Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Post hier alle informatie over modellen van hijskranen.

Moderator: Jorn

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Ron »

Met dank aan IMC-Models / Tadano Shop mocht ik dit model alvast ontvangen. De uitlevering van dit model wordt verwacht ca week 39-40.
Natuurlijk is het voor onze schaal een aanwinst om eens een ander kraanmerk aan de collectie te kunnen toevoegen (of eigenlijk 2 modellen, als je de AC 2.040-1 meetelt).
Bijgaand alvast een eerste indruk van dit model.

Zoals gewend bij IMC komt ook dit model in een nette kartonnen doos met transparant venster en zit het model zelf keurig opgesloten in een kunststof inlage. In deze inlage zit uiteraard de kraan, maar ook de ballastbasisplaat, 2 sets ballastblokken, de sleutel om de lieren te bedienen, 4 zwarte stempelplaten van 15x15mm, een 5-tal losse verbindingspennen en tot slot ook nog een kloot (hijshaak).
Afbeelding

De hijsdraad is al vastgeknoopt aan het zwaardere (als 1 geheel uitgevoerd) hijsblok. De spiegels zijn al aan de onderwagenkabine gemonteerd en zijn al met zilververf voorzien om het spiegelglas na te bootsen.
Conform voorbeeld zijn de assen 2, 3, 6 en 7 voorzien van aangedreven wielnaven.
Dit model is voorzien van diverse bedrukkingen zoals typeaanduiding, deurgrepen, ruitenwissers en de naam “Tadano”. Maar ook is dit model voorzien van diverse waarschuwingsstickers.

Afbeelding

Na het optoppen is het gedetailleerde dek van de onderwagen goed zichtbaar. Hier zie je ook een aantal ladders weergegeven, waarmee je (in het echt) de bovenwagen kunt bereiken.
Daar waar het origineel 7 telescoperende delen heeft, is dit model voorzien van 1 uitschuifbare sectie, waarvan van de overige mastdelen de kragen zijn weergegeven. De mastkop is voorzien 1 topschijf en 6 hijsschijven die helaas als 1 vast geheel zijn opgenomen.

Afbeelding

Het monteren van de ballastplaat gaat erg eenvoudig en soepel. De diverse ballastblokken zijn goed stapelbaar, maar worden niet onderling gekoppeld.
De bovenwagencabine is niet kantelbaar uitgevoerd.
Net als het kleinere broertje AC 2.040-1 is dit een leuke aanwinst in onze schaal, waarvan t.z.t. vast nog wel diverse bedrijfsuitvoeringen zullen komen. Natuurlijk zijn er voor de die-hards nog wel verbeterpunten door te voeren, maar voor deze prijsklasse is het een geslaagd model.

Modelfoto’s © Ron van der Velpen
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
trianon
Forumlid
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 1 jan, 2012 21:51
Locatie: Ieper België

Re: Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door trianon »

Foto's zijn niet zichtbaar Ron ?

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Victor »

Het is weer hetzelfde als eerder op Hansebube (en nu ook weer zie ik), idioot lange URL's die niet werken.

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Ron »

Sorry, ik ben dit weekend niet thuis. Maar ik zal maandag een nieuwe poging doen
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Cris »

Probeer eens rechtstreeks op het forum te laden. Kennelijk is de software hier aangepast. Je kan foto's onaangepast plaatsen mits ze niet groter zijn dan 6 MB.
Cris

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Ron »

Helaas kan ik het bericht niet meer bewerken, vandaar hierbij de foto's:
20220820 091.JPG
20220820 091.JPG (124.22 KiB) 709 keer bekeken
20220820 060.JPG
20220820 060.JPG (103.55 KiB) 709 keer bekeken
Bijlagen
20220820 095.JPG
20220820 095.JPG (99.39 KiB) 709 keer bekeken
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Tadano AC 7.450-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door marcel.koenen »

Als herinnering aan de Bauma vond ik dit model wel aardig, ondanks dat ik normaal gesproken niet zo'n fan ben van nieuwe modellen. (en ook niet van de prijzen die ervoor gevraagd worden, met name de 1:50 modellen)
We werden zeer hartelijk ontvangen ter plaatse op de Tadano stand, dus voor een keertje moet dit kunnen. (kostprijs 89 euro)
Bijlagen
Tadano 450.jpg
Tadano 450.jpg (197.36 KiB) 565 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Hijskranen”