Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Peter K
Starter
Berichten: 335
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 11:48
Locatie: Maarssen

Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.

Bericht door Peter K »

[EDIT Bart] Onderstaand heb ik uit het Geruchten & Feiten topic over Ginaf gesplitst. Het ging niet meer over de doorstart, maar over het gebruik van technologie, asopstellingen, etc.
Het transport-techniek subforum lijkt mij daar een geschikte plek voor.
________________________________________________________________________
sk2653 schreef:zijn die chinezen snel eigenaar van veel techniek geworden. worden ze straks in china gemaakt. (ch)
Ze hebben nog niets hoor jongens..
Eerst moet DAF zijn goedkeuring geven voor deze overname...
Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door Roger van Nispen »

Peter K schreef:Eerst moet DAF zijn goedkeuring geven voor deze overname...
Verklaar je nader!
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Peter K
Starter
Berichten: 335
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 11:48
Locatie: Maarssen

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door Peter K »

Staat een stukje geschreven op RTV Utrecht: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/412742/ ... -over.html

Daarin word vermeld dat DAF toesteming moet geven voor deze overname omdat Ginaf auto's bouwt op basis van de technologie van DAF.

Mocht de link niet werken kijk dan op: http://www.rtvutrecht.nl.
Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..

CAT 385
Forumlid
Berichten: 1505
Lid geworden op: za 30 okt, 2004 10:31
Locatie: Temse - België

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door CAT 385 »

Zelfde probleem zoals bij Saab . Daar wil GM ook niet dat de chinezen de boel overkopen , gewoon voor hun technologie dat erin zit .
CAT 323 Next Gen @ BO grondwerken

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door Sjanzo »

Ik heb geen idee waar dit balletje heen rolt: DAF heeft immers ook al 19% aandelen Tatra genomen ? Dus wat wordt het: Gaat DAF opnieuw een leveringscontract tekenen met de nieuw op te richten firma Ginaf, of gaat een grote DAF dealer de wide-spread conversies doen, of zijn ze in Tsjechie een 11.5 tons gestuurd en aangedreven as aan het ontwikkelen ?

Ik durf er op dit moment echt geen voorspelling meer aan te wagen... (ch)

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door Roger van Nispen »

Die 11,5 tons aangedreven stuuras kun je zo in Finland kopen, het widespreadsysteem is ook te koop, dus dat zal het probleem niet zo zijn. Maar of echt de DAF technologie er veel mee te maken heeft, ik geloof het niet. Want immers de producten worden niet echt met DAF samen ontwikkeld, GINAF gebruikt alleen componenten van DAF.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

kawa-225
Starter
Berichten: 673
Lid geworden op: di 29 dec, 2009 21:33

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door kawa-225 »

Sjanzo schreef:Ik heb geen idee waar dit balletje heen rolt: DAF heeft immers ook al 19% aandelen Tatra genomen ? Dus wat wordt het: Gaat DAF opnieuw een leveringscontract tekenen met de nieuw op te richten firma Ginaf, of gaat een grote DAF dealer de wide-spread conversies doen, of zijn ze in Tsjechie een 11.5 tons gestuurd en aangedreven as aan het ontwikkelen ?

Ik durf er op dit moment echt geen voorspelling meer aan te wagen... (ch)

Een nieuw merk dus:GINDATRA (ginaf,daf tatra)
Klinkt wel beetje chinees achtig.

tiho
Starter
Berichten: 245
Lid geworden op: za 5 mar, 2011 14:59

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door tiho »

Gewoon nog een merk erbij, truckland is dealer nu ook van tatra. Wij moeten in de nabije toekomst een kraan opbouwen op een tatra volgens mij. Ben benieuwt.

Gebruikersavatar
Teddybeer
Starter
Berichten: 99
Lid geworden op: za 9 aug, 2008 11:50
Locatie: Drenthe

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door Teddybeer »

The-Cat-Man schreef:Die 11,5 tons aangedreven stuuras kun je zo in Finland kopen, het widespreadsysteem is ook te koop, dus dat zal het probleem niet zo zijn. Maar of echt de DAF technologie er veel mee te maken heeft, ik geloof het niet. Want immers de producten worden niet echt met DAF samen ontwikkeld, GINAF gebruikt alleen componenten van DAF.

Het grote probleem zal zijn om de RDW goedkeuring te krijgen voor 11.5 tons voorassen.

Dat dit niet zo simpel (vooral goedkoop) is blijkt wel uit het feit dat Terberg en Ginaf dat als enige hebben.

Een aangedreven voor as bouwen onder een 6 x 4 of een 8 x 4 is niet zo moeilijk. Maar om daar dan een goede terreinwagen van te maken is nog niet zo simpel. Kijk maar naar de prestaties van Scania op de TKD. Heeft lang geduurd voor die enigzins mee kon komen met de rest.

Maar voor 11.5 ton op de vooras heb je onderandere permanente aandrijving nodig. En daar komt nog wel het nodige bij kijken voor je dat goed hebt uitgedokterd.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet

Bericht door Roger van Nispen »

Teddybeer schreef: Het grote probleem zal zijn om de RDW goedkeuring te krijgen voor 11.5 tons voorassen.

Dat dit niet zo simpel (vooral goedkoop) is blijkt wel uit het feit dat Terberg en Ginaf dat als enige hebben.

Een aangedreven voor as bouwen onder een 6 x 4 of een 8 x 4 is niet zo moeilijk. Maar om daar dan een goede terreinwagen van te maken is nog niet zo simpel. Kijk maar naar de prestaties van Scania op de TKD. Heeft lang geduurd voor die enigzins mee kon komen met de rest.

Maar voor 11.5 ton op de vooras heb je onderandere permanente aandrijving nodig. En daar komt nog wel het nodige bij kijken voor je dat goed hebt uitgedokterd.
De 11,5 tons vooras (technisch zelfs 14 ton) van GINAF komt van Sisu uit Finland. naast deze 11,5 tons Sisu as, bouwt GINAF zelf ook nog de APG14250 vooras, welke op gebouwd is uit onderdelen van een DAF naafreductie achteras. De 11,5 tons vooras welke Terberg gebruikt komt van Meritor.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”