Transporthoogte's
Advertentie post before
Re: hoogtes transport
Als je het telefoonnummer van de tunnel beheerder belt zet hij beide rij stroken op rood en dan rij je met de dieplader midden op de baan tussen de ventilator- bakken door. Ben zelf al meerdere malen door Westdijk en Van Elk zo door de tunnel bij Beverwijk gekomen met me RUSTON 38 RB (en die was ook altijd veel te hoog) Trouwens ik wens je succes als je met een dieplader bij de pont komt .De Kapitein komt met de pikhaak achter je aan
Groeten Rapier
Groeten Rapier
Laatst gewijzigd door rapier op di 30 mar, 2010 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: hoogtes transport
Dat kopt!rapier schreef:Als je het telefoonnummer van de tunnel beheerder belt zet hij beide rij stroken op rood en dan rij je met de dieplader midden op de baan tussen de ventilator- bakken door. Ben zelf al meerdere malen door Westdijk en Van Elk zo door de tunnel gekomen met me RUSTON 38 RB (en die was ook altijd veel te hoog)
Groeten Rapier
Maar van mij hoeft dergelijke info niet allemaal vrij op het net (OK OK beetje eigenbelang). Ik moet ook altijd alles uitzoeken dus heb er niet veel mee op dat een ander dit vrij op het net kan vinden.
Re: hoogtes transport
SLEAZE
Ben het helemaal met je eens. Diepladerchauffeurs en begeleiders wisselen vaak ervaringen uit met elkaar.
En daar blijft het dan bij.
Eerder bij Nieuwbroek zat een chauffeur en die was altijd bezig met een houtje en een plakbandje om zo aan de hoogtes te komen.
Zijn wegen map stond ook vol met allerlei info.
Rapier
Ben het helemaal met je eens. Diepladerchauffeurs en begeleiders wisselen vaak ervaringen uit met elkaar.
En daar blijft het dan bij.
Eerder bij Nieuwbroek zat een chauffeur en die was altijd bezig met een houtje en een plakbandje om zo aan de hoogtes te komen.
Zijn wegen map stond ook vol met allerlei info.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: hoogtes transport
Dank U.
Bovendien is het nogal link. Rijkswaterstaat geeft niet voor niets de hoogte niet vrij. Het zal niet de eerste keer zijn dat nadat er nieuw asfalt in een viaduct of tunnel is gelegd de hoogte is veranderd waardoor ernstige ongelukken plaats vinden.
Heb je geen ervaring en wel een exceptionele vracht? Vraag gewoon een paar dagen van te voren een ontheffing aan. Ben je zeker en kun je altijd rijden volgens de opgegeven route. Bij eventuele calamiteiten ben je ingedekt tot op zekere hoogte... Rijkswaterstaat stelt altijd als eis dat je de hoogtes voor aanvang transport moet controleren... (Net als CLIC voor kabels en leidingen zeg maar...)
Bovendien is het nogal link. Rijkswaterstaat geeft niet voor niets de hoogte niet vrij. Het zal niet de eerste keer zijn dat nadat er nieuw asfalt in een viaduct of tunnel is gelegd de hoogte is veranderd waardoor ernstige ongelukken plaats vinden.
Heb je geen ervaring en wel een exceptionele vracht? Vraag gewoon een paar dagen van te voren een ontheffing aan. Ben je zeker en kun je altijd rijden volgens de opgegeven route. Bij eventuele calamiteiten ben je ingedekt tot op zekere hoogte... Rijkswaterstaat stelt altijd als eis dat je de hoogtes voor aanvang transport moet controleren... (Net als CLIC voor kabels en leidingen zeg maar...)
Re: hoogtes transport
dit was ook het geval bij de a28 zwolle noord daar hadden ze het viaduct aan de onderkant verstevigd en toen reden zich er om de haverklapt vrachtwagens vast terwijl de doorrijhoogte toch nog ruim 4 meter was. Er is toen zelfs een nieuwe silagewagen die op een dieplader stond total los gereden. Uiteindelijk is toen later het wegdek dieper gelegdSleaze schreef:Dank U.
Bovendien is het nogal link. Rijkswaterstaat geeft niet voor niets de hoogte niet vrij. Het zal niet de eerste keer zijn dat nadat er nieuw asfalt in een viaduct of tunnel is gelegd de hoogte is veranderd waardoor ernstige ongelukken plaats vinden.
Re: hoogtes transport
Hoi JW.
betrefende viaduct was net 4,07 meter. Je had net een vuistdikte over als je er met een 4 meter hoge combi langs moest.
betrefende viaduct was net 4,07 meter. Je had net een vuistdikte over als je er met een 4 meter hoge combi langs moest.
Re: hoogtes transport
witkraan schreef:Iedereen die met meer dan 4 meter hoog rijdt dien gelijk zijn rijbewijs voor de duur van minimaal 2 jaar in te leveren! En gaat dan maar op de fiets pakjes rond brengen. De schade die wij wekelijks ondervinden door te hoge voertuigen in de Velsertunnel is enorm. Terwijl die 4,05 meter is
De meeste grootvolumecombi's zijn ook 4,07 meter.
Re: hoogtes transport
Dat stellen ze inderdaad wel, maar op mijn vraag aan TET hoe ik dan met een hoogtebaak de hoogtes van de viaducten op een snelweg zou moeten controleren bleven ze mij ook het antwoord schuldig.Sleaze schreef:.. Rijkswaterstaat stelt altijd als eis dat je de hoogtes voor aanvang transport moet controleren... (Net als CLIC voor kabels en leidingen zeg maar...)
-
- Starter
- Berichten: 319
- Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
- Locatie: Langeweg
Re: hoogtes transport
.maar op mijn vraag aan TET hoe ik dan met een hoogtebaak de hoogtes van de viaducten op een snelweg zou moeten controleren bleven ze mij ook het antwoord schuldig
Dan snap ik niet dat zij niet met het antwoord komen om dat met zo'n elektronische vishengel achter op de bus te doen. Geloof dat van de Wetering ook van die dingen heeft.
Wel handig trouwens, je schuift hem elke keer als je ergens langs rijd 1 cm omhoog en na verloop van tijd weet je wat er allemaal mogelijk is in het leven. {Als we nu maar geen slapende honden wakker maken }
Maar zonder zal ook wel gaan, want iedere zwaartansportchauffeur controleerd nu natuurlijk ook elke keer zijn route.........
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.
- Speedy
- Forumlid
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
- Locatie: Ten-Esschen
- Contacteer:
Re: hoogtes transport
Wel 1 voordeel wel minder file,switkraan schreef:Iedereen die met meer dan 4 meter hoog rijdt dien gelijk zijn rijbewijs voor de duur van minimaal 2 jaar in te leveren! En gaat dan maar op de fiets pakjes rond brengen. De schade die wij wekelijks ondervinden door te hoge voertuigen in de Velsertunnel is enorm. Terwijl die 4,05 meter is
als je de weg een beetje kent kun je goed rijden heb ook vaker met 428cm moeten toeren
gaat perfect met begeleiding en vooral goed de vergunning inspecteren
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.