Zekeren van ladingen, kettingen, spanbanden e.d.

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roadrunner
Starter
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 11:52
Locatie: Harlingen
Contacteer:

Zekeren van ladingen, kettingen, spanbanden e.d.

Bericht door Roadrunner »

Hier in weer in de rij voor de boot. Foto van andere kant..
Bijlagen
Containers Texel 3.JPG
Containers Texel 3.JPG (72.22 KiB) 5794 keer bekeken
It giet oan!!

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: KTF - Harlingen

Bericht door ex-tra »

Heeft, zo op het eerste gezicht, wel een klein beetje weg van een deelbare lading.
Zal wel gezichtsbedrog zijn.

Gebruikersavatar
Roadrunner
Starter
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 11:52
Locatie: Harlingen
Contacteer:

Re: KTF - Harlingen

Bericht door Roadrunner »

ja 2 containers zijn 2 delen,goed gezien. (ch)
It giet oan!!

machinist_knorretje
Starter
Berichten: 309
Lid geworden op: za 3 nov, 2007 18:17
Locatie: leidschendam

Re: KTF - Harlingen

Bericht door machinist_knorretje »

daar hoef je echt niet voor te schuiven hoor.
je kan ook gewoon die kleppen weghalen en die zooi in de bak opruimen maar dat is vaak veel te veel moeite
ik deed vroeger niet anders als ik 2 containers moest laden alleen hoe hoog ben je dan als je er zo 2 laadt.
denk rond de 4.15 en dat mag dus niet met deelbare lading staat zo in de vergunningen groet kris

Gebruikersavatar
Roadrunner
Starter
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 11:52
Locatie: Harlingen
Contacteer:

Re: KTF - Harlingen

Bericht door Roadrunner »

klopt dat niet hoef te schuiven als moet. maarja dan blijf je aan de gang als je voor zo`n vrachtje steeds de nek gaat leeg halen.
komt nog rongen/stophout rek onder de trailer en als die eronder zit word het beter.
ben zo idd 4.15 hoog voorop maar of dat niet mag met deelbaar moet ik nakijken in ontheffing,ken dat ding niet volledig uit m`n hoofd.
veel hoger kun je ook niet van texel af,hangen borden dat bruggen voor de boot 4.20 hoog zijn. :?
It giet oan!!

machinist_knorretje
Starter
Berichten: 309
Lid geworden op: za 3 nov, 2007 18:17
Locatie: leidschendam

Re: KTF - Harlingen

Bericht door machinist_knorretje »

ik heb er wel eens een bekeuring voor gehad om dta ik 2 containers zo had geladen zodoende waren ze niet blij meeaan de zaak en moest ook nog overladen op een andere auto.en dat op de nek ik weet niet wat er allemaal op die nek ligt in die bak maar als er bv opritten liggen die kan je rechtop zetten ten het kopschot en anders toch verplaatsen onder de container net achter de nek.ik zou van mij aan nemen zo min mogelijk te schuiven met deelbare lading om dat dit erg opvalt bij agenten en je bocht een stukkie groter wordt.2 containers zijn 12 meter je je semi meestal 13.60 hou je 1.60 over als het goed is en is je semi nog korter zou ik persoonlijk zo dicht mogelijk tegen het kopschot laden want als je hard moet remmen dan zit die container in je nek .

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: KTF - Harlingen

Bericht door freesmachinist »

in friesland is de veldwachter nog niet zo streng,maar container laden en met een spanbandje vastzetten verdiend niet de hoofdprijs
wirtgen w 150

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: KTF - Harlingen

Bericht door desmoklepje »

machinist_knorretje schreef:ik heb er wel eens een bekeuring voor gehad om dta ik 2 containers zo had geladen zodoende waren ze niet blij meeaan de zaak en moest ook nog overladen op een andere auto.en dat op de nek ik weet niet wat er allemaal op die nek ligt in die bak maar als er bv opritten liggen die kan je rechtop zetten ten het kopschot en anders toch verplaatsen onder de container net achter de nek.ik zou van mij aan nemen zo min mogelijk te schuiven met deelbare lading om dat dit erg opvalt bij agenten en je bocht een stukkie groter wordt.2 containers zijn 12 meter je je semi meestal 13.60 hou je 1.60 over als het goed is en is je semi nog korter zou ik persoonlijk zo dicht mogelijk tegen het kopschot laden want als je hard moet remmen dan zit die container in je nek .
je mag een trailer niet uitschuiven met deelbare lading
oplossing hier voor is een ijzeren strip aan beide containers lassen en hij is ineens geen deelbare lading meer
andere oplossing is we nemen een staaf betonijzer van de benodigde lengte en schrijven hier een vrachtbriefje voor.
weet van een chauffeur dat ie dat zo doet met een niet schuiven de trailer maar dan te lang is omdat hij een flinke kraan achter de cabine heeft staan.
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: KTF - Harlingen

Bericht door ex-tra »

De betonijzer-oplossing mag alleen als de ''bijlading'' (in dit geval die 2 containers) niet meer weegt dan 10% van de hoofdlading (in dit geval dat beton ijzer). Schiet je dus weinig mee op.
Je mag overigens weldegelijk uitgeschoven rijden met een deelbare lading zolang je maar niet langer bent dan 16.500mm combinatie lengte.
Anders zou het multifunctionele container chassis nooit 2 x 20'' legaal mogen vervoeren.
Een ''duurzame boutverbinding'' zou (naast het vastlassen, ook een duurzame verbinding) mogen. Twist-lock-verbinding wordt echter niet als zodanig gezien.
Flauw, mee eens, maar strikt genomen mag je slechts 1 x 20'' met deze combinatie meenemen.

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: KTF - Harlingen

Bericht door ex-tra »

Verloopstuk is ook geen ''duurzame verbinding''.

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”