Zekeren van ladingen, kettingen, spanbanden e.d.
Advertentie post before
- Roadrunner
- Starter
- Berichten: 144
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 11:52
- Locatie: Harlingen
- Contacteer:
Zekeren van ladingen, kettingen, spanbanden e.d.
Hier in weer in de rij voor de boot. Foto van andere kant..
- Bijlagen
-
- Containers Texel 3.JPG (72.22 KiB) 5795 keer bekeken
It giet oan!!
Re: KTF - Harlingen
Heeft, zo op het eerste gezicht, wel een klein beetje weg van een deelbare lading.
Zal wel gezichtsbedrog zijn.
Zal wel gezichtsbedrog zijn.
- Roadrunner
- Starter
- Berichten: 144
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 11:52
- Locatie: Harlingen
- Contacteer:
-
- Starter
- Berichten: 309
- Lid geworden op: za 3 nov, 2007 18:17
- Locatie: leidschendam
Re: KTF - Harlingen
daar hoef je echt niet voor te schuiven hoor.
je kan ook gewoon die kleppen weghalen en die zooi in de bak opruimen maar dat is vaak veel te veel moeite
ik deed vroeger niet anders als ik 2 containers moest laden alleen hoe hoog ben je dan als je er zo 2 laadt.
denk rond de 4.15 en dat mag dus niet met deelbare lading staat zo in de vergunningen groet kris
je kan ook gewoon die kleppen weghalen en die zooi in de bak opruimen maar dat is vaak veel te veel moeite
ik deed vroeger niet anders als ik 2 containers moest laden alleen hoe hoog ben je dan als je er zo 2 laadt.
denk rond de 4.15 en dat mag dus niet met deelbare lading staat zo in de vergunningen groet kris
- Roadrunner
- Starter
- Berichten: 144
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 11:52
- Locatie: Harlingen
- Contacteer:
Re: KTF - Harlingen
klopt dat niet hoef te schuiven als moet. maarja dan blijf je aan de gang als je voor zo`n vrachtje steeds de nek gaat leeg halen.
komt nog rongen/stophout rek onder de trailer en als die eronder zit word het beter.
ben zo idd 4.15 hoog voorop maar of dat niet mag met deelbaar moet ik nakijken in ontheffing,ken dat ding niet volledig uit m`n hoofd.
veel hoger kun je ook niet van texel af,hangen borden dat bruggen voor de boot 4.20 hoog zijn.
komt nog rongen/stophout rek onder de trailer en als die eronder zit word het beter.
ben zo idd 4.15 hoog voorop maar of dat niet mag met deelbaar moet ik nakijken in ontheffing,ken dat ding niet volledig uit m`n hoofd.
veel hoger kun je ook niet van texel af,hangen borden dat bruggen voor de boot 4.20 hoog zijn.
It giet oan!!
-
- Starter
- Berichten: 309
- Lid geworden op: za 3 nov, 2007 18:17
- Locatie: leidschendam
Re: KTF - Harlingen
ik heb er wel eens een bekeuring voor gehad om dta ik 2 containers zo had geladen zodoende waren ze niet blij meeaan de zaak en moest ook nog overladen op een andere auto.en dat op de nek ik weet niet wat er allemaal op die nek ligt in die bak maar als er bv opritten liggen die kan je rechtop zetten ten het kopschot en anders toch verplaatsen onder de container net achter de nek.ik zou van mij aan nemen zo min mogelijk te schuiven met deelbare lading om dat dit erg opvalt bij agenten en je bocht een stukkie groter wordt.2 containers zijn 12 meter je je semi meestal 13.60 hou je 1.60 over als het goed is en is je semi nog korter zou ik persoonlijk zo dicht mogelijk tegen het kopschot laden want als je hard moet remmen dan zit die container in je nek .
-
- Starter
- Berichten: 696
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
- Locatie: giessenburg
Re: KTF - Harlingen
in friesland is de veldwachter nog niet zo streng,maar container laden en met een spanbandje vastzetten verdiend niet de hoofdprijs
wirtgen w 150
- desmoklepje
- Starter
- Berichten: 644
- Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
- Locatie: emmen
Re: KTF - Harlingen
je mag een trailer niet uitschuiven met deelbare ladingmachinist_knorretje schreef:ik heb er wel eens een bekeuring voor gehad om dta ik 2 containers zo had geladen zodoende waren ze niet blij meeaan de zaak en moest ook nog overladen op een andere auto.en dat op de nek ik weet niet wat er allemaal op die nek ligt in die bak maar als er bv opritten liggen die kan je rechtop zetten ten het kopschot en anders toch verplaatsen onder de container net achter de nek.ik zou van mij aan nemen zo min mogelijk te schuiven met deelbare lading om dat dit erg opvalt bij agenten en je bocht een stukkie groter wordt.2 containers zijn 12 meter je je semi meestal 13.60 hou je 1.60 over als het goed is en is je semi nog korter zou ik persoonlijk zo dicht mogelijk tegen het kopschot laden want als je hard moet remmen dan zit die container in je nek .
oplossing hier voor is een ijzeren strip aan beide containers lassen en hij is ineens geen deelbare lading meer
andere oplossing is we nemen een staaf betonijzer van de benodigde lengte en schrijven hier een vrachtbriefje voor.
weet van een chauffeur dat ie dat zo doet met een niet schuiven de trailer maar dan te lang is omdat hij een flinke kraan achter de cabine heeft staan.
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD
Re: KTF - Harlingen
De betonijzer-oplossing mag alleen als de ''bijlading'' (in dit geval die 2 containers) niet meer weegt dan 10% van de hoofdlading (in dit geval dat beton ijzer). Schiet je dus weinig mee op.
Je mag overigens weldegelijk uitgeschoven rijden met een deelbare lading zolang je maar niet langer bent dan 16.500mm combinatie lengte.
Anders zou het multifunctionele container chassis nooit 2 x 20'' legaal mogen vervoeren.
Een ''duurzame boutverbinding'' zou (naast het vastlassen, ook een duurzame verbinding) mogen. Twist-lock-verbinding wordt echter niet als zodanig gezien.
Flauw, mee eens, maar strikt genomen mag je slechts 1 x 20'' met deze combinatie meenemen.
Je mag overigens weldegelijk uitgeschoven rijden met een deelbare lading zolang je maar niet langer bent dan 16.500mm combinatie lengte.
Anders zou het multifunctionele container chassis nooit 2 x 20'' legaal mogen vervoeren.
Een ''duurzame boutverbinding'' zou (naast het vastlassen, ook een duurzame verbinding) mogen. Twist-lock-verbinding wordt echter niet als zodanig gezien.
Flauw, mee eens, maar strikt genomen mag je slechts 1 x 20'' met deze combinatie meenemen.
Re: KTF - Harlingen
Verloopstuk is ook geen ''duurzame verbinding''.