg hoog is. Zou weleens lastig kunnen zijn met de opbouwhoogte.
Daarnaast zit de versnellingsbak nog voor de kipper dus zal je hier geen last van hebben.
Het enige obstakel wat je zou kunnen tegenkomen is de plaats waar je de kraan opbouwd, misschien dat daar een kleine aanpassing voor moet komen.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Laat dat nu voor mij dus belangrijk zijn
Met tekenen scheen het toch echt dat het krap aan wel of niet ging.
Als dat hulpraam er niet van de fabriek uit op zit, waar plaatsen ze dan de tanks, demper, accubak, luchtketels enz?
Met tekenen scheen het toch echt dat het krap aan wel of niet ging.
Als dat hulpraam er niet van de fabriek uit op zit, waar plaatsen ze dan de tanks, demper, accubak, luchtketels enz?
- martin 520
- Forumlid
- Berichten: 2296
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
- Locatie: Vlak bij Harlingen..
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Ik begrijp dat het voor de opbouw zeer belangrijk is, en het zal ook ongetwijfeld niet net wel of niet moeten passen.
Wat betreft de 8x8 kwam ik een foto tegen hoe ze het probleem hebben opgelost bij de kipcilinder.
De foto geleend van http://www.bouwmachineweb.com/reportage ... rland.html
Wat betreft de 8x8 kwam ik een foto tegen hoe ze het probleem hebben opgelost bij de kipcilinder.
De foto geleend van http://www.bouwmachineweb.com/reportage ... rland.html
- Bijlagen
-
- Phoenix-13.JPG (91.26 KiB) 2696 keer bekeken
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
boven de 25 cm zegt mijn natte vinger. En dan zal de bovenkant van dat hulpraam ook weleens in de buurt van de 120 kunnen zitten. Tel uit je winst.