CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roel
Forumlid
Berichten: 4494
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 9:15
Locatie: Someren

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Roel »

bouwertjuh schreef: als maar niet meer dan 12 per week rijdt (beroeps matig) heb je geen na scholing nodig was op tv bij rtl transport wereld ;)
Hoe zit dit precies? Misschien weet Sytzecat of dit waar is en of dit dan het gemiddelde over een jaar is of dat je nooit boven de 12u per week mag rijden en hoe men dit dan controleert?
Echte vrienden krijg je niet, vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Gebruikersavatar
bouwertjuh
Starter
Berichten: 484
Lid geworden op: do 15 mei, 2008 13:40

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door bouwertjuh »

Unimog driver schreef:
bouwertjuh schreef: als maar niet meer dan 12 per week rijdt (beroeps matig) heb je geen na scholing nodig was op tv bij rtl transport wereld ;)
Hoe zit dit precies? Misschien weet Sytzecat of dit waar is en of dit dan het gemiddelde over een jaar is of dat je nooit boven de 12u per week mag rijden en hoe men dit dan controleert?
controleren doen ze aan de hand van de digitale tachograaf of de schijven (ch)
wanneer je echt voor je leven vreest is als de achterkant van je auto jou voorbij sjeest...!

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door sytzecat »

Unimog driver schreef:
bouwertjuh schreef: als maar niet meer dan 12 per week rijdt (beroeps matig) heb je geen na scholing nodig was op tv bij rtl transport wereld ;)
Hoe zit dit precies? Misschien weet Sytzecat of dit waar is en of dit dan het gemiddelde over een jaar is of dat je nooit boven de 12u per week mag rijden en hoe men dit dan controleert?
Ja Sytzecat weet wel en en andere, in de wet staat geschreven wanneer een chauffeur meer dan 12 uur per week aan het rijden is, dit is na te gaan aan de hand van de Tacoschijven en de tacopas, ze gaan de uren per jaar niet optellen en delen door 52 week, ze gaan het echt per week bekijken. Als je meer aan het rijden bent en je krijgt geen controule en de werkgever ook niet, dan heb je ook geen probleen, maar wanneer je wel controule krijgt, dan heb jij een groot probleem.
Ik heb met ondernemers zitten praten over de nascholing voor Chauffeurs, waar van de werkgever heeft gezegd deze kosten niet te gaan vergoedenmaar eerst dan wel betalen en dan gaan verrekenen met de overuren, de BTW hoeft de werknemer dan niet te betalen en eventuele subsidie komen hem dan ook toe, dus het netto bedrag zal dan worden betaald.
Sytzecat

Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Maarten Fens »

Het is misschien een lompe reactie die ik nu ga geven {het kunnen niet altijd slimme zijn :D } Sorry

Het is #$%^*^*%^& van de zotte dat je als chauffeur, werkgever of zzp-er op kosten word gegooit om iets te halen wat je al hebt, namelijk het chauffeursdiploma. Nee we noemen het code 95 en dan komen we er weer mee weg.

Autorijbewijs..........Nee, nee...gemotoriseerd voertuig beheersingdocument voor voertuigen onder de 3500 kg. Ieder 5 jaar 35 lesuren.......... Wedden dat dan het malieveld weer wel volstaat met protesterende mensen.
Dat ze één keer in de vijf jaar wat nascholing willen doen.............swa, maar ieder jaar 7 lesuren tot de dood ons scheidt......... stelletje debielen (I)

Alleen als men minder dan 12 uur per week rijd, ja nee uuhh dan hoeft het niet ;P ;P
Meneer gaat u minder dan 2 weken per jaar met de caravan op vakantie ?? nee dan is bijscholing niet nodig
U gaat 4 weken per jaar ?? Nee ja sorry, cursusje volgen want dan maakt u meer kilometers dus dan rijd u niet veilig zonder cursus :roll: :roll:

Denk echt dat wanneer ik ieder 5 jaar dezelfde cursus tacho lezen, lading vastzetten, milieu bewust rijden en heftruckcertificaat doe, het allemaal goed met me komt.

Sorry. Back on topic. Ik kan bij zulke regelgeving gewoon met mijn pet niet bij en snap ook niet dat zulke dingen gewoon maar kunnen :? :?
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door papahenkie »

kan niet anders zeggen , als dat ik het er volledig met je eens ben maarten , en dan ook nog ff zelf betalen ook :evil:
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

Gebruikersavatar
Teddybeer
Starter
Berichten: 99
Lid geworden op: za 9 aug, 2008 11:50
Locatie: Drenthe

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Teddybeer »

sytzecat schreef: Ik heb met ondernemers zitten praten over de nascholing voor Chauffeurs, waar van de werkgever heeft gezegd deze kosten niet te gaan vergoedenmaar eerst dan wel betalen en dan gaan verrekenen met de overuren, de BTW hoeft de werknemer dan niet te betalen en eventuele subsidie komen hem dan ook toe, dus het netto bedrag zal dan worden betaald.
Dit is wel leuk bedacht van die "ondernemers" maar als deze werkgevers hun personeel betalen volgens de CAO voor beroepsgoederenvervoer zijn ze verplicht om de scholing te betalen. Staat in de CAO vermeld.

Quote daarvan, gehaald van www.jaclang.nl

Artikel 43

Scholing algemeen

Ingeval scholing anders dan bedoeld in artikel 44 wordt gevolgd in opdracht van de werkgever en/of op grond van een aan de functie verbonden wettelijke verplichting, dienen aan de werknemer de cursuskosten, het examengeld en de reiskosten (volgens de in dat jaar geldende forfaitaire reiskostenvergoeding) te worden vergoed. Voorts zal de werkgever de cursustijd, die overdag wordt gevolgd op de doordeweekse dagen, vergoeden. Deze uren tellen niet mee bij de bepaling van het aantal overuren.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............

Gebruikersavatar
Wopper
Forumlid
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Wopper »

En hoe zit het dan als de cursus op zaterdag wordt gegeven, is de werkgever dan ook veplicht die uren te betalen??
Gr. Wim



Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Teddybeer
Starter
Berichten: 99
Lid geworden op: za 9 aug, 2008 11:50
Locatie: Drenthe

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Teddybeer »

Nee. Op zaterdag hoeft hij niet de uren te betalen.

Wel de reiskosten, maar niet de uren.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............

Gebruikersavatar
evert 56
Starter
Berichten: 203
Lid geworden op: do 12 jun, 2008 21:16
Locatie: hazerswoude rijndijk

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door evert 56 »

we doen het bij ons gewoon in de wintertijd , doordeweeks , werkgever betaald de cursus en de uren (Y)
beter voor de wind dan na de middag

Gebruikersavatar
terexman
Forumlid
Berichten: 1292
Lid geworden op: za 25 mar, 2006 19:08
Locatie: heerlen

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door terexman »

Maarten Fens schreef:Het is misschien een lompe reactie die ik nu ga geven {het kunnen niet altijd slimme zijn :D } Sorry

Het is #$%^*^*%^& van de zotte dat je als chauffeur, werkgever of zzp-er op kosten word gegooit om iets te halen wat je al hebt, namelijk het chauffeursdiploma. Nee we noemen het code 95 en dan komen we er weer mee weg.

Autorijbewijs..........Nee, nee...gemotoriseerd voertuig beheersingdocument voor voertuigen onder de 3500 kg. Ieder 5 jaar 35 lesuren.......... Wedden dat dan het malieveld weer wel volstaat met protesterende mensen.
Dat ze één keer in de vijf jaar wat nascholing willen doen.............swa, maar ieder jaar 7 lesuren tot de dood ons scheidt......... stelletje debielen (I)

Alleen als men minder dan 12 uur per week rijd, ja nee uuhh dan hoeft het niet ;P ;P
Meneer gaat u minder dan 2 weken per jaar met de caravan op vakantie ?? nee dan is bijscholing niet nodig
U gaat 4 weken per jaar ?? Nee ja sorry, cursusje volgen want dan maakt u meer kilometers dus dan rijd u niet veilig zonder cursus :roll: :roll:

Denk echt dat wanneer ik ieder 5 jaar dezelfde cursus tacho lezen, lading vastzetten, milieu bewust rijden en heftruckcertificaat doe, het allemaal goed met me komt.

Sorry. Back on topic. Ik kan bij zulke regelgeving gewoon met mijn pet niet bij en snap ook niet dat zulke dingen gewoon maar kunnen :? :?
Voor mij is dit gunstig ,kan ik lekker 2uur per dag met mijn oplegger met kraantje door de binnenstad blijven scheuren.Is toch van de zotte.
Bijlagen
1391522326_6_xbxk.jpg
1391522326_6_xbxk.jpg (92.83 KiB) 2819 keer bekeken
Groetjes,

Terexman www.stessen.com

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”