Lading, deelbaar / ondeelbaar
Advertentie post before
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
KoppelpalenAdam schreef:Volgens mij is een heipaal ondeelbaar of rij jij wel eens "deelbare" heipalenSleaze schreef:Dus heipalen boeren en buizenrijders mogen maar één paal meenemen???
Interessant topic, toch knap dat er zo veel kennis op transportgebied aanwezig is, en dat er alsnog zoveel onenigheid is
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Ik tel soms wel een stuk of drie op één auto...Adam schreef:Volgens mij is een heipaal ondeelbaar of rij jij wel eens "deelbare" heipalenSleaze schreef:Dus heipalen boeren en buizenrijders mogen maar één paal meenemen???
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Maar dat maakt één heipaal toch niet deelbaar.Sleaze schreef:Ik tel soms wel een stuk of drie op één auto...
Je rijdt onder ontheffing voor de lengte, die "ontheffings lengte" veranderd niet door het bijladen van meer palen.
De beperking in het transport van heipalen zit hem in het totaal gewicht.
Je mag bijladen als je daardoor niet andere "wettelijk bepaalde" maxima voor deelbare lading overschrijd, dus niet breder worden als 2,50m of zwaarder worden als 50ton.
Net zo goed als jij twee machines rijdt van 3m breed. Je mag door het laden van twee machines niet langer worden als je maximaal toegestane voertuiglengte voor deelbare lading, en je mag niet zwaarder worden als 50ton.
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Iedereen er klaar voor? 3,2,1...... komt ie!!!
Begrippen:
TMM: toegestane maximummassa van een voertuig
TMMS: toegestane maximummassa van een samenstel van voertuig
Artikel 9. Bijplaatsen lading
Het bijplaatsen van lading is toegestaan, indien deze lading:
1. de plaatsing van de ondeelbare lading in de meest gunstige positie niet nadelig beïnvloedt, en de afmetingen van het exceptioneel transport niet beïnvloed;
2. bij TMM(S) ≤ wettelijk maximum door het bijplaatsen van lading de geldende wettelijke maxima ten aanzien van laadvermogen en maximum massa niet wordt overschreden;
3. bij TMM(S) > wettelijk maximum maximaal 10% van de massa van de totale lading bestaat uit toebehoren van de ondeelbare lading.
Bron: Beleidsregel ontheffingverlening exceptionele transporten RDW 2010
Bij bovenstaande is het wettelijke maximum 50ton.
p.s. staat ook gewoon op elke ontheffing vermeld.
Grt Wiebrand
Begrippen:
TMM: toegestane maximummassa van een voertuig
TMMS: toegestane maximummassa van een samenstel van voertuig
Artikel 9. Bijplaatsen lading
Het bijplaatsen van lading is toegestaan, indien deze lading:
1. de plaatsing van de ondeelbare lading in de meest gunstige positie niet nadelig beïnvloedt, en de afmetingen van het exceptioneel transport niet beïnvloed;
2. bij TMM(S) ≤ wettelijk maximum door het bijplaatsen van lading de geldende wettelijke maxima ten aanzien van laadvermogen en maximum massa niet wordt overschreden;
3. bij TMM(S) > wettelijk maximum maximaal 10% van de massa van de totale lading bestaat uit toebehoren van de ondeelbare lading.
Bron: Beleidsregel ontheffingverlening exceptionele transporten RDW 2010
Bij bovenstaande is het wettelijke maximum 50ton.
p.s. staat ook gewoon op elke ontheffing vermeld.
Grt Wiebrand
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Dat klopt,
Maar nu hebben we het hele verhaal compleet op het forum staan
Maar nu hebben we het hele verhaal compleet op het forum staan
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 1 dec, 2009 19:59
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Tot nu toe heb ik alleen Wiebrand reacties gegeven die kloppen.
Dat kan ook niet anders, als begeleider ken je de (meeste) regels van voor naar achter.
Dus laten we vooral niet tegen hem ingaan, hij heeft toch wel gelijk.
Wel meen ik me nog te herinneren, dat er bij diverse soorten lading (lang en dun) er een bepaalde oversteek aan de voorzijde is toegestaan.
Weet er echt het fijne niet meer van, maar heb zo'n flauw vermoeden dat Wiebrand ook hier uitsluitsel over kan geven.
Dat kan ook niet anders, als begeleider ken je de (meeste) regels van voor naar achter.
Dus laten we vooral niet tegen hem ingaan, hij heeft toch wel gelijk.
Wel meen ik me nog te herinneren, dat er bij diverse soorten lading (lang en dun) er een bepaalde oversteek aan de voorzijde is toegestaan.
Weet er echt het fijne niet meer van, maar heb zo'n flauw vermoeden dat Wiebrand ook hier uitsluitsel over kan geven.
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Hoho, nie zo zeveren. Ik heb dan hier toevallig "gelijk", maar hoor het ook graag als ik dat niet heb. Van elkaar leert men.riwal-pictures schreef:Dus laten we vooral niet tegen hem ingaan, hij heeft toch wel gelijk. .
Staat op de vorige pagina Riwal-pictures, de aart van de lading maakt daarbij niet uit.riwal-pictures schreef:Wel meen ik me nog te herinneren, dat er bij diverse soorten lading (lang en dun) er een bepaalde oversteek aan de voorzijde is toegestaan.
Maar toch bedankt voor het compliment
- liebherr-machinist
- Starter
- Berichten: 878
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
- Locatie: leiden
Re: DDM Transport
Niet te lui hoor , aangezien er vaak nog een mastdeel tussen de kop en broek stuk zit die er ook uit moet , en daarna weer de kop aan broekstukslaan (wordt al moe als ik er aan denk ) maar wordt inderdaad gedaan om geen inhuur kraan te hoeven nemen kan je zelf laden en lossen is makkelijker(aangezien je nooit weet hoe laat de hulpkraan aanwezig moet zijn , zeker bij de hijers) sneller en goedkoper.machinist_knorretje schreef:men is alleen te lui om de kraan te demonteren volgens mij of ze houden de kraankosten in hun zak weet niet andersX-Seal schreef:Heb dit erover kunnen vinden
Kopstuk van deze kraan is 5 meter, dus volgens het bovenstaande mag het net. Alleen als je er 1 heb die zegt dat het deelbare lading betreft dus gewoon niet, maar goed dat is maar net wat pretpet voor humeur heb denk ik.Uitstekende lading voertuigen:
Maximaal mag bij voertuigen uitsteken:
* zijden van het voertuig: auto - 20 cm. per kant. Aanhangers tot een breedte van maximaal 3.00 meter indien de lading ondeelbaar is (uitzondering - zie 2.55 meter standaardregel)
* achterzijde: maximaal 1.00 meter, zonder dat er een markeringsbord gevoerd moet worden (zorg dat de kentekenplaat leesbaar blijft)
Met markeringsbord -hetgeen geldt voor ondeelbare lading- mag de lading maximaal uitsteken:
* voorzijde: motorvoertuigen maximaal 1.00 meter, gemeten vanaf het hart van het stuurwiel. Aanhangwagens verboden, indien de lading langer is dan het uiterste punt van de trekstang
* achterzijde: voor zowel motorvoertuigen als aanhangwagens: maximaal 5.00 meter, gemeten vanaf de achteras
Nu maar weer ontopic gaan en deze discussie of verplaatsen of laten wat het is denk ik
Nu weer ontopic
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Zo vervoeren we de HITACHI KH 125-3
Rapier
Rapier
- Bijlagen
-
- man trucks +laden kranen 027.jpg (62.86 KiB) 3416 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Maar zo ken het ook
Rapier
Rapier
- Bijlagen
-
- man trucks +laden kranen 026.jpg (41.07 KiB) 3412 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar