Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Advertentie post before
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
En die arm rechtsonder zou dan neem ik aan voor montage bak enz zijn? Is dat zelfdragend ook, moet haast wel.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
De punten waar de rode pijlen bij staan, zijn de houders waar de uiteindelijke chassisbalken opliggen.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Het begin van het buischassis aan de voorzijde, met de eerste ophanging.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
De achterzijde, en tevens einde van het buischassis.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Hier ziet men dat er een extra hulpchaais voor de kipper ontbreekt, het scharnierpunt zit rechtstreeks aan het chassis.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
In het midden zit de tussenbak geintegreerd in het buischassis.
Alleen is mijn vraag, wat te doen bij reparaties? Moet dan de hele auto uitelkaar? Sjanzo, misschien kun jij hier wel antwoord op geven.
Alleen is mijn vraag, wat te doen bij reparaties? Moet dan de hele auto uitelkaar? Sjanzo, misschien kun jij hier wel antwoord op geven.
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Hier zie je een oude 148 uit de jaren 60 die in Afrika rondrijdt: In de tweede helft van de video trekken ze de tandem eronderweg.The-Cat-Man schreef:Alleen is mijn vraag, wat te doen bij reparaties? Moet dan de hele auto uitelkaar? Sjanzo, misschien kun jij hier wel antwoord op geven.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Een schitterend filmpje
Ook zie je duidelijk dat de assen niet helemaal tegenover elkaar staan, en zo deze unieke onafhankelijke wielophanging mogelijk is
Ook zie je duidelijk dat de assen niet helemaal tegenover elkaar staan, en zo deze unieke onafhankelijke wielophanging mogelijk is
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Het bovenframe zal dan toch ook af fabriek erop zitten neem ik aan. Daar moeten alle componenten immers ook aan vast.
De onderzijde demonteren zal niet veel werk zijn. Zijn maar een paar bouten.
De onderzijde demonteren zal niet veel werk zijn. Zijn maar een paar bouten.
Re: Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Meest logische configuraties voor een nieuwe 11.5 tons enkellucht stuuras zullen dus zijn: een 10 tons vooras (niet permanent aangedreven) of 11.5 tons vooras (permanent aangedreven) voor 4x4 en 6x6 configuraties die slechts 1 vooras hebben (scheelt als je een dikke kraan achter de kabine hebt hangen)daf3600 schreef:ook is het zo dat supersingles veel meer spoorzoekerig zijn dan de smallere versie enkellucht. Als je achterop ook enkellucht dan ben je alleen maar aan het spoorzoeken onderweg.
En als laatste speelt mee dat de tridemonderstellen er ook zijn als 8x4 versie's, dan zou je dus met jou 'idee' dubbellucht op een niet aangedreven as leggen.
en een 10x10/x8/x6 met twee 10 tons niet aangedreven, of 11.5 tons aangedreven voorassen, 19 tons tandem en 11.5 tons aangedreven naloop as.
De rest van de Nederland-specifieke markt (wide spread achter) zou ik dan mooi aan Ginaf laten, een wide spread 6x6 of 8x8 zijn gewoon een starre tandem nodig om stabiel te blijven en om een wide spread tandem star te maken ben je EVS nodig.
Laatst gewijzigd door Sjanzo op ma 2 jan, 2012 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.