8x8 of 10x8?

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Roger van Nispen »

Sleaze schreef:Maar betalen jullie die 10x8 Ginaf's en Terbergen dan ook meer dan diegene die met een starre mercedes of wat voor merk dan ook voor komt rijden? (C)
Daar is denk ik een heel simpel antwoord op..........NEE :D
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Rinse
Forumlid
Berichten: 6425
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 20:18
Locatie: Hippolytushoef

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Rinse »

Als het goed is is het uurtarief van een 8x8WS of 10x8WS hoger dan van starre uitvoeringen, het laadvermogen is ook groter.
Tenminste zo was het dat ik in de uitvoering zat.

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Roger van Nispen »

Rinse schreef:Als het goed is is het uurtarief van een 8x8WS of 10x8WS hoger dan van starre uitvoeringen, het laadvermogen is ook groter.
Tenminste zo was het dat ik in de uitvoering zat.
Het verschil van laadvermogen van een 10x8WS of een gewone 10x8 is maar minimaal, tenminste bij de nieuwste voertuigen, want beide hebben 49-50 ton GvW.
Bij 8x8's is dat anders, want een gewone 8x8 is meestal 37 ton, een 8x8 WS is meestal 46 ton, dus dan heb je ook een aanzienlijk verschil in laadvermogen.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
marc V
Starter
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:02
Locatie: oosterhogebrug (gr)

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door marc V »

Ik heb volgens mij al een keer gelezen dat Ginaf, om te kunnen concureren, ook de 8x8 en 10x 8 weer aan kan bieden met een star tandem, om niet automatich de duurdere te zijn bij de overweging in aanschaf, soms heb je namelijk niet een widespread stel nodig, en dan kunnen ze toch goed op tegen MAN, Mercedes en Iveco oa.
Hasta Luego amigos

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Roger van Nispen »

marc V schreef:Ik heb volgens mij al een keer gelezen dat Ginaf, om te kunnen concureren, ook de 8x8 en 10x 8 weer aan kan bieden met een star tandem, om niet automatich de duurdere te zijn bij de overweging in aanschaf, soms heb je namelijk niet een widespread stel nodig, en dan kunnen ze toch goed op tegen MAN, Mercedes en Iveco oa.
Dat klopt, Ginaf bied, zover ik weet alleen de 10x8 met een star en bladgeveerde tandem aan, deze zgn B-uitvoering (Basic) kan een stuk goedkoper worden aangeboden.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door ex455 »

Voor een aannemer is het enkel maar belangrijk dat de grond op zijn plaats komt.Op korte ritten met weinig verkeers hinder is een ginaf wel in het voordeel want die kan harder door de bochten end.Moet er natuurlijk geen chauffeur opzitten met een brandbesparende rijstijl want dan heb je er niks aan en kun je die toeters en bellen beter eraf laten.Zelfde als de geveerde volvo dumpers,hoeveel zijn er daar van verkocht......

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Bart »

De Volvo geveerde dumper is een iets ander verhaal. Dit systeem werkt niet op de zachte Nederlandse ondergrond in vergelijking met een harde ondergrond. Het FS-systeem is wel uitermate geschikt voor op harde ondergronden, grotere transportafstanden zoals in steengroeve's e.d. Daar heeft het zich ook bewezen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door ex455 »

Ik heb het over toeters en bellen.Geloof mij maar dat een komastu dumper wel veert op zachte onder ondergrond en die zijn goedkoper als een volvo zonder vering...

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Bart »

O vast wel André, maar reken er op dat wij ook onze bevindingen uit de praktijk halen. In Barneveld hebben we kort gereden met de A35FS en daar was het resultaat al rap duidelijk. Dan ga je geen machine met toeters en bellen aanschaffen als zonder vering en met goed onderhouden baan het ook kan. En zo is het uiteindelijk met vrachtauto's ook: Kun je het werk met een eenvoudige DAF klaren (bijv. asfalt rijden) of komt er een Ginaf (bijv. terreinrijden) aan te pas.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: 8x8 of 10x8?

Bericht door Sjanzo »

Bart schreef:De Volvo geveerde dumper is een iets ander verhaal. Dit systeem werkt niet op de zachte Nederlandse ondergrond in vergelijking met een harde ondergrond. Het FS-systeem is wel uitermate geschikt voor op harde ondergronden, grotere transportafstanden zoals in steengroeve's e.d. Daar heeft het zich ook bewezen.
Zolang je op zulk hoog rubber rijdt, zullen de banden het grootste deel van de vering voor hun rekening nemen. een pendelend tandemstel neemt een hobbel zowieso in twee keer, dus als je een paar bladveertjes onder de vooras hangt is het al mooi zat.

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”