3D printen van shapeways

Post hier alle informatie over alle overige modellen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
robbel
Starter
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 5 jun, 2011 10:51

3D printen van shapeways

Bericht door robbel »

Hallo

ik heb paar vragen over shapeways
waar zit het bedrijf
is het materiaal sterk genoeg om te gebruiken
en kan je het makkelijk spuiten

Groetjes Rob

transploft
Forumlid
Berichten: 1808
Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door transploft »

Is sterk genoeg, heeft overal printvestigingen. In nederland zit die in Eindhoven. Het spuiten weet ik niet. Verven kan wel goed.
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl

matthijsgouda
Starter
Berichten: 83
Lid geworden op: di 28 jan, 2014 21:09

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door matthijsgouda »

Hallo Rob,

Het bedrijf heeft inderdaad een vestiging in Eindhoven
Ik heb zelf een shapeways shop voor met name aanbouwdelen voor kranen en shovels. https://www.shapeways.com/shops/ms-bakken
Het materiaal wat ik gebruik is stevig genoeg voor de aanbouwdelen.

Het hangt er vanaf welk materiaal je je model laat printen. Mijn meeste bakken zijn in Black Strong en Flexible en zijn niet geweldig te spuiten maar van zichzelf al, vind ik zelf, mooi afgewerkt.
Als je echt wil spuiten zou ik frosted aanraden als materiaal.

Groeten Matthijs

Gebruikersavatar
stef 235
Starter
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 7 jan, 2009 11:49

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door stef 235 »

Inderdaad als je voor het mooiste detail wilt gaan moet je kiezen voor de frosted detail. Deze is ook goed te spuiten.
Ik ben nu ook bezig met modellen te ontwerpen en te laten drukken via shapeways. Als je goed bent met 3D software is dit een heel pak makkelijker dan modellen met de hand te maken. Zo ben ik nu bezig met een sorteergrijper cw30 voor 20 tons klasse kranen. Als deze op punt staat ga ik denk ik ook een shapeways shop aanmaken met cw30 tools.

Weet iemand toevallig hoe je een cilinder maakt. Hiermee bedoel ik hoeveel verschil je moet voorzien zodat de cilinder vlot in en uit elkaar gaat zonder dat hij klemt.

Alvast bedankt

groeten Stef

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door Ron »

Ik heb al een paar redelijk goede ervaringen met 3D-prints, zoals deze Liebherr LTC1045-3.1 (uiteraard in 1:87).
https://photos.google.com/album/AF1QipP ... GSRTPP1XGk
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door cjsiku »

stef 235 schreef:Inderdaad als je voor het mooiste detail wilt gaan moet je kiezen voor de frosted detail. Deze is ook goed te spuiten.
Ik ben nu ook bezig met modellen te ontwerpen en te laten drukken via shapeways. Als je goed bent met 3D software is dit een heel pak makkelijker dan modellen met de hand te maken. Zo ben ik nu bezig met een sorteergrijper cw30 voor 20 tons klasse kranen. Als deze op punt staat ga ik denk ik ook een shapeways shop aanmaken met cw30 tools.

Weet iemand toevallig hoe je een cilinder maakt. Hiermee bedoel ik hoeveel verschil je moet voorzien zodat de cilinder vlot in en uit elkaar gaat zonder dat hij klemt.

Alvast bedankt

groeten Stef
Voor cilinders denk ik dat je daar gerust 0,1 mm marge in kan houden. Valt mij elke keer weer tegen hoe strak cilinders zitten als ze geprint zijn en afbreken doen ze ook nog wel eens helaas.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
stef 235
Starter
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 7 jan, 2009 11:49

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door stef 235 »

Oke, dankjewel dan ga ik dat eens proberen. Hier een foto van de sorteergrijper hoe hij er voorlopig uitziet in 3D.
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-01-26 om 17.22.53.png
Schermafbeelding 2018-01-26 om 17.22.53.png (537.36 KiB) 2756 keer bekeken

Gebruikersavatar
cat 375L
Starter
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 28 nov, 2007 18:23
Locatie: Friesland

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door cat 375L »

Vraag aan de mensen die 3D printen. Zou 1 van jullie de handschoen willen oppakken om een maaikorf te printen? 1/50. Ik dacht zelf aan een 4 of 6 meter kort. Ik volg dit topic met veel interesse.

transploft
Forumlid
Berichten: 1808
Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door transploft »

Er is al een maaikorf in 1:50, is uit cnc gefreesd. Zijn te koop bij Leon Duivenvoorden.
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl

robbel
Starter
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 5 jun, 2011 10:51

Re: 3D printen van shapeways

Bericht door robbel »

ik wil voor mijn cc8800 een giekdeel bestellen bij shapeways maar ik weet niet of het sterk genoeg is om ook een lading er in te hangen weet iemand of dat kan

Plaats reactie

Terug naar “Overige”