CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Jeroen van Mierlo »

Mijn baas ook!

Dat geluk heb ik dan nog maar ik ging vorig jaar ook de fout in. Bij mij zou de geldigheid verlopen op 28 april.
Dus ik meld dat ruim op tijd bij mijn chef. Die schreef die instantie aan maar het was nog te vroeg om een nieuwe te kunnen krijgen.
Maar toen kon het eindelijk en had ik een week voordat de pas verliep mijn ophaalopdracht binnen.
Ik dacht dat komt wel als ik na het werk even tijd over heb om naar het postkantoor te gaan. Dus ik nietsvermoedend de vrachtwagen geladen, ik stop de pas erin ( ik weet dat dat eigenlijk eerder moet... ) en die wordt geweigerd. Och ja, 28 april. Die week was sneller voorbij dan ik dacht dus ik mocht niet met mijn wagen gaan rijden. Een andere collega ( die eigenlijk met de bestelbus op pad zou gaan ) dus mijn met mijn wagen en mijn route op pad. En ik met de bestelbus die andere route gereden en daarna maar snel naar huis om de papieren op te halen en snel naar het postkantoor. En 's middags kon ik weer gewoon met de vrachtwagen op pad.

O ja, ik zit in het eigen vervoer maar ik krijg alles van de baas. Vind ik ergens niet meer dan normaal. Andere collega's krijgen ook cursussen via het werk om hun kennis te vergroten of juist in bezit te blijven van bepaalde diploma's. Om te kunnen blijven rijden heb jij je nieuwe pasje nodig.

gr Jeroen

Gebruikersavatar
Beginneling
Forumlid
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
Locatie: Volendam

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Beginneling »

7 Maart heb ik de aanvraag voor mijn nieuwe pas verstuurd en vandaag heb ik hem van het postkantoor gehaald. (Y)

Dus wat eerder hier is gezegd dat het 3 maanden duurt, klopt gelukkig niet altijd.

Ze kunnen mij weer bellen voor een ritje ! (Y) :D
"Ken niet" bestaat niet.

Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Maarten Fens »

We zijn nu al weer een tijdje verder en ook hier op het forum zullen er inmiddels al meer dan genoeg chauffeurs zijn die al wat lesuren weg hebben. Nu heb ik mezelf ook aangemeld voor een cursus en deze kan ook meetellen voor de code 95. Mijn vraag is nu het volgende {ik kan hier geen simpel antwoord op vinden op het net.....waarbij ik niet zeg dat die er niet op staat}:

Moet ik mezelf nog ergens aanmelden {cbr / examenhuis} aangezien dit mijn eerste cursus is waarbij ik ook direct lesuren verdien voor de code 95 of maakt het cbr zelf een dossier aan als zij de punten van het opleidingscentrum krijgen ?? Alvast dank voor de eventuele reactie's.
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

stefanvi
Starter
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 1 apr, 2009 20:55
Locatie: Krabbendijke

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door stefanvi »

Als jij bij het opleidingscentrum hebt aangegeven dat dit voor je code 95 moet meetellen, dan geven zij dit door.
Dit moet je wel expliciet aangeven, ze gaan er niet automatisch van uit.

Op http://ccv-examenhuis.nl/ kun je met behulp van je digiD zelf je resultaten en uren bijhouden zodat je achteraf kan controleren of dit ook daadwerkelijk is doorgegeven.

Gebruikersavatar
Sjakie.
Starter
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
Locatie: In the Dutch Mountains.

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Sjakie. »

Vorige week kreeg ik een brief binnen met daarin het aantal uren wat meetelde voor code 95.
Blijkbaar is het niet voor iedereen duidelijk hoe je kunt zien hoeveel uren je al opgebouwd hebt,daarom ook een papieren update.
Op zich een goede zaak,zo kun je nooit zeggen dat je niet wist hoeveel uren je op een bepaald moment had.
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.

Gebruikersavatar
Lepeltje
Starter
Berichten: 615
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 9:30
Locatie: Hoorn

Re: CCV bijscholing voor beroepchauffeurs

Bericht door Lepeltje »

Als je je aanmeld met je digiD op https://mijn.cbr.nl kun je ook precies zien hoeveel uren je bij elkaar gesprokkeld hebt.
'' 's morgens voor de koffie niet zeuren''!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”