CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door sytzecat »

Whitey schreef:Ik kom uit de hijskranen wereld. ik weet dat het zonde is om met code 95 te laten verlopen heb wel 2100 euro voor de theorie neergeteld.

Komt er voor de Machinisten nog 1 apart vak voor hijsen en heffen van goederen. lijkt me logisch gezien onze kant van het vak. ?

Weet dat we heb niet nodig zijn maar vind het doodzonde om hem te laten verlopen en denk dat hier meedere met mij eens zijn.
Hoi Whitey,

Kijk ook even hier, hier staat waar jij om vraagt, viewtopic.php?f=190&t=23428
Sytzecat

Gebruikersavatar
mennowieringa
Starter
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 22:33
Locatie: spijk
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door mennowieringa »

misschien een domme vraag..

ik ben in het bezit van rijbewijs C, en E achter C en heb mn chauffeursdiploma maar maak voor mn werk hier dagelijks nooit gebruik van..
ik bedoel dat ik geen actief chauffeur ben. moet ik dan alsnog die bijscholingscursusuren volgen of is dit alleen voor mensen die echt "actief" beroepschauffeur zijn..

hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

alvast bedankt.

mvg menno
laat mij maar schuiven..
www.deweertbv.nl

Gebruikersavatar
man460
Starter
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 14 dec, 2008 20:33
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door man460 »

mennowieringa schreef:misschien een domme vraag..

ik ben in het bezit van rijbewijs C, en E achter C en heb mn chauffeursdiploma maar maak voor mn werk hier dagelijks nooit gebruik van..
ik bedoel dat ik geen actief chauffeur ben. moet ik dan alsnog die bijscholingscursusuren volgen of is dit alleen voor mensen die echt "actief" beroepschauffeur zijn..

hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

alvast bedankt.

mvg menno
Volgens mij moet iedereen die een chauffeursdiploma heeft en wil behouden de bijscholing doen. Ook al ben je geen chauffeur. dus het is wat je zelf wil.
Er is maar één duits merk en dat is MAN

Gebruikersavatar
Teddybeer
Starter
Berichten: 99
Lid geworden op: za 9 aug, 2008 11:50
Locatie: Drenthe

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Teddybeer »

man460 schreef:
mennowieringa schreef:misschien een domme vraag..

ik ben in het bezit van rijbewijs C, en E achter C en heb mn chauffeursdiploma maar maak voor mn werk hier dagelijks nooit gebruik van..
ik bedoel dat ik geen actief chauffeur ben. moet ik dan alsnog die bijscholingscursusuren volgen of is dit alleen voor mensen die echt "actief" beroepschauffeur zijn..

hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

alvast bedankt.

mvg menno
Volgens mij moet iedereen die een chauffeursdiploma heeft en wil behouden de bijscholing doen. Ook al ben je geen chauffeur. dus het is wat je zelf wil.
Klopt helemaal.

Als je je chauffeursdiploma wil behouden (lees: geldig laten blijven) moet je voor 2016 die bijscholing hebben gevolgd. 35 uur van een erkende cursus, waarvan minimaal 1 dagdeel (7 uur) een praktijk cursus.

Het maakt niet uit of je dagelijks of nooit gebruik maakt van de Chauffeursdiploma. Nu dus code 95. Het is echter niet zo dat, indien je niet die bijscholing volgt, je het chauffeursdiploma opnieuw zou moeten behalen. Het wordt gewoon opgeschort tot het moment je die 35 uur hebt gevolgd. Dan wordt je code 95 "bij geschreven" op/bij je rijbewijs en mag je dus weer met het zwaardere spul op de weg.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............

Gebruikersavatar
mennowieringa
Starter
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 22:33
Locatie: spijk
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door mennowieringa »

duidelijk verhaal.

en als ik die bijscholing eenmaal heb voldaan, stel voor in 2014 ben ik hier klaar mee.. hoelang is dit vervolgens geldig??
laat mij maar schuiven..
www.deweertbv.nl

Gebruikersavatar
bouwertjuh
Starter
Berichten: 484
Lid geworden op: do 15 mei, 2008 13:40

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door bouwertjuh »

mennowieringa schreef:misschien een domme vraag..

ik ben in het bezit van rijbewijs C, en E achter C en heb mn chauffeursdiploma maar maak voor mn werk hier dagelijks nooit gebruik van..
ik bedoel dat ik geen actief chauffeur ben. moet ik dan alsnog die bijscholingscursusuren volgen of is dit alleen voor mensen die echt "actief" beroepschauffeur zijn..

hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

alvast bedankt.

mvg menno

als maar niet meer dan 12 per week rijdt (beroeps matig) heb je geen na scholing nodig was op tv bij rtl transport wereld ;)
wanneer je echt voor je leven vreest is als de achterkant van je auto jou voorbij sjeest...!

Gebruikersavatar
Teddybeer
Starter
Berichten: 99
Lid geworden op: za 9 aug, 2008 11:50
Locatie: Drenthe

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Teddybeer »

mennowieringa schreef:duidelijk verhaal.

en als ik die bijscholing eenmaal heb voldaan, stel voor in 2014 ben ik hier klaar mee.. hoelang is dit vervolgens geldig??
5 jaar

Dus haal jij je code 95 op bv 05-09-2014 dan dien je voor 05-09-2019 die 35 uur bijscholing te hebben gevold, om vanaf die datum nog weer te mogen rijden met dergelijke voertuigen.

Als in de tussen tijd de regels niet weer zijn verandert...................

Let er wel op dat je hier goede afspraken over maakt met je werkgever als je niet onder de CAO voor Beroepsgoederenvervoer valt. Kosten kunnen best oplopen tot 2000 euro.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............

Gebruikersavatar
leo tbe*
Forumlid
Berichten: 2712
Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 19:08
Locatie: rotterdam

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door leo tbe* »

ik heb ook een vraag ik ben bijna 58 ik heb geen chauffeurs diploma maar wel groot rijbewijs moet ik dan ook daar naar toe voor bijscholing????
Groetjes,Leo

Gebruikersavatar
Peerke
Forumlid
Berichten: 1773
Lid geworden op: do 27 okt, 2005 19:00
Locatie: Hoogvliet

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Peerke »

leo tbe* schreef:ik heb ook een vraag ik ben bijna 58 ik heb geen chauffeurs diploma maar wel groot rijbewijs moet ik dan ook daar naar toe voor bijscholing????
Als je vrijstelling hebt voor het chauffeursdiploma, mensen geboren voor 1 juli 1955, die zijn ook vrijgesteld voor de nascholing. (Y)
Lekker trucken.

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door sytzecat »

mennowieringa schreef:duidelijk verhaal.

en als ik die bijscholing eenmaal heb voldaan, stel voor in 2014 ben ik hier klaar mee.. hoelang is dit vervolgens geldig??
Voor 2015 moet jij je 35 uur hebben, deze 35 uur kun je nu in een keer scholen en is geldig tot 2015 dan moet je voor 2020 weer 35 uur scholing moeten volgen, dus gemiddeld 7 uur per jaar.
deze wet is 2008 in gegaan en die chauffeurs welke voor 2008 een rijbewijs met chauffeursdiploma haden, dus de eerste sessie binnen 7 jaar en dan over op 5 jaar.
Sytzecat

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”