Oprijbokken

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Oprijbokken

Bericht door Green Device »

zijn die bokken dan van massief kunstof? , degene die ze bij mij vernielt is de grote breker ongeveer 75 ton die kantelt erop en ik had bij de vorige de hoek ook te stijl kantelden inderdaad ook voorover mijn oude :? bok ging van 20 naar 40 cm over een lengte van 60 cm.
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
petrick131
Starter
Berichten: 477
Lid geworden op: wo 14 feb, 2007 21:26
Locatie: Purmerend

Re: Oprijbokken

Bericht door petrick131 »

Green Device schreef:zijn die bokken dan van massief kunstof? , degene die ze bij mij vernielt is de grote breker ongeveer 75 ton die kantelt erop en ik had bij de vorige de hoek ook te stijl kantelden inderdaad ook voorover mijn oude :? bok ging van 20 naar 40 cm over een lengte van 60 cm.
Als ik het gewicht voel zijn ze massief ja. Deze gaan over een meter ongeveer 20cm omhoog en zijn een cm of 40 breed. Heb je google al geprobeerd? Ik heb in de cobouw wel eens een advertentie zien staan van die dingen.
Of toch voorzichtig maar eens over hydraulische kleppen beginnen ;N
M`n wc zit verstopt maar ik vindt m wel weer

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Oprijbokken

Bericht door Actros4154 »

Ik heb ook kunststof oprijstukken, maar dan uit 2 delen. een stuk van 5 tot 30 cm en een stuk van 30 tot 45 cm.over een lengte van 150 cm. Ideaal voor het laden of lossen vanaf een schottenbaan of stoep. Dan leg ik de hoge tussen de stoep en de auto,of de lage op de stoep. Als ik zonder verbredingen laad,gebruik ik ook alleen de kleintjes. Draagvermogen 100 ton. Een kraan van 80-90 ton kan er zo overheen, maar je moet er niet op schranken met zo'n gewicht.

link van de leverancier:http://www.imbemadenso.nl/Download/docu ... 7%2008.pdf

IK kan je ze aanbevelen Leo (Y)

Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Oprijbokken

Bericht door papahenkie »

dit soort bedoelde ik inderdaad ook , zijn erg sterk en toch handelbaar (Y)
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Oprijbokken

Bericht door Sleaze »

Even zoeken hoor:

Afbeelding

In de andere kant zit Azobé en de bokken hebben nog een 2e gedeelte.

Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: Oprijbokken

Bericht door Maarten Fens »

Die uit 2 stukken heb je ook in een ijzeren uitvoering, weet niet welke het lichtste zijn. Het voordeel van vol kunstof is dat je druk helemaal verdeeld word, het voordeel van open ijzeren is dat je er een ketting doorheen kan gooien en ze vast kan trekken. Zo kan je ze gebruiken als stopping of als zware wig.
{ja,die dus Gatze}
Bijkomend voordeel van bokken uit 2 delen is dat je ze een stuk uit elkaar kan leggen, dit is makkelijk als je iets moet laden met een lage bodemvrijheid. En je kan de lage bokken gebruiken om bijvoorbeeld een loader iets omhoog te rijden als je hem op smalbed moet laden.
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

Arjen

Re: Oprijbokken

Bericht door Arjen »

Ik heb precies dezelfde als Arno en ze bevallen geweldig, zakken nooit ergens doorheen omdat ze zoveel oppervlak hebben.
Ook mijn blokken om smalbed te laden zijn 30x20x120 kunststof en werken zalig. Zelfde leverancier als die van Arno, het is onze overbuurman.

Bas
Forumondersteuning
Berichten: 1424
Lid geworden op: wo 7 mar, 2007 21:17
Locatie: Barendrecht

Re: Oprijbokken

Bericht door Bas »

Arjen schreef:Ik heb precies dezelfde als Arno en ze bevallen geweldig, zakken nooit ergens doorheen omdat ze zoveel oppervlak hebben.
Ook mijn blokken om smalbed te laden zijn 30x20x120 kunststof en werken zalig. Zelfde leverancier als die van Arno, het is onze overbuurman.
Als het bij Kandt heel kan blijven dan moet het bij Beelen ook wel te doen zijn!

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Oprijbokken

Bericht door Green Device »

We hebben even geinformeerd en hebben 2 keuzes ofde bokken van imbema denso of van reep rijplaten uit den haag, er zit wel een prijsverschil in de technische gegevens zijn hetzelfde, dat die van imbema goed bevallen is duidelijk, heeft iemand ook ervaring met die van reep rijplaten? alvast bedankt. Ik vind het trouwens wel serieus geld voor die paar stukken kunstof.
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Oprijbokken

Bericht door geertyke »

Wat denk je hoeveel het kost als je totaal alle uren rekent als je dergelijke bokken zelf maakt? Ben je ook wel even bezig. Dan heb je wel mooie zware bokken en moet iemand weer helpen tillen (C) . Vooral als je een keertje alleen staat te laden. Maar wat is het verschil tussen de twee?

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”